SÄÄSTÄISITKÖ deodorantin, talouspaperin ja kosteusvoiteen KÄYTÖSSÄ?
Kommentit (22)
Kristallideodoratti maksaa kympin ja kestää vuoden, talouspaperia ei tarvitse ja halvin kosteusvoidekaan ei montaa euroa maksa.
Kyllä ovat jokapäiväisessä käytössä, joten en.
Tehdä nyt talouspaperin korvikkeita vanhoista alkkareista yms yök
(IS)
Kokeilin korona-ajan alussa kotoillessa olla kuukauden ilman dödöä. Lopulta oli pakko todetta, että haju oli aikamoinen.
Toisaalta tuossa mielenkiintoinen tekijä, että IS:n artikkelin nainen ei lopettanut monenkaan asian tekemistä vaan korvasi kaupan tuotteen itsetehdyllä. Itsetehtyyn toki aineksi oli ostettu kaupasta, joten miksi nähdä minusta turha vaiva?
Taannoin kaipasin soraa pihalle ja ostin valmista soraa. Olisiko ollut parempi kerätä luonnosta kiviä, ostaa vasara ja murskata omaa soraa?
Ymmärtäisin minimalistisen teon, missä joko jotain ei tehdä ollenkaan tai on keksitty tapa saada sama lopputulos tehokkaammin.
Vierailija kirjoitti:
Tehdä nyt talouspaperin korvikkeita vanhoista alkkareista yms yök
(IS)
Vanhoista aikansa eläneistä ja kulahtaneista t-paidoista tulee oikein hyviä talouspaperin korvikkeita. Mukava niistää nenä pehmeään kankaaseen.
Mä käytän kaupan deodoranttia, mut kaveri vannoo deodoranttikiven voimaan (ei haise pahalle). En käytä talouspaperia, käytän rättiä/pyyhettä. Ihoni ei tarvi kosteusvoiteita, olen vähän liiankin ”rasvainen”. Eli kahdesta vimposta säästäisin helposti.
Olen säästänytkin. Ostin 10 vuodessa kaksi pakettia talouspaperia.
Zincc
Käytin rättejä.
Warmaan ilmankin olisi pärjännyt.
Olen rutiköyhä, mutta deodorantin ja kosteusvoiteen ostan kaupasta. Halvimmat, tuoksuttomat dödöt eivät maksa paljon, ja kelvollisen kosteusvoiteenkin saa muutamalla eurolla. Entisessä elämässäni käytin parikymmentä vuotta pelkkää Kaneboa/Sensaita, mutta vaikka ikää on tullut noista ajoista reilusti lisää, ihoni ei ole kärsinyt köyhyysvuosistani lainkaan.
Lienet saanut innoituksen aloitukseesi jonkin iltapäivälehden esittelemästä neidosta, joka kertoi tekevänsä oman deodoranttinsa soodasta, oliiviöljystä ja jostain kolmannesta aineesta, oliko se perunajauho? Miten tuollainen sotku toimii? Minun vaatteeni menisivät piloille ensin öljyn ja sitten viimeistään soodan vuoksi materiaaliin katsomatta.
En todellakaan. Dödö maksaa 2,5e ja kestää kaks kuukautta, talouspaperia tarvitsen keittiössä joka päivä (korvaavaa tuotetta en ole löytänyt), ja kosteusvoide lidlistä vajaa kolme ekeä purkki ja kestää pari kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin korona-ajan alussa kotoillessa olla kuukauden ilman dödöä. Lopulta oli pakko todetta, että haju oli aikamoinen.
Toisaalta tuossa mielenkiintoinen tekijä, että IS:n artikkelin nainen ei lopettanut monenkaan asian tekemistä vaan korvasi kaupan tuotteen itsetehdyllä. Itsetehtyyn toki aineksi oli ostettu kaupasta, joten miksi nähdä minusta turha vaiva?
Taannoin kaipasin soraa pihalle ja ostin valmista soraa. Olisiko ollut parempi kerätä luonnosta kiviä, ostaa vasara ja murskata omaa soraa?
Ymmärtäisin minimalistisen teon, missä joko jotain ei tehdä ollenkaan tai on keksitty tapa saada sama lopputulos tehokkaammin.
Olisit ihmeessä peseytynyt.
Deodoranttia ei tarvitse. Ruokasooda ajaa saman asian. Tai on itse asiassa tehokkaampaa.
En ole vuosiin käyttänyt talouspaperia, teen rättejä esim vanhoista paidoista ja lakanoista. Deodorantti kaupan halvin hajusteeton. Käytän yhtä apteekin perusrasvaa sekä kropalle että kasvoille, kesällä on kyllä kasvoille oma aurinkorasva.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Dödö maksaa 2,5e ja kestää kaks kuukautta, talouspaperia tarvitsen keittiössä joka päivä (korvaavaa tuotetta en ole löytänyt), ja kosteusvoide lidlistä vajaa kolme ekeä purkki ja kestää pari kuukautta.
Miten olisi rätti?
Talouspaperi on rättiä parempi, kun pyyhkii jotain maitoa tms. Talouspaperin saa heittää roskiin. Rätti pitää huuhdella puhtaaksi, sillä maito on kova haisemaan pilaantuessaan rättiin.
Vierailija kirjoitti:
Talouspaperi on rättiä parempi, kun pyyhkii jotain maitoa tms. Talouspaperin saa heittää roskiin. Rätti pitää huuhdella puhtaaksi, sillä maito on kova haisemaan pilaantuessaan rättiin.
Mä ainakin laitan rätit pesukoneeseen enkä jätä haisemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin laitan rätit pesukoneeseen enkä jätä haisemaan
Sama.
Kärsin törkeän hajuisesta kainalohiestä, ajattelen muita ihmisiä ja käytän kyllä kunnon antiperspiranttia. Työkaveri tekee itse dödönsä ja sen ikävä kyllä haistaa. Ilman talouspaperia olen ajoittain ollutkin, mutta ostin ison pakkauksen, joka kestää vuosia. Kosteusvoidetta en varsinaisesti käytäkään, bb-voide on käytössä silloin jos meikkaan esim. töihin tai juhliin, eli ihan yksittäisinä päivinä maaliskuun jälkeen.
Voisin elää ilman talous- ja vessapaperia. Bidee ja sheikkaus riittävät vessakäynnillä! Deodoranttini on jo luomuvoide ja sen käytössä en säästele, vaikka sitä riittääkin pieni nokare kerrallaan. Se on siis riittoisaa ja parempaa kuin aikaisemmin käyttämäni rollondeot. Kasvovoidetta ja auringonsuojavoidetta tahdon käyttää, mutta olen avoin uusille kokeiluille, jos vaikka löytyisi luonnonaineista sopiva.
Mahdotonta säästää, kun en mitään noista käytä.