Voi kiesus tätä ”kesä”säätä. Menee hermo.
Kylmää, vettä ja tuulta.
Onpa kiva lomailla ja nököttää sisällä.
Väsyttää koko ajan kun notkuu vaan kotona.
Kommentit (156)
Koko ajan puhutaan hellepäivistä. Että on ollut niin vähän hellepäiviä. Miksi pitäisi olla hellepäiviä? Eikö teille kelpaa se 20-24 astetta mitä lähes koko kesä on ollut? Ihmeellinen valitus hellepäivien puutteesta. Tottakai kesä vaikuttaa viileältä, jos puhutaan ainoastaan hellepäivistä ja unohdetaan kaikki ne 20-24 lämpötilat.
Muutamia tämmösiä viileitä sadepäiviä ollut, en minä jaksa masentua ja käydä heti parkumaan ja valittamaan, kun kuitenkin kesä on kaikkinensa ollut oikeasti tosi hyvä ja lämmin. Ihan tarpeeksi ollut rannalla, viime viikonloppunakin täyttä aurinkoa ja 24 lämmintä, joten tuntui että olisi +30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sadepäivä ja koko kesä on pilalla? Tänä kesänähän on ollut älyttömän hyvät ilmat! Onneksi hellettä oli vain pari viikkoa, 20-23 on täydellinen ja sitä lähes koko kesä on ollut. Kyllä minä olen töiden jälkeen lähtenyt rannalle ja viikonloppuisin istunut terasseilla. Miksi sitten olette tönöttäneet kotona töiden jälkeen ja vapaapäivinä, kun nyt valitatte, ettette päässeet nauttimaan helteistä?
Ollaan sitten eri paikassa. 1.5- 24.7:
6-19 asteisia päiviä 46
20-24 asteisia 26
hellepäiviä 13Sadepäiviä vähintään puolet, pilvisiä ehkä 60%, tuulisia 90%
Toukokuu ei ole vielä kesää, vaikka silloin usein onkin jo lämmintä. Se on kuitenkin KEVÄTkuukausi, joten sitä ei ole syytä laskea mukaan.
1.6 - 24.7 täällä Turussa:
13-19 -asteisia päiviä 21
20-24 -asteisia päiviä 15
hellepäiviä 18
Eli yli 20 asteen päiviä selvästi enemmän kuin alle 20. Ja sanoisin, että aika lailla normaali kesä toistaiseksi.
Oulus on nyt +19 ja aurinko tuli esiin. Ihan jees mut vois olla vähän lämpimämpää :)
Minulle ainakin olisi tärkeää, että aurinko paistaisi ja olisi lämmintä. Edes yli 20 astetta. On ollut todella vaikea vuosi muutenkin ja ahdistusta ja siinä mielessä todellakin muitakin ongelmia elämässä kuin vain sää. Mielialaan vaikuttaa silti tämä kaikki paljon ja kyllä sen huomaa kuinka olo paranee hyvän sään myötä. Kesä on aina sellainen ajanjakso, kun kerää voimia pimeää vuodenaikaa varten ja senkään takia ei haluaisi sen menevän kurjassa säässä. Minulle on myös nivelsärkyä paljon ja lämpö auttaa siihen. Muutenkin ulkoilu on minulle tärkeää ja olenkin ulkona koko päivän jos on parempi keli. Sitten huomaa vaan sen kuinka mieliala laskee entisestään jos tulee oltua vaan sisällä ja aikakaan ei kulu niin hyvin. Pahoittelen myös valitusta ja tiedän sen, että sadettakin tarvitaan ja en itsekään jaksaisi jos oliis jatkuvasti todella lämmintä, mutta aurinkoa kaipaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen monta kertaa miettinyt miksi olen Suomeen syntynyt. Paitsi että säät ovat pääsääntöisesti hanurista olisi perheeni vastaavalla koulutus- ja sukutaustalla jossain sivistysmäässä hyvin vauraita. Suomessa on kommunistinen verotus pitänyt huolen että ei ole tarvinnut perheen suuria omaisuuksia kasata. Miksi oi miksi en syntynyt edes Ruotsiin. Mieluummin kuitenkin Saksaan, Itävaltaan, Ranskaan tms.
