Ulosotossa oleva Kaisa Liski kierrättää rahojaan lapsen säästötilin kautta
https://www.is.fi/viihde/art-2000006580393.html
Kannattaako tuota kertoa lehdessä, koska se voidaan tulkita velallisen epärehellisyytenä jos uo ei pääse rahoihin käsiksi kun ne kierrätetään muiden ihmisten tilien kautta.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki tuollaisen voi sanoa lehdessä, koska kaikkihan sen tietää muutenkin. Ulosotossa olevat nyt vain tekevät niin, ei se ole mikään salaisuus. Rahat kulkee puolisolle, lapsille tms. mistä niitä sitten käytellään. Myös käteistä käytetään niin paljon kuin mahdollista. Työpaikka vaihtuu monella pimeisiin töihin, tai sitten mennään pikkufirmaan hommiin, missä toimari maksaa palkan puolison tilille ja puolison verokortille. Ihan perussettiä. Kaikki tämän tietää, niin miksei sitä voisi sanoa?
Toivottavasti Kaisan kohdalla puututaan, poliisi nyt tutkimaan koko perheen tilit, rahanpesun poissulkemiseksi. Ja jos tarvetta löytyy, Kaisa pitää tuomita, ennakkotapaus malliksi muille.
Höpöti höpsis. Ei poliisia tai mitään viranomaista kiinnosta joku yksi Kaisa. Ei se, että on julkkis, muuta tilannetta toiseksi. Tuolla on sellaiset 100 000 paljon vakavampaa talousrikosta, jotka odottavat selvitystä. Se jos joku Kaisa jossain käyttää lapsensa säästötiliä kiertääkseen ulosottoa, niin ei ole minkään prioriteettilistan kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki TÄYSIN itseaiheutettua.
Ei välttämättä ole.
Kaikki järkevät ulosotossa olevat ihmiset kierrättävät rahansa jonkun toisen kautta. Muutenhan elämä olisi kituuttamista.
Niin, minulla on luottotiedot kunnossa, en tässä puolustele itseäni.
Mutta ne järkevät eivät paljasta tätä laitonta kikkailua lehdessä koko kansalle.
Samaa mieltä, mutta ehkä tällä paljastuksella ei ole mitään merkitystä? Uo tietää asian ilman lehtiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Toki tuollaisen voi sanoa lehdessä, koska kaikkihan sen tietää muutenkin. Ulosotossa olevat nyt vain tekevät niin, ei se ole mikään salaisuus. Rahat kulkee puolisolle, lapsille tms. mistä niitä sitten käytellään. Myös käteistä käytetään niin paljon kuin mahdollista. Työpaikka vaihtuu monella pimeisiin töihin, tai sitten mennään pikkufirmaan hommiin, missä toimari maksaa palkan puolison tilille ja puolison verokortille. Ihan perussettiä. Kaikki tämän tietää, niin miksei sitä voisi sanoa?
Mua vaan ihmetyttää, mistä ihmiset niitä pimeitä töitä aina löytää, ei mulla ainakaan olisi hajuakaan mistä etsiä, jos sellaisen työpaikan haluaisin. Ja kuka yrittäjä ottaa riskin, että maksaa palkan henkilölle, joka ei oikeasti ole palkkalistoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Kaikki järkevät ulosotossa olevat ihmiset kierrättävät rahansa jonkun toisen kautta. Muutenhan elämä olisi kituuttamista.
Järkevät ihmiset maksaa velkansa!
Minun aviomiehelläni on kolme miljoonaa ulosotossa. Hän ei koko elämänsä aikana pysty maksamaan velkaa takaisin. Ja hän on järkevä.
Vierailija kirjoitti:
Olihan lehdessä joskus kun ulosotossa oleva oli voittanut Veikkaukselta jotain ja ohjannut rahat vaimon tilille. Ulosotto kävi hakemassa rahat vaimon tililtä ja siitä nousi parku että ne oli vaimon rahoja vaikka Veikkaukselle antoi omat henkilötietonsa.
Hölmö oli.
Leveäkin elämä voi kostautua, mutta mä en enää noin isovelkaisena ilkeäis asua kovin isossa tai kalliissa lukaalissa tai ajella millään ökyautolla. Velan maksuun kaikki ja uusi alku nollasta, niinkuin monet muutkin joutuvat tekemään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Minun aviomiehelläni on kolme miljoonaa ulosotossa. Hän ei koko elämänsä aikana pysty maksamaan velkaa takaisin. Ja hän on järkevä.
No hyvä. En ole hän, ketä kommnoit mutta sanon silti, että en kyllä itse arvosta ihmisiä, joka velkaanttuvat tahallaan itse ja jotka eivät edes yritä maksaa kykyjensä mukaan lainaamaansa takaisin. - No. Ei tämäkään ihan näin mustavalkoisa toki ole 90-luvun laman seurauksena aivan liian moni lainan takaaja joutui lainan takaisin maksajaksi kun myös toimivia ja kannattaneita yrityksiä ajetiin pankkien pelastamiseksi nurin , vaikka hetkeä aiemmin rahaa oli saanu melkein jokainen, joka oli kehdannut pyytää.
