Matkailuautoilun turhuus
Eli, väitän että kukaan ei pysty perustelemaan mitä järkeä on hinata/ajaa sitä styroksikomeroa tuhansia kilometrejä ympäri suomen teitä ja tuhlata auton ratissa koko kesäloma. Sitten kun hetki ollaan elelty kohteessa niin pääseekin leikkimään septitankin kanssa. Ei voi ymmärtää.
Kommentit (83)
Aiheen aloittaja kirjoitti:
Noniin, täällähän on tullut aika paljon sitä sun tätä. Edelleen perusongelmana on se, että aina saat niin paljon hotelliöitä tuohon hintaan että kukaan tässä maassa ei saa tuota kannattamaan. Lisäksi elintaso on huonompi kuin hotellissa. Minun unelma on lukea auto-inssin paperit joskus ja mennä katsastusmieheksi. Jos joku hilaisi semmosen
homekopperon katsastukseen niin vaikka olisi kaikki kunnossa niin kyllä sieltä aina joku vika löytyy kun neljättä tuntia väännellään niveliä rautakangella :)
Miten niin kannattamaan? Ei kai kukaan mitään bisnestä olekaan tekemässä jos matkustaa lomalla. Rahaa palaa aina kun työntää nokkansa kotiovesta ulos. Ei missään lomailumuodossa mitään kannattavaa ole, lomailu on vaan hauskaa ja rentouttavaa, oli se tapa mikä hyvänsä.
Vähän alkaa lähtemään teillä nimittelyn puolelle tämä keskustelu. Edelleen kukaan ei ole pystynyt perustelemaan minulle miksi madaltaa elintasoa ja maksaa siitä enemmän? Ja kaiken lisäksi tukkia tiet? Homeisessa kolmen neliön styroksiboksissa leikkiä septitankin kanssa. Ei voi käsittää.
En haluaisi nimitellä, mutta sinä et vaikuta kovin fiksulta. Miksi sinulle pitää perustella jonkun toisen harrastusta ja lomanviettotapaa? Sitä paitsi et itsekään kovin kauniilla tavalla noita kommenttejasi tuo julki. Oletko esim. täysin varma, että jokainen matkailuauto/vaunu Suomessa on homeessa? Onko sulla joku pätevä perustelu tähän?
Vähän alkaa lähtemään teillä nimittelyn puolelle tämä keskustelu. Edelleen kukaan ei ole pystynyt perustelemaan minulle miksi madaltaa elintasoa ja maksaa siitä enemmän? Ja kaiken lisäksi tukkia tiet? Homeisessa kolmen neliön styroksiboksissa leikkiä septitankin kanssa. Ei voi käsittää.
Hometta ei ole, neliöistä en tiedä (pituutta autolla n. 7,5 m), septitankkia tyhjennetään pari kertaa viikossa. Elämisen tasoa tämä meidän kohdallamme kyllä nostaa laadukkaammaksi varsinkin näin rajoitetun matkailun aikana. Tiedämme pariskunnan joka asuu autossaan vakituisesti ja hyvin mahtuvat ja viihtyvät. Mikäs sinä olet muiden intressejä arvostelemaan?
Se on harrastus siinä missä muutkin harrastukset. Väitätkö ymmärtäväsi irlantilaisia kansantansseja? Postimerkkeilyä? Syvänmerensukellusta? Miksi juuri matkailuautoilu käy noin pahasti tunteisiin?
Ihan kiva harrastus vaikuttaa olevan. Mun eläkkeellä olevat vanhemmat matkailee matkailuautollaan ahkerasti sekä kotimaassa että ulkomailla. Ajavat sinne missä on hyvä sää, eivät ole sidottuja hotellivarauksiin vaan voivat aivan vapaasti huristella minne milloinkin haluavat. Kaikki omat tavarat, vaatteet ja polkupyörätkin kulkee näppärästi mukana. Rahasta tämä ei ole heillä kiinni ja majottuvat välillä vaihtelun vuoksi myös hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva harrastus vaikuttaa olevan. Mun eläkkeellä olevat vanhemmat matkailee matkailuautollaan ahkerasti sekä kotimaassa että ulkomailla. Ajavat sinne missä on hyvä sää, eivät ole sidottuja hotellivarauksiin vaan voivat aivan vapaasti huristella minne milloinkin haluavat. Kaikki omat tavarat, vaatteet ja polkupyörätkin kulkee näppärästi mukana. Rahasta tämä ei ole heillä kiinni ja majottuvat välillä vaihtelun vuoksi myös hotelleissa.
Kivasti on mukaan tullut myös nuorta väkeä, liekö koronan innoittamana. Tänä kesänä on liikenteessä erityisen paljon lapsiperheitä ja ihan vaan nuoria pariskuntia.
Karavaanarimatkailu on ihana harrastus! Onneksi monet kurttunaamat eivät ymmärrä sen päälle ja pysyvät leirintäalueilta pois.
Mitenkähän AP siirtyy niistä tuhansista hotelleista toiseen, ellei autolla ajaen.