Mä taas mietin, miksi ihmiset tuhlaa ainutkertaisen elämänsä haikailemalla, että asuisinpa tuolla enkä täällä. Sitten tulee "no ei se ulkomaille muuttaminen niin helppoa ole."
Joskus pitää vähän nähdä ylimääräistä vaivaa, jos haluaa elämäänsä mieluisammaksi muuttaa.Eikä se ulkomaille muuttaminen mitenkään erityisen vaikeaakaan ole. Minä olen kovin laiska ja aikaansaamaton ihminen ja silti jo neljä kertaa jaksanut ja osannut muuttaa maasta toiseen. Vauras en kyllä ole.
Oletko tehnyt kaiken aina yksin ja ilman mitään kontakteja minnekään? Lähtenyt tyhjän päälle, lompakossa satanen, ei ystäviä missään tai muita ihmiskontakteja?
Mitä teistä lähtijöistä olen joskus kuullut, aina on kuitenkin ollut jossakin ihmisiä ympärillä ja jotakin säästöä. Ei muistu mieleen tyhkällä lompakolla lähteneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen monta kertaa miettinyt miksi olen Suomeen syntynyt. Paitsi että säät ovat pääsääntöisesti hanurista olisi perheeni vastaavalla koulutus- ja sukutaustalla jossain sivistysmäässä hyvin vauraita. Suomessa on kommunistinen verotus pitänyt huolen että ei ole tarvinnut perheen suuria omaisuuksia kasata. Miksi oi miksi en syntynyt edes Ruotsiin. Mieluummin kuitenkin Saksaan, Itävaltaan, Ranskaan tms.
Mä taas mietin, miksi ihmiset tuhlaa ainutkertaisen elämänsä haikailemalla, että asuisinpa tuolla enkä täällä. Sitten tulee "no ei se ulkomaille muuttaminen niin helppoa ole."
Joskus pitää vähän nähdä ylimääräistä vaivaa, jos haluaa elämäänsä mieluisammaksi muuttaa.Eikä se ulkomaille muuttaminen mitenkään erityisen vaikeaakaan ole. Minä olen kovin laiska ja aikaansaamaton ihminen ja silti jo neljä kertaa jaksanut ja osannut muuttaa maasta toiseen. Vauras en kyllä ole.
Oletko tehnyt kaiken aina yksin ja ilman mitään kontakteja minnekään? Lähtenyt tyhjän päälle, lompakossa satanen, ei ystäviä missään tai muita ihmiskontakteja?
Mitä teistä lähtijöistä olen joskus kuullut, aina on kuitenkin ollut jossakin ihmisiä ympärillä ja jotakin säästöä. Ei muistu mieleen tyhkällä lompakolla lähteneitä.
Lähdin Suomesta 21-vuotiaana yksin ja ilman mitään kontakteja. Rahaa oli varmaan muutama satanen. En nyt muista tarkasti. Ihan normaalia, että kohteessa ei ole ystäviä. Sitten niitä kontakteja pitää alkaa luomaan. Tuon ekan muuton jälkeen olen aina hakenut ensin kohteesta työpaikan.
Toki jos ei satasta enempää onnistu säästämään, niin ei varmaan kannata lähteä. Suomi on muiden Pohjoismaiden ohella paras maa noin rahattomille.
Vierailija kirjoitti:
Vilnan risteily - uusi av-klassikko on syntynyt.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No säästä!!! Vai pitääkö jonkun täyttää lompakkosi, että voit muuttaa ulkomaille?
Ei hemmetti, Siljan risteily Helsingistä Vilnaan.