Lisiki (tai hänen elämän ilanteensa) on toki herkullinen arvostelun kohde nyt eriyisesti siksi, että ilm useille meistä on jäänyt hänestä mielikuva , joka silloin kun hänellä meni, ainakin ulkoisesti hyvin, niin hän taisi aikas kärkkäästi arvostella muiden ihmisten valintoja ja estoitta alleviivata omaa erinomaisuuttaan; yksinkertaistaen hänellä taisi mennä pissa päähän.
Itse en uskaltaisi Liskille myydä mitään laskulla, vaan kaikki pitäisi hoitaa etukäteismaksuna.
Jokanen joka on ulosotossa ilman aikomusta maksaa velkojaan niin niiltä voi surutta lainaa mitä vaan eikä tarvi palauttaa tai maksaa takas.
Kaisa on taas hyvä esimerkki miten tyhjäpäisiä nämä luksusta rakastavat muijat on. Kaisan äo on vain hiekan suurempi kuin Sofian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä ole.
Eipä kuullosta kovin järkevältä xD 3 miljoonaa ulosotossa ei synny vahingossa xD on sulla mies xD sillä lienee iso muna, hyvä kroppa tai komee naama ku tollasta huolimatonta lapamatoa jaksat katella xD
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiennyt.
Toisaalta, arvostan ihmisiä jotka kantaa vastuunsa. Ensinnäkin maksavat velkansa ja velvoitteensa ja jos eivät maksa, hoitavat seuraamukset asianmukaisesti.
Mä olen jotenkin niin yksinkertainen etten ymmärrä, miten noin veloissaan oleva tyyppi voi pyörittää ravintolatoimintaa. Homma vaatii isot alkuinvestoinnit ja myös juoksevat kulut on suuria.
Kuka ylipäätään uskaltaa tehdä bisnestä sellaisen henkilön kanssa, jolla todistetusti ei ole taloudenhoito hallussa?
Paljon herää kyllä kysymyksiä tästä touhusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jotenkin niin yksinkertainen etten ymmärrä, miten noin veloissaan oleva tyyppi voi pyörittää ravintolatoimintaa. Homma vaatii isot alkuinvestoinnit ja myös juoksevat kulut on suuria.
Kuka ylipäätään uskaltaa tehdä bisnestä sellaisen henkilön kanssa, jolla todistetusti ei ole taloudenhoito hallussa?
Paljon herää kyllä kysymyksiä tästä touhusta.
Mä olen ymmärtänyt asian niin, että Liskillä on sikäli onnekas, että hänellä on läheinen tai läheisiä kahvilanpitäjiä, jotka ovat ottaneet hänet töihin. - Saahan kahvila ylimääräsitä kuuluisuutta ja näkyvyytä kun sillä näin häikäisevä persoona työnekijänä mukana.
Oikea meininki, ei tuollaisia velkoja kannata yrittääkään maksaa.
Kaisa kehui muutama vuosi sitten jossakin naistenlehdessä, että voi tuhlata muutamassa minuutissa 5000 euroa. Nyt ei tarvitse enää tuhlailla, saa loppuelämän maksaa velkojaan.
Vanha konsti, kun konkka uhkaa kaikki omaisuus toisten nimiin.
Näin velkojat jää nuoleen näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Kaisa kehui muutama vuosi sitten jossakin naistenlehdessä, että voi tuhlata muutamassa minuutissa 5000 euroa. Nyt ei tarvitse enää tuhlailla, saa loppuelämän maksaa velkojaan.
Kieltämättä arvostukseni Liskiä kohaan olisi ehkä hieman korkeampi nyt, ellei mieleeni kanssa nousisi juuri tuo hänen estoton kerskakulutuksensa...
Mutta kai näin sanoessani olen vain kateellinen...Kun toisaalta onhan sekin jotenkin vastenmielistä kun ne, joilla on oikeasti rahaa ja varallisuutta huomattavia määriä valittavat hintojen (ja erityiesti verojen korkeutta). - Ymmärtämättä, että kaikki eivät voi valita yhtä vapaasti hankintojaan kuin he... ämä vapaus valita erottaa heidät köyhemmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vaan ihmetyttää, mistä ihmiset niitä pimeitä töitä aina löytää, ei mulla ainakaan olisi hajuakaan mistä etsiä, jos sellaisen työpaikan haluaisin. Ja kuka yrittäjä ottaa riskin, että maksaa palkan henkilölle, joka ei oikeasti ole palkkalistoilla?
No vaikkapa minä: pyöritän lapissa matkailufirmaa. Monia oppaita on ollut, ketkä on halunneet palkan suoraan käteen pimeänä. Olen maksanut. Toki on ihan normaalia palkkaakin saavia oppaita. Ei hyvää paikallista opasta kannata jättää palkkaamatta, koska sen ei kannata tulla virallisesti töihin. Mutta ehkä parempi, etten avaa aihetta enempää :D
Toivottavasti Kaisan kohdalla puututaan, poliisi nyt tutkimaan koko perheen tilit, rahanpesun poissulkemiseksi. Ja jos tarvetta löytyy, Kaisa pitää tuomita, ennakkotapaus malliksi muille.