Lentokoneessa nestepakkauksen koko
Oliko se 100 ml? Lasketaanko myös aurinkovoide nesteeksi jonka pakkauskoko ei saa ylittää säädettyä? Otan vain käsimatkatavarat enkä viitsi ekaksi etsiä apteekkia josta saa tai ei saa herkkähipiäisellekin soveltuvaa litkua.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 03:40"]
Oliko se 100 ml? Lasketaanko myös aurinkovoide nesteeksi jonka pakkauskoko ei saa ylittää säädettyä? Otan vain käsimatkatavarat enkä viitsi ekaksi etsiä apteekkia josta saa tai ei saa herkkähipiäisellekin soveltuvaa litkua.
[/quote]
Tulkinnat mitä lasketaan nesteeksi vaihtelevat hieman, mutta aurinkovoide on selkeä nesta. Hiusvahan ja stick-deodorantin olen saanut ilman nestestatusta sisään. Jos et halua downscaleta tuota aurinkorasvaa johonkin pikkupulloon, etsiä vastinetta kohteesta niin mene riskillä ja älä nosta käsimatkatavaroista aurinkorasvaa pois. Luultavasti pääset helpolla läpi, been there, done that.
Mäkin sanon että mee riskillä tai laukku ruumaan
Kiitos vastauksista! Täytyy väsätä sellainen kiva "pikku-kemistin" setti sitten minigripiin ja lutrata niistä.
ap
Ei kannata mennä riskillä, suomen päässä ovat tarkkoja että koot ivat oikein. Nimim. kokemusta on.
Ärsyttää muuten, ettei suomessa myydä aurinkorasvoja pienissä pakkauksissa. Pienin, jonka olen löytänyt on 125ml. Kasvoille tarkoitettuja aurinkovoiteita on 50ml purkeissa, ajattelin ostaa omaa reissuani varten pari sellaista ja käyttää käsivarsiin ym. Mun on turha ostaa jättikokoa aurinkorasvaa ja laittaa siitä pienempään pulloon matkaa varten, koska se isompi pullo jää sitten käyttämättä, kun ei ole tapana aurinkoa palvoa.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:37"]
Ei kannata mennä riskillä, suomen päässä ovat tarkkoja että koot ivat oikein. Nimim. kokemusta on.
Ärsyttää muuten, ettei suomessa myydä aurinkorasvoja pienissä pakkauksissa. Pienin, jonka olen löytänyt on 125ml. Kasvoille tarkoitettuja aurinkovoiteita on 50ml purkeissa, ajattelin ostaa omaa reissuani varten pari sellaista ja käyttää käsivarsiin ym. Mun on turha ostaa jättikokoa aurinkorasvaa ja laittaa siitä pienempään pulloon matkaa varten, koska se isompi pullo jää sitten käyttämättä, kun ei ole tapana aurinkoa palvoa.
[/quote]
Jätä se pullo sinne laukkuun niin hyvin todennäköisesti pääset läpi. Muut kosmetiikat nostat esiin normisti.
Onneksi tämäkin kiusaaminen ilmeisesti loppuu kohta. Käsimatkatavaroilla matkustaminen todella vaikeata nykyään.
Enintään 100ml yksittäispakkauksia, ja niiden pitää mahtua Yhteen 1L minigrip tms uudelleensuljettavaan läpinäkyvään pussiin. "Jos tuotetta voi levittää veitsellä, se on nestettä". En kyllä tajua miten esim vettä voi levittää veitsellä ;) Myös hiuslakat yms aerosolit kuuluvat "nesteisiin" .Ja tosiaan, koskee käsimatkatavaroihin otettavia tuotteita, jos on ruumaan menevä laukku, sinne voi laittaa isompia purkkeja.