No voi luoja. Eihän siinä, muttakun auton nyt tarvii muutenkin. Sen lisäksi autolla ei ole sitä ilmiötä että pitää ajaa 20kmh alle nopeusrajoituksen. Eri asia on ostaa kumin päällä liikkuva pikku uretaanikomero ja vaarantaa sillä liikennettä sen sijaan että menisi halvemmalla hotelliin.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän AP siirtyy niistä tuhansista hotelleista toiseen, ellei autolla ajaen.
Niinpä. Ja mitenköhän halvaksi tulee maksaa 100 e hotellihuoneesta per yö esim kuukauden kotimaanmatkailun ajalta. Plus polttoaineet siihen autoon, jolla matkustaa.
No voi luoja. Eihän siinä, muttakun auton nyt tarvii muutenkin. Sen lisäksi autolla ei ole sitä ilmiötä että pitää ajaa 20kmh alle nopeusrajoituksen. Eri asia on ostaa kumin päällä liikkuva pikku uretaanikomero ja vaarantaa sillä liikennettä sen sijaan että menisi halvemmalla hotelliin.
Se, että sinä et osaa ajaa matkailuautoa ei liity mitenkään siihen, että me muut ajamme ihan rajoitusten mukaan. Joillekin se matkailuauto on muuten ainoa auto. Sillä liikutaan työ- ja kauppamatkat, osa jopa asuu niissä.
Edelleen on sama ongelma. Maksaa enemmän siitä että yöpyminen ja eläminen on epämukavampaa. Ja älkää sanoko että "mitä se sinua vaivaa muiden harrastukset?" Eihän se minua vaivaa jos joku haluaa sadantonnin uretaanikopperon septitankkia tyhjennellä ja leikkiä siellä karavaanarialueella. Ongelma on se kun tullaan tekemään kilometrin jono taakse ja moikkaillaan tyytyväisenä kun tulee muita lasikuitulaatikoita vastaan. Samalla varmaan vertaillaan kilpaa kummalla on pidempi jono. Tunkekaa ne kopit helevettiin. Ehkä joka kymmenes matkailuautoilija ajaa edes jokseenkin nopeusrajoitusten mukaan. Älkää tulko väittämään etteikö matkailuautot olisi vaarantamassa liikennettä, tiedätte kyllä itsekin että niillä homekopeilla ajetaan aivan liian hiljaa. Ei ne kuulu liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani myivät eläkkeelle jäädessä asunnon, ostivat tilalle kaksion ja asuntoauton. Voin sanoa sekä omasta että etenkin veljien vaimojen puolesta, että vanhempien vierailut ovat nykyään paljon stressittömämpiä, kun vanhukset voivat vetäytyä illalla "omalle puolelleen" ja perhe saa olla omissa oloissaan :D
Edelleen on sama ongelma. Maksaa enemmän siitä että yöpyminen ja eläminen on epämukavampaa. Ja älkää sanoko että "mitä se sinua vaivaa muiden harrastukset?" Eihän se minua vaivaa jos joku haluaa sadantonnin uretaanikopperon septitankkia tyhjennellä ja leikkiä siellä karavaanarialueella. Ongelma on se kun tullaan tekemään kilometrin jono taakse ja moikkaillaan tyytyväisenä kun tulee muita lasikuitulaatikoita vastaan. Samalla varmaan vertaillaan kilpaa kummalla on pidempi jono. Tunkekaa ne kopit helevettiin. Ehkä joka kymmenes matkailuautoilija ajaa edes jokseenkin nopeusrajoitusten mukaan. Älkää tulko väittämään etteikö matkailuautot olisi vaarantamassa liikennettä, tiedätte kyllä itsekin että niillä homekopeilla ajetaan aivan liian hiljaa. Ei ne kuulu liikenteeseen.
Sä kuulostat niin järkyttyneeltä siitä, että joku tykkää jostain muusta kuin sinä, etten taida uskaltaa kertoa, mitä minä harrastan.
Miten se määritellään mikä on epämukavaa? Minusta on epämukavaa vaihtaa majaa joka päivä, eikä koskaan tiedä kuinka mukava tai epämukava hotellihuone on ja tuleeko sieltä mukana ei-toivottuja tuliaisia.
Voi sua lutusta. Kuvittelet olevasi hyväkin sanaseppo. Lietsot itsesi tuolla hurmioon. Ja kuitenkin olet säälittävän väärässä.
Useimmissa perheissä on muutenkin kaksi autoa. Ja jos asuntoautoon laittaa ne samat rahat mitä muuten tuhlaisi vaikka mökkivuokriin tai ulkomaille lentelyyn, niin eipä se loppujen lopuksi sen järjettömämpää ole. Se että sinä et satu tykkäämään jostain tietystä lomailutavasta ei tarkoita, että kyseinen lomailutapa olisi huono.
Mulla tosin vaunu, mutta ei ole hometta, ei styroksia eikä septitankkia. Elintasoon ei vaikuttanut 3500 euron hankintahinta. Äkkiä säästetty se hotellikuluissa, kun hotelleista emme edes välitä, hotelliaamiaisista vielä vähemmän. Mukavampi keitellä kahvit itse luonnon helmassa jonottamatta ja vaikka yöpuvussa.
Kylläpä joitakin riepoo toisten harrastukset.