Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä kaikilla tavoin olet tehnyt hyviä tekoja elämäsi aikana?

Vierailija
24.07.2020 |

Haluaisin olla parempi ihminen ja olen miettinyt miten voisin olla lähipiirin apuna enemmän, joten sillä tämä aloitus. Ehkä tämä poikii hyviä tekoja muidenkin toimesta?

Oma lista:
Olen auttanut ottamalla sukulaisten lapsia yökylään tai hoitoon esim. synnytyksen ajaksi.

Olen lahjoittanut rahaa eri kohteisiin, osallistunut jouluna lahjakeräyksiin.

Olen vienyt isovanhemmille marjoja, koska eivät pysty keräämään niitä itse.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helmiä sioille

Zinc

Vierailija
2/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helmiä sioille

Zinc

☝️👍

Vierailija
4/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oman hyvyyden toitottamisessa on suuri viisauden siemen. Miksi pitäisi julistaa sitä, että on tekemättä pahoja tekoja tai auttaa toista.

Vierailija
5/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

”Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.

Kun siis autat köyhiä, älä toitota siitä niin kuin tekopyhät tekevät synagogissa ja kujilla, jotta ihmiset kiittelisivät heitä. Totisesti: he ovat jo palkkansa saaneet. Kun annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö mitä oikea tekee, jotta hyvä tekosi pysyisi salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.”

Ajattelinkin tätä aloitusta tehdessäni. Täällä et pääse kehumaan nimelläsi hyviä tekoja vaan ajatuksena on että kerro mitä olet tehnyt niin ehkä joku toinenkin hoksaa tehdä saman teon.

Ap

Vierailija
6/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys johonkin vanhainkotiin ja kysele voiko heille mennä esim. juttelu- tai ulkoiluseuraksi. Melkein kaikkialla on pula hoitajista, joten he ehtivät tekemään vain pakolliset. Moni vnhus on yksinäinen, joten se parinkin minuutin kuuntelu voi olla heidän viikkonsa kohokohta.

Vierailija
7/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maxwelll kirjoitti:

Ajattelinkin tätä aloitusta tehdessäni. Täällä et pääse kehumaan nimelläsi hyviä tekoja vaan ajatuksena on että kerro mitä olet tehnyt niin ehkä joku toinenkin hoksaa tehdä saman teon.

Ap

Ei se mielstäni noin mene. Hyvät teot ovat myös ihmisten oman mielen tuotoksia eli hyvä juttu on helposti toiselle huono asia. Etenkin, kun puhutaan ryhmistä.

Yksi ihminen yhdelle ihmiselle voi oikeasti olla hyvä. Muu on usein politiikkaa ja panssarin kiillostusta.

Vierailija
8/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestänyt kusipäitä ja ihmisten vittumaisuutta ja ymmärtänyt sitä.

Vierailija
9/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen lainannut rahaa kahdelle miehelle, en saanut koskaan niitä rahoja takaisin (n. 600e).

- Suostuin lukemattomia kertoja kuskiksi kortittomalle miehelle, jonka autolla siis kuljettiin, olisin halunnut parisuhteeseen hänen kanssa mutta hän halusi olla sinkkuna (=ei kelpuuttanut minua parisuhteeseen, seksi kuitenkin kelpasi, luulin vakavissani että kyllä tämä tästä suhteeksi kehittyy, mutta hän alkoi seurustella vakavasti jonkun toisen kanssa). Tämänkin hukkaamani ajan olisin voinut käyttää johonkin järkevämpään.

- Olen kasannut "ystävälle" huonekaluja, pessyt ikkunoita, auttanut muutossa, ollut henkisenä tukena/olkapäänä, tehnyt koulutehtäviä, auttanut kirpparoinnissa, mitään vastapalveluksia en ole häneltä saanut, pelkkää (piilo)vittuilua ja selän takana puhumista vain.

Vierailija
10/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maxwelll kirjoitti:

Ap

Ei se mielstäni noin mene. Hyvät teot ovat myös ihmisten oman mielen tuotoksia eli hyvä juttu on helposti toiselle huono asia. Etenkin, kun puhutaan ryhmistä.

Yksi ihminen yhdelle ihmiselle voi oikeasti olla hyvä. Muu on usein politiikkaa ja panssarin kiillostusta.

Eli ei kannata tehdä mitään hyväntekeväisyystyötä, esim olla jakajana leipäjonossa? Tai osallistua jouluna näihin keräyksiin missä vähävaraiset saa lahjoja? En ymmärrä vastaustasi.

