Kamalaa, ettei syksyllä aiota laittaa kunnollisia koronarajoituksia, vaikka tauti leviäisi. Ihan tehottomia toimia luvassa. Linkki.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/98ac6b51-fae2-4665-8b2c-177e5884…
Onko oikea tarkoitus päästää koron kansan läpi ja huijata kansa suostumaan siihen.
Ikävää, mutta mulla on mennyt luottamus viranomaisiin.
Keväällä esim Asko sanoi, että koron leviää liian hitaasti Suomessa. Pitäisi saada nuoret ja keski-ikäiset sairastamaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimaa vaan heti kiinni ettei virus pääse leviämään taas.
Mulle sopii oikein hyvin. Voisi olla kiinni ainakin seuraavat 50 vuotta. Mulla on jo punainen lippiskin, missä lukee "Make Uusimaa great again". Voitaisko tänne saada itsehallinto kuten Ahvenanmaallakin?
Miksi uusimaalaiset aina aloittavat tämän vastakkainasettelun vaikka on kansanterveyden kannalta loogiset perustelut estää viruksen leviäminen? Tietenkin se alue missä eniten tartuntoja ja eniten matkailijoita muualle Suomeen, on tärkein alue eristää.
Eihän Tornion seutuakaan ole missään vaiheessa edes ehdotettu suljettavaksi. Siitäkin huolimatta, että siellä on HUS-alueen jälkeen ollut eniten tartuntoja väestömäärään nähden.
Miksi luulet tuon suhteen väestömäärään olevan ainoa mittari? On paljon muitakin mittareita.
Ensinnäkin Uudellamaalla asutaan paljon tiehämmin kuin Torniossa joten virus leviää helpommin.
Toiseksi, Uudellamaalla moninkertaisesti tartuntoja joten huomattavasti vaikeampaa jäljittää tartuntaketjuja, Torniossa helppo jäljittää.
Kolmanneksi, Uudeltamaalta liikkuu kymmeniä tuhansia ihmisiä muualle Suomeen, Länsipohjasta ehkä satoja ihmisiä, kumpi ryhmä on todennäköisempi levittää virusta? Sitähän minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallisesti nyt. Siitä on yli viikko kun Suomessa on viimeksi kuollut ihminen koronaan.
Tänään oli yksi kuollut uutisten mukaan ja 8 tartuntaa?
Voi apua! Siis tänään ihmisiä kuoli 1/5518000 eli 0,00000018 Suomen väestöstä koronaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopii oikein hyvin. Voisi olla kiinni ainakin seuraavat 50 vuotta. Mulla on jo punainen lippiskin, missä lukee "Make Uusimaa great again". Voitaisko tänne saada itsehallinto kuten Ahvenanmaallakin?
Miksi uusimaalaiset aina aloittavat tämän vastakkainasettelun vaikka on kansanterveyden kannalta loogiset perustelut estää viruksen leviäminen? Tietenkin se alue missä eniten tartuntoja ja eniten matkailijoita muualle Suomeen, on tärkein alue eristää.
Ohis...mihin muu Suomi muka tarvitsee Uusimaata? Olen samaa mieltä tuon aiemman kirjoittajan kanssa.
- Terveisiä Savosta -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, Uusimaa taas ylivoimaisesti kärjessä uusien tapausten kanssa, viimeiset 2vko top5:
Espoo 20
Vantaa 15
Helsinki 14
Turku 11
Lahti 8
Nyt äkkiä kiinni ennen kuin levittävät taas koko Suomeen.
https://infogram.com/koronakunnittain2vko2407-1h9j6qzde0dv6gz?live
Jos olisi ollut maskit, oltaisiinko näiltä vältytty? Kuka päätti,että ei määrätä maskeja Suomessa käyttöön?
Miksi sinä et käytä suojamaskia?
Ei kukaan ole sitä kieltänyt. Pitääkö kaikki olla sinulle Pakko, että teet jotain?Kevytmaskit estää levittämästä, ei auta saamas jos muut ei käytä.
Miksi et halua olla levittämästä virusta?
Vierailija kirjoitti:
pohojalaanen78 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii mainiosti, Vaasasta taas pääkaupunki kuten vanhoihin hyviin aikoihin 1918. Vihervásurit voi jäädä Uudellemaalle, muu Suomi pysyisi Valkoisena Suomena.
Nythän meillä on oikein hyvä ja rauhanomainen ehdotus poliittisten ääripäiden kärjistymiselle :D Ei edes tarvi väkivaltaa jos tilanne sopii molemmille.
Jaetaan Suomi vihersosialistiseen Punaisen Suomen tasvaltaan (uusimaa) ja vapaaseen Valkoiseen Suomeen (muu suomi). Punaista Suomea saisi johtaa Stal... anteeksi Marin, valkoista Suome vaikka Kokoomus tai PS.
Juuri näin! Olen uusmaalainen ja kannatan tätä ehdottomasti. Kaikki persut siirretään Uudenmaan rajan toiselle puolelle. Kiitos.
Ei kai tää "korona huijataan leviämään koko väestössä" -jankkaus ala taas? Eikö sitä keväällä jo täällä jauhettu tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhallisesti nyt. Siitä on yli viikko kun Suomessa on viimeksi kuollut ihminen koronaan.
Tänään oli yksi kuollut uutisten mukaan ja 8 tartuntaa?
Voi apua! Siis tänään ihmisiä kuoli 1/5518000 eli 0,00000018 Suomen väestöstä koronaan!
Samaan aikaan kuin tämä yksi kuoli koronaan Suomessa kuoli n 150 ihmistä muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Leviää tai on leviämättä. Mitä voidaan tehdä? Toisten ihmisten käyttäytymistä ei voi kukaan muuttaa.
Määräyksillä voidaan ihmisten toimintaa rajoittaa. Niin tehdään fiksussa maissa koronan ehkäisemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leviää tai on leviämättä. Mitä voidaan tehdä? Toisten ihmisten käyttäytymistä ei voi kukaan muuttaa.
Määräyksillä voidaan ihmisten toimintaa rajoittaa. Niin tehdään fiksussa maissa koronan ehkäisemiseksi.
Suljetaan Uudenmaan raja uudelleen ja määrätään muualle Suomeen maskipakko ja ulkonaliikkumiskielto. Kun uusmaalaiset ovat kuolleet, raja voidaan avata ja Helsingistä saa ilmaiseksi asuntoja.
Eihän Tornion seutuakaan ole missään vaiheessa edes ehdotettu suljettavaksi. Siitäkin huolimatta, että siellä on HUS-alueen jälkeen ollut eniten tartuntoja väestömäärään nähden.