Voi kiesus tätä ”kesä”säätä. Menee hermo.
Kylmää, vettä ja tuulta.
Onpa kiva lomailla ja nököttää sisällä.
Väsyttää koko ajan kun notkuu vaan kotona.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sadepäivä ja koko kesä on pilalla? Tänä kesänähän on ollut älyttömän hyvät ilmat! Onneksi hellettä oli vain pari viikkoa, 20-23 on täydellinen ja sitä lähes koko kesä on ollut. Kyllä minä olen töiden jälkeen lähtenyt rannalle ja viikonloppuisin istunut terasseilla. Miksi sitten olette tönöttäneet kotona töiden jälkeen ja vapaapäivinä, kun nyt valitatte, ettette päässeet nauttimaan helteistä?
Ollaan sitten eri paikassa. 1.5- 24.7:
6-19 asteisia päiviä 46
20-24 asteisia 26
hellepäiviä 13Sadepäiviä vähintään puolet, pilvisiä ehkä 60%, tuulisia 90%
Toukokuu ei ole vielä kesää, vaikka silloin usein onkin jo lämmintä. Se on kuitenkin KEVÄTkuukausi, joten sitä ei ole syytä laskea mukaan.
1.6 - 24.7 täällä Turussa:
13-19 -asteisia päiviä 21
20-24 -asteisia päiviä 15
hellepäiviä 18
Eli yli 20 asteen päiviä selvästi enemmän kuin alle 20. Ja sanoisin, että aika lailla normaali kesä toistaiseksi.
Olisi keinotekoista olla huomioimatta tuokokuun hellepäiviä, sillä usein tuon kuukauden loppupuolella voi olla lämpimämpää kuin vaikka juhannuksena.
Olen tällä hetkellä espanjassa. Etelärannikolla (korona tilanne sama kuin suomessa). Lämmin on ja taattu aurinko ☀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti, Siljan risteily Helsingistä Vilnaan.
😄😄😄Oikeasti Tallinkin.
Millä laivalla Tallink risteilee Vilnaan?
En minä tiedä, mutta se on Tallink Silja.
Hassua kun te tappelette ihan kuin kaikilla olisi ollut sama sää.
Täällä oli kesäkuussa muutama hellepäivä, siis jotain 3 ehkä, ja heinäkuussa sateettomia päiviä ehkä sama määrä.
Saisi jo sateisiin tulla vähän pidempi tauko. Vaikka niinku viikon.
Maanantaina on Oulu-Savonlinna -linjan lounaispuolella 20 astetta tai enemmän, jos Kertun karttoihin on uskominen. Ja tiistaina lähes koko maassa.
Kaikkein pahinta, että ääliöt eivät pääse haukkumaan lämpimästä pitäviä ihmisiä hellehulluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen monta kertaa miettinyt miksi olen Suomeen syntynyt. Paitsi että säät ovat pääsääntöisesti hanurista olisi perheeni vastaavalla koulutus- ja sukutaustalla jossain sivistysmäässä hyvin vauraita. Suomessa on kommunistinen verotus pitänyt huolen että ei ole tarvinnut perheen suuria omaisuuksia kasata. Miksi oi miksi en syntynyt edes Ruotsiin. Mieluummin kuitenkin Saksaan, Itävaltaan, Ranskaan tms.
Mä taas mietin, miksi ihmiset tuhlaa ainutkertaisen elämänsä haikailemalla, että asuisinpa tuolla enkä täällä. Sitten tulee "no ei se ulkomaille muuttaminen niin helppoa ole."
Joskus pitää vähän nähdä ylimääräistä vaivaa, jos haluaa elämäänsä mieluisammaksi muuttaa.Eikä se ulkomaille muuttaminen mitenkään erityisen vaikeaakaan ole. Minä olen kovin laiska ja aikaansaamaton ihminen ja silti jo neljä kertaa jaksanut ja osannut muuttaa maasta toiseen. Vauras en kyllä ole.
Oletko tehnyt kaiken aina yksin ja ilman mitään kontakteja minnekään? Lähtenyt tyhjän päälle, lompakossa satanen, ei ystäviä missään tai muita ihmiskontakteja?
Mitä teistä lähtijöistä olen joskus kuullut, aina on kuitenkin ollut jossakin ihmisiä ympärillä ja jotakin säästöä. Ei muistu mieleen tyhkällä lompakolla lähteneitä.Lähdin Suomesta 21-vuotiaana yksin ja ilman mitään kontakteja. Rahaa oli varmaan muutama satanen. En nyt muista tarkasti. Ihan normaalia, että kohteessa ei ole ystäviä. Sitten niitä kontakteja pitää alkaa luomaan. Tuon ekan muuton jälkeen olen aina hakenut ensin kohteesta työpaikan.
Toki jos ei satasta enempää onnistu säästämään, niin ei varmaan kannata lähteä. Suomi on muiden Pohjoismaiden ohella paras maa noin rahattomille.
Millaiseen työhön olet niin haluttu, että helposti löytyy pesti?
Teen töitä kansainvälisessä yksityiskoulussa. Maata vaihtaessani haen n. 50 työpaikkaa, joista ehkä viisi haastattelee ja kaksi tarjoaa töitä.
Muuttaessani Suomesta 21-vuotiaana minulla ei ollut mitään koulua käytynä lukion jälkeen. Ensimmäisessä asuinmaassani tein ensin hanttihommia kaksi vuotta ja sitten opiskelin.