Vierailija
11/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kirjoitti:

- Olen lainannut rahaa kahdelle miehelle, en saanut koskaan niitä rahoja takaisin (n. 600e).

- Suostuin lukemattomia kertoja kuskiksi kortittomalle miehelle, jonka autolla siis kuljettiin, olisin halunnut parisuhteeseen hänen kanssa mutta hän halusi olla sinkkuna (=ei kelpuuttanut minua parisuhteeseen, seksi kuitenkin kelpasi, luulin vakavissani että kyllä tämä tästä suhteeksi kehittyy, mutta hän alkoi seurustella vakavasti jonkun toisen kanssa). Tämänkin hukkaamani ajan olisin voinut käyttää johonkin järkevämpään.

- Olen kasannut "ystävälle" huonekaluja, pessyt ikkunoita, auttanut muutossa, ollut henkisenä tukena/olkapäänä, tehnyt koulutehtäviä, auttanut kirpparoinnissa, mitään vastapalveluksia en ole häneltä saanut, pelkkää (piilo)vittuilua ja selän takana puhumista vain.

Kuulostat ystävälliseltä ihmiseltä, jota on käytetty hyväksi. Toivottavasti löydät lähellesi ihmisiä jotka myös antavat eivätkä vain ota.

Ap

Vierailija
12/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin ystäväni lemmikin hoitooni siksi aikaa, kun hän oli sairaalassa, n. pari kuukautta.

Lainasin rahaa, vaikka tiedän etten hyvin todennäköisesti saa rahojani takaisin. Ajattelen tämän lahjoituksena.

Vierailija
13/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin työkaverin auton hänen kotiinsa, kun hänellä oli migreeni eikä ollut itse ajokykyinen.

Vierailija
14/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä lasketaan? Sanoin kassalla, että sain liikaa takaisin rahaa. Olin maksanut 20 ja 10 euron seteleillä 25 euron ostoksen ollessamme matkalla ulkomailla. Kassa antoi takaisin 25 euroa. Sen naisen ilme oli kyllä jotain, ensin kauhistus että oli tehnyt virheen ja sitten hämmästys että annoin rahan takaisin.

Vierailija
15/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuristanut tai lyönyt tuolilla vttumaisia tyyppejä.

Vierailija
16/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko jotain tossuja kynnysmattoja? Oon kiltti tasan niinkauan ku mulle ollaan kilttejä.

Vierailija
17/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maxwelll kirjoitti:

Ap

Eli ei kannata tehdä mitään hyväntekeväisyystyötä, esim olla jakajana leipäjonossa? Tai osallistua jouluna näihin keräyksiin missä vähävaraiset saa lahjoja? En ymmärrä vastaustasi.

Arvelinkin, ettei auennut. En viitsi enempää selittää nyt. 

Vierailija
18/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että kertoo että on tehnyt hyviä asioita voi saada muitakin tekemään hyviä asioita.

Kesähelteellä haahuili yks babushka joka saatettiin osoitteeseen jonka se sanoi.

Oon vieny vaatelahjoituksia eri paikkoihin.

Oon auttanut muita myös eläimiä.

Vierailija
19/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa yks Milja jolla oli ripsi silmässä niin mä autoin sen pois sanomalla että ottaa sisänurkkaan päin ja sai ja sanoi että Meri auttoi ripsen pois silmästä ja silloin mä sanoin jotain että ei tarvi sanoo että mä autoin tai jotenkin korostaa tai jotain mutta nykyään saa tai pitää ehdottomasti sanoa ja se on siitä syystä että toiset väittää ihan päinvastaista

Jos Milja luki tämän viestin ja muisti niin terveisiä!

Vierailija
20/22 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

~Meri~ kirjoitti:

Mutta se että kertoo että on tehnyt hyviä asioita voi saada muitakin tekemään hyviä asioita.

Kesähelteellä haahuili yks babushka joka saatettiin osoitteeseen jonka se sanoi.

Oon vieny vaatelahjoituksia eri paikkoihin.

Oon auttanut muita myös eläimiä.

Tästä tuli mieleen kun autettiin kerran yhtä vanhusparia kun ajettiin ohi ja nähtiin ettei kaikki ole ok. Miehellä otti sydämestä, seisoi kyllä mutta eivät suostuneet että soitetaan ambulanssi. Tarjouduttiin kuskaamaan heidät kotiinsa ja siihen suostuivat.