Vituttaa anoppi ja koko elämä.
Olen se heikkolahjainen 40v nainen jolla on kohta 5v poika.Poikamme olisi päässyt kuvataideleirille joka 5 päivänä viikossa klo 9-12 ja maksaa 30€.Tarvitsen kuitenkin anopin kyytimään sinne koska minulla voimakasta huimausta luultavasti menierin tauti enkä voi ajaa.Anoppi käy meillä joka päivä ja kuskaa lasta ties minne.Nyt hän kun kerroin asiasta kuitenkin sanoi että tuo leiri on lapselle liian kallis.En siis saa ostaa mitään itselleni ja se on ok mutta nyt hän jo kiusaa lastakin.Tuli niin paha mieli kun en saa mistään päättää itse.
Kommentit (62)
No hei taas, sä olet back!
Sä olet niin ihana kun sun elämä on niiiiiiiiin kauheaa ja vaikeeta. Koitahan keksiä ens viikolle uutta "kivaa" mistä valittaa, jookos. Ettei olis kellään liian kivaa ja helppoa.
Kun mä en ole ikinä valitellut anopille rahan vähyyttä,en lainaillut tms mutta hän vääntää kaikki asiat rahaan.Vaikka olisin työkkärirahoilla tai eläkkeellä hän kuitenkin valittaisi pieniä tulojamme kun en olisi töissä.Hän on miehensä kanssa ollut koko ikänsä hyvätuloinen eikä tajua että vähemmälläkin tulee toimeen.Pystymme elättämään lapsemme yms ihan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:17"]
Pystymme elättämään lapsemme yms ihan hyvin.
[/quote]
Tarkoitat tällä varmaan, että miehesi pystyy elättämään sinut ja lapsenne ihan hyvin...
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:30"]
[/quote]
Tarkoitat tällä varmaan, että miehesi pystyy elättämään sinut ja lapsenne ihan hyvin...
[/quote]
No olen minäkin meidän perheen elättämiseen laittanut koko pienen perintöni.Sillä on ostettu miehelle työauto,sitten tuo meidän henkilöautomme,maksettu häämme,maksettu lapselle vaatteita ja matkoja yms eli ei pelkästään mies ole laittanut rahaa tähän.
Harmi, ettei siitä perinnöstä sitten ole enää mitään jäljellä... Vaikka, tokkopa se auttaisi sua mihinkään pulmaan vaikka olisikin rahaa. Paitsi voisit kuljetuttaa lapsesi sinne leirille taksilla, jos olisi rahaa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 10:30"]
[/quote]
[/quote]
No olen minäkin meidän perheen elättämiseen laittanut koko pienen perintöni.Sillä on ostettu miehelle työauto,sitten tuo meidän henkilöautomme,maksettu häämme,maksettu lapselle vaatteita ja matkoja yms eli ei pelkästään mies ole laittanut rahaa tähän.
[/quote]
Ja sitten mies ei anna sinun ostaa koskaan mitään itsellesi tai lapsellesi koska rahat ovat hänen? Oisko aika vaihtaa miestä. Mutta eihän sekään ole ratkaisu koska sä löydät ongelmia mistä vaan ja nautit valittamisesta. Pidä kurjuutes.
Ap, mitä hyvää elämässäsi on, mistä iloitset?
On niin paljon asioita, joihin ei hirveästi itse voi vaikuttaa, sinuna opettelisin muuttamaan niitä asioita elämässäsi, joihin VOIT itse vaikuttaa, lähde siitä etenemään.
Usko pois, sairaanakin voi nauttia elämästä monin tavoin.
No en mä enää näin 40v ala vaihtamaan miestä ja kyllä mä iloitsen elämästä haluaisin vaan että anoppi ja mies kohtelisi minua hyvin koska en voi näille sairauksille yms mitään.
Taksi?
Pyörällä?
Mies puhuu äidilleen?
Ajat itse kuitenkin, harjoittele vaikka ensin (on hyvin harvinaista, että diagnosoimaton menierin tauti tai epämääräinen huimaus estäisi autoilun)?
Pyörällä en ole vuosiin pysynyt pystyssä ja autoa ehkä pystyisin ajamaan kun harjoittelisin koska auto kyydissä minua ei huimaa.Taksinkin pystyisin maksamaan mutta kyllä tuo leiri jää siitä syystä pois lapselta että anoppi ja mies ei sitä hyväksy.En jaksa niiden kanssa alkaa tappelemaan ne kun meillä kaiken päättää.
