Tiesitkö, että pesukarhu eli supi on määritelty haitalliseksi vieraseläimeksi Suomessa?
Kommentit (34)
Mä olen nähnyt täällä Porissa supikoiran 3 kertaa. On kyllä kaunis ja komeaturkkinen eläin. Harmi että siitä on haittaa, koska ihan kiva niitä olisi useamminkin nähdä.
Nyt kiväärit käteen ja haitallisia lajeja hoitamaan pois kyliltä.
Vierailija kirjoitti:
Pesukarhu, eli supi on kotoisin Pohjois-Amerikasta ja supikoira idästä. Supikoiria tulee Suomeen Venäjän puolelta, mutta miten pesukarhu tänne tulisi? Lentokoneella, vai?
Tuleehan noi apinatkin lentämällä niin miksei älykäs pesukarhu?
Mulla oli pyyttoni housussa. Afrikastako se sinne luikerteli?
Vierailija kirjoitti:
Pesukarhu, eli supi on kotoisin Pohjois-Amerikasta ja supikoira idästä. Supikoiria tulee Suomeen Venäjän puolelta, mutta miten pesukarhu tänne tulisi? Lentokoneella, vai?
Keski-Euroopassa on jo huomattava pesukarhuongelma. Saksassa lisääntyvät ja levittätytyvät lujaa vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-Euroopassa on jo huomattava pesukarhuongelma. Saksassa lisääntyvät ja levittätytyvät lujaa vauhtia.
Kun mennään tästä parisen sataa vuotta eteenpäin niin on pesukarhu syrjäyttänyt jo Saksassa alunperin asuneet karhut. Tästä pitäisi olla erittäin huolissaan.
Supikoira on rakas olento ja se pitää rauhoitaa, koska se on söpö, ihana ja rakas metsäkoira! <3<3<3
Metsätypykkä
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti. Ovat ihan mielettömän suloisia eläimiä.
Toki, mutta ne saattavat levittää vesikauhua, joten kannattaa pitää etäisyyttä. Jos yllättävän kesyltä vaikuttava pesukarhu sattuu puraisemaan tai raapaisemaan sinua, saatat vuoden päästä yksi kaunis päivä huomata orastavan päänsäryn, joka johtaa lopulta 100 % varmuudella tuskalliseen ja kauhistuttavaan kuolemaan. Redditissä yhdessä englanninkielisessä kommentissa on aika hyvin avattu taudin eteneminen: https://np.reddit.com/r/aww/comments/81rr6f/he_fed_the_cute_trash_panda…
Joku saksalaien tuumi 30-luvulla, että Saksan luonto kaipaa pesukarhuja ja vapautti kaksi paria luontoon. Nyt niitä on miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Joku saksalaien tuumi 30-luvulla, että Saksan luonto kaipaa pesukarhuja ja vapautti kaksi paria luontoon. Nyt niitä on miljoonia.
Führerin kosto.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota suomenkielistä ehdotusta, vaikka sille muistaakseni oli jotkut perusteet. Supikoira, jota sanotaan Supiksi, on kuitenkin jo olemassa suomenkielessä.
Se on SUPIKOIRA mutta turkistarhaajat puhuvat mieluummin "suomensupista" ettei koiraihmiselle tule paha mieli.
Mäkelä laajensi määritelmää.