😄😄😄
Nyt on 19°, täysin hyvä kesälämpötila. Ei sadakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teistä lähtijöistä olen joskus kuullut, aina on kuitenkin ollut jossakin ihmisiä ympärillä ja jotakin säästöä. Ei muistu mieleen tyhkällä lompakolla lähteneitä.Lähdin Suomesta 21-vuotiaana yksin ja ilman mitään kontakteja. Rahaa oli varmaan muutama satanen. En nyt muista tarkasti. Ihan normaalia, että kohteessa ei ole ystäviä. Sitten niitä kontakteja pitää alkaa luomaan. Tuon ekan muuton jälkeen olen aina hakenut ensin kohteesta työpaikan.
Toki jos ei satasta enempää onnistu säästämään, niin ei varmaan kannata lähteä. Suomi on muiden Pohjoismaiden ohella paras maa noin rahattomille.
Millaiseen työhön olet niin haluttu, että helposti löytyy pesti?
Vierailija kirjoitti:
😄😄😄
Oikeasti Tallinkin.
Yhyy, en ole syntynyt lämpimään maahan enkä rikkaaksi enkä prinsessaksi! Buhuhuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😄😄😄Oikeasti Tallinkin.
Millä laivalla Tallink risteilee Vilnaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama sadepäivä ja koko kesä on pilalla? Tänä kesänähän on ollut älyttömän hyvät ilmat! Onneksi hellettä oli vain pari viikkoa, 20-23 on täydellinen ja sitä lähes koko kesä on ollut. Kyllä minä olen töiden jälkeen lähtenyt rannalle ja viikonloppuisin istunut terasseilla. Miksi sitten olette tönöttäneet kotona töiden jälkeen ja vapaapäivinä, kun nyt valitatte, ettette päässeet nauttimaan helteistä?
Ollaan sitten eri paikassa. 1.5- 24.7:
6-19 asteisia päiviä 46
20-24 asteisia 26
hellepäiviä 13Sadepäiviä vähintään puolet, pilvisiä ehkä 60%, tuulisia 90%
Toukokuu ei ole vielä kesää, vaikka silloin usein onkin jo lämmintä. Se on kuitenkin KEVÄTkuukausi, joten sitä ei ole syytä laskea mukaan.
1.6 - 24.7 täällä Turussa:
13-19 -asteisia päiviä 21
20-24 -asteisia päiviä 15
hellepäiviä 18
Eli yli 20 asteen päiviä selvästi enemmän kuin alle 20. Ja sanoisin, että aika lailla normaali kesä toistaiseksi.
Turussa onkin paremmat säät aina kuin muualla :)
Miten jaksatte valittaa, kun juuri kesäkuussa oli monta viikkoa hellettä? Ai niin, silloin itkettiin miten on liian kuuma, kunpa sataisi. Ei muissakaan pohjoismaissa ole sen kummempi kesäsää kuin Suomessa.
Minä olen nauttinut tästä päivästä kun lämpötila on ollut +16 ja +17 asteen välillä, ei ole satanut, mutta on ollut pilvistä ja tuulista. Ulkona on voinut olla hyvin T-paita päällä ja farkut jalassa ilman että olisi heti kuuma, asunnon on voinut tuulettaa tehokkaasti ruuanlaiton jälkeen ja sisälämpötila on miellyttävät +23 astetta. Olen luonnostani sen verran lämminverinen että en kaipaa pitkiä hellekausia,
Kansanperinteen mukaan Jaakko on heittänyt tänään kylmän kiven, mutta en ole käynyt vielä todentamassa ovatko luonnonvesien lämpötilat laskeneet.
Joskus pitää vähän nähdä ylimääräistä vaivaa, jos haluaa elämäänsä mieluisammaksi muuttaa.
Eikä se ulkomaille muuttaminen mitenkään erityisen vaikeaakaan ole. Minä olen kovin laiska ja aikaansaamaton ihminen ja silti jo neljä kertaa jaksanut ja osannut muuttaa maasta toiseen. Vauras en kyllä ole.