Kyllä sinun kannattaisi käydä kelalla selvittelemässä mihin tukiin olisit oikeutettu. Edunvalvojasta saattaisi olla sinulle hyötyä taloudellisten asioiden hoidon tukena. Edunvalvoja vois antaa sinulle vähän potkua persuuksiin, että alkaisit hoitamaan asioitasi kuntoon iänikuisen vornuamisen sijasta. Huomaatko, että et edes yritä. Kaikkeen on vastaus sulla "ei siitä kuitenkaan mitään tule". Millaisen mallin annat lapsellesikin?
Epäilen kuitenkin vahvasti, että kaikki kirjoittamasi on satua. Ei kukaan noin kovasti töitä tekevä mies katseleisi kotona naista jona valittaa vaan "ei siitä mitään kuitenkaan tule, mikään ei kutenkaan onnistu".
Eikä tuo edes ole kallis 5 pvän kuvataideleiristä!!! Johan siellä materiaalit maksavat...
Tajuatko ap ollenkaan, miltä kuulostat? Et huolehdi mistään omista oikeuksistasi, mutta syytät siitä muita. Sinulla on nyt ajatukset jotenkin ihan jumissa, kun pyörit siellä mökkiytyneenä täysin muiden avun varassa.
Mitäpä, jos jo tänään soittaisit Kelaan ja kysyisit, mitä sinun pitäisi tehdä, että asiat alkavat järjestyä?
Miksi aloitit valittamalla siitä, ettei anoppi suostu kuskaamaan lasta leirille, vaikka todellinen este onkin se, että miehesi ei suostu leiriä maksamaan?
Kuulostaa siltä että alat olla masentunut.
Vornuaminen... revetyttää. Kiitos sulle 33. Kovin osuva sana, ja näin ensimmäistä kertaa kuultuna ja tässä mielentilassa, naurattaa ihan hillittömästi. No, piti sitten tulla tän vajakin viestiketjuun paljastamaan että mä oon varmaan vielä vajaampi. Mutta ainakin olen positiivinen vajakki.
Mihin minä edunvalvojaa tarivitsisin?osaan kyllä itse rahaa käyttää,laskut maksaa yms ja minä olisin kyllä lapsen leirin maksanut ei ole rahasta nyt kyse.Kyse on siitä että anoppi määrää meillä kaiken ja mies taipuu hänen tahtoonsa ja suostuttelee että minunkin on taivuttava.Mies ei aina tee 12 tunnin päiviä mutta toisinaan tekee.
Eikös siinä ollut vähän sitäkin että sinun tulosi ovat 0 e ja perintörahat menneet niin mistä sinä sen lapsen leirin maksat? Ja mistä tiedät että osaat käyttää rahaa jos sinulla ei sellaista edes ole?
Palaat aina siihen että anoppi on ihan suolesta. Et pysty näkemään tilannetta realistisesti, koska tyrmäät kaikki muut ongelmat ja ratkaisut, paitsi oman johtopäätöksesi: anoppi on suolesta.
Pakko ei ole mitään. Paitsi sitten joskus kuolla. Voit jättää miehen, voit vetää anopille rajat, voit sanoa että tämä ei vetele, voit hakea tuet jostain, voit järjestää lapsesi leirille ilman miehen tai anopin myötävaikutusta, voit tehdä IHAN MITÄ VAIN.
Mutta ei. Sinä tykkäät jankata että anoppi on ihan syvältä ja leikkiä marttyyriä. Se on se ongelma. Sinun asenteesi on vähän helvetinmoinen ongelma. Mikään mitä kukaan sanoo (jälleen kerran.. tämä on nähty ennenkin milloin milläkin teemalla) ei auta mitään.
Koska sinä olet itse sieltä.
Eli, nyt on siis vihdoin aika päättää, taivutko anopin alle vai et. Teet sen päätöksen ja pysyt siinä. Sitten ei tarvii viikottain avatua anoppiin liittyvistä epäkohdista.
Joo. Älä hae eläkettä. Älä ole työkkärin listoilla (ei sieltä kyllä kukaan oo listoilla olemalla ennenkään töihin joutunu että sikälis...) Älä saa rahaa mistään.
Mutta älä saatana valita jos et aio tehdä millekään itse mitään. Tänne pystyt kirjoittamaan niin kyllä sinä pystyt sähköpostitse mistä tahansa apua pyytämään ja kelan hakemuksia täyttämään ja postittamaan, lääkäriin olet ilmeisesti jollain pelillä joskus ennenkin päässyt jos tautia epäillään/on todettu. Jos et sitten ole google-luulosairas.