Piti kytkeä ilp päälle, kun on niin hiton kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein pahinta, että ääliöt eivät pääse haukkumaan lämpimästä pitäviä ihmisiä hellehulluiksi.
Esimerkiksi 20-24 °C on jo lämmintä. Jos vasta 25+ on riittävän lämmintä, kyseessä on hellehullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pieni tihkusade?? Koko päivän ollut 11-13 astetta ja enimmäkseen satanut kaatamalla. Ulkona ei voi tehdä MITÄÄN!!! Aivan hanurista!!
Aivan kuin olisi syyskuu! Imekää tästä nyt muutkin lomalaiset energiaa pitkään pimeään talveen!
AIVAN PC:stä!Aijaa. No ei voi sitten mitään. Helsingissä on nyt ollut pari päivää viileämpää, 16-17 astetta ja pieniä sadekuuroja. Toissapäivänä olin koko päivän ulkona kesämekossa ja huomenna taitaa lämmetä taas. Ihan hyvältä tuntuu!
Toissapäivänä olin Tammisaaressa ja koko päivän näytti mittari max 16 astetta. Tuuli kylmästi ja satoi vähän väliä. Kevytunskaa kaipadin kovadti, farkut ja villapaita ei kyllä riittänyt. Kesämekkoa käyttänyt viimekdi kesäkuussa ilman villatakkia
Ensin valitetaan helteistä sitten sateista :D. Lämpötilan pitää olla just eikä melkein, aurinko ei saa porottaa koska sitten on kuuma mutta ei saa olla täysin pilvistäkään eikä ainakaan sadetta.
Mahtaa luontoäidillä olla hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin valitetaan helteistä sitten sateista :D. Lämpötilan pitää olla just eikä melkein, aurinko ei saa porottaa koska sitten on kuuma mutta ei saa olla täysin pilvistäkään eikä ainakaan sadetta.
Mahtaa luontoäidillä olla hankalaa.
Kyllä mulle käy monenlainen keli, esim lämpötiloista kelpaa kaikki 21 ylöspäin jos on aurinkoista. Helteellä saa olla jopa pilviä ja yöllä saa oikein mielellään sataa. Ei liian rankasti ettei kukat ja marjat kärsi mutta sen verran että kastuu.
Minä olin ennen tuollainen säästä nurisija. Kun sain elämäni kuntoon, ei sää ole enää ollut aihe josta tulisi niin kurjia fiiliksiä. Voin kuvitella, että olin todella ärsyttävä. Lisäksi vielä olin työssä jossa olin aina ulkona.
Ehkä moni muukin säästä nurisija on hankalassa elämäntilantessa.
Tämä sama sää voi jatkua taas vaikka ensi toukokuuhun asti. Mitä nyt talvikuukausina päivän pituus lyhenee, on enempi harmautta vihreän sijasta ja lämpötilat n. 10 astetta tästä matalammat, selvästi plussan puolella kuitenkin.
Kyllä naurattaa lukea tätä narinaa. 😄 Ainoa asia mikä itseäni harmittaa tässä kesässä on se, että matot saattaa jäädä pesemättä. Kesäkuun helteillä olin töissä, eikä ollut aikaa, ja nyt viime viikko oltiin lomareissussa, kun oli taas poutaa.
Sadepäivät on rempattu, kierrelty ostoksilla syksyä varten, luettu, leivottu ym. On ulkoiltu, urheiltu ja ulkona touhuttu vaikka mitä. Tänäänkin mietin, että on kyllä ihan täydellinen sää ulkoilla, vaikka tuli pari pientä kuuroa, jotka ei ehtinyt edes kastella. Ihan pärjäsi huppari päällä, ei tarvinnut edes mitään sateen pitävää.
Ja silloin kesäkuun helteillä oli illat tai aamut, työvuoroista riippuen, ja vapaapäivät aikaa nauttia lämmöstä. Kai joku jaksaa koko päivän ja päiväkausia vain maata ja käristää itseään, mutta mulle kyllä onneksi riitti ne muutamat tunnit päivässä.
Ja ihan aina vielä elokuussakin on tullut lämmintä ja kesäistä, ei tää kesä mihinkään ole loppunut. Ainahan nämä Suomen kesät ovat tällaisia, olen nähnyt niitä jo yli 40, eikä mikään enää yllätä. Sitä vaan pitää sopeutua vallitseviin olosuhteisiin. Pitkä on muuten elämä narista ja valittaa säästä. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla pitää rakastaa sadetta ja kylmää. Muuten olet hellehullu.
Haluan saman lääkityksen, joka on näillä sateesta ja kylmyydestä nauttivilla!
Ai rasvamaksan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teille hellehulluille riitä mikään??
Jaa viikko kesässä? No ei todellakaan riitä.
Missä olit kesäkuun?
Töissä
Pää pystyyn! Kohta alkaa ihmisillä taas työt ja alle 3 viikon päästä lapsukaisilla koulutkin. Sitä koulua kestääkin lapsilla taas seuraavat 9½ kuukautta ja työssäkäyvillä on seuraavaan kesälomaan melkein vuosi. Joten eipä tarvitse kohta murehtia, kuinka loma menee harmautta ja vesisadetta ikkunasta katsellessa ja kuinka on tylsää, vaan tekemistä piisaa, se on varma. 🤣
Minä nautin tästä. Juuri sopivaa, ei ole kuuma eikä kylmä.