mitä hyötyjä on rahaa asioiden hoitamisesta hyvin?
Tarkoitan sitä että ei maksuhäiriömerkintöjä, lainat maksettu ajallaan, tilillä on riittävästi katetta, laskut maksetaan viimeistään eräpäivänä, jne...
Koska tuntuu siltä että vain maksuhäiriömerkintäiset ja raha asioista mitään ymmärtämättömät pärjää paremmin, ja ilman seuraamuksia riskinotosta.
Kommentit (12)
Tulee halvemmaksi huolehtia raha-asiat ilman muistutusmaksuja ja korkoja.
Helppo nukkua. Ei rahahuolet paina.
JOs elämä muuten olisikin kaaoksessa, sentään laskut saa maksettua ajallaan.
Tänäänkin uutisessa henkilö jolla yli miljoona saatavia, silti elämä on kuin satukirjasta.
Kenen lauluja laulat sen leipää syöt. - Ei "tavallinen" pikäaikais velallinen tai vaikka pitkäaikais työtön juuri juhli ai pääse valitsemaan eri vaihtoehtojen välillä, vaan lähes poikkeuksetta joutuu tyytymään kaikkein halvimpaan, eikä aina ole mahdollisuutta siihenkään. (-Koska täällä on ollu puhetta Kaisa Liskistä, jolla on -jos olen oikein ymmärtäny niskassaan satojen uhansien ulosottosaatavat ja hän on usein ollut näyttävästi julkisuudessa, niin en kyllä ainakaan hänen nykyisessä asemassaan itse vastaavaa kehtaisi; ellei sitten ulot ole niin tiukalla, että uskoo saavansa rahaa jokaisesa julkisesta esiintymisestään....)
Vierailija kirjoitti:
Kun on raha-asiat kunnossa, älytön määrä stressiä on pois hartioilta.
Eiköhän maksuhäiriöihmisissä ole runsaasti niitä, jotka eivät tunne mitään stressiä. Ajattelevat, että on muiden vika, jos heidän raha-asiansa ovat hunningolla ja kokevat oikeudekseen olla velkaa joka suuntaan.
Kun raha-asiat on hoidettu huonosti:
Käytettävissä olevat tulot = ansiotulot - kulutusluottojen korot - osamaksujen korot
Kun raha-asiat on hoidettu hyvin:
Käytettävissä olevat tulot = ansiotulot + pääomatulot
Kun hoitaa raha-asiansa kunnolla, on helppo nukkua pää pehmeällä tyynyllä ja onnikin potkii yleensä huopasyylingit jalassa. Lainaa saa helpommin ja halvemmalla ja tiukan paikan tullen ostokset onnistuvat luotolla. Kaikin puolin siis ihanaa elämää.
Asuntolaina olo maksettu 35-vuotiaana, 40-v:n jälkeen ei ole tarvinnut enää kokopäivätöitä. Kuka panostaa mihinkin, minä neljään lomakuukauteen vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina olo maksettu 35-vuotiaana, 40-v:n jälkeen ei ole tarvinnut enää kokopäivätöitä. Kuka panostaa mihinkin, minä neljään lomakuukauteen vuodessa.
Tiedän hyvin tuon ihmistyypin...
Aina kun katson peiliin niin sellainen siellä tiirailee takaisin!
Kun on raha-asiat kunnossa, älytön määrä stressiä on pois hartioilta.