Bensan pitäisi maksaa 5 euroa per litra jotta huvisaastutus loppuisi!
Öljy tulee loppumaan JOKA TAPAUKSESSA tulevaisuudessa. Nyt on jo hyvä valmistautua siihen. Täällä porukkaa elää vielä jossain ihmeen säkissä ja luulee, että halpaa bensaa tulee ikuisesti pumpusta. Herätkää nyt jo! Maailma on siirtymässä sähköautoihin vaikka kuinka kierisitte lattialla itkemässä bensaisia kyyneliä.
Sähköauto on parempi joka asiassa (kiihtyvyys, kestävyys, hiljaisuus jne jne). Tämän takia sähköpotkulaudatkaan eivät toimi polttomoottorilla. Myöskään läppärit ja kännykät eivät toimi polttomoottorilla, koska sähkö nyt vaan on parempi.
Öljyteollisuusko on hirvittävän saastuttavaa. Minä olen aikuisten oikeasti miettinyt, että ovatko sähköautovastustajat oikeasti niin pihalla kuin vaikuttavat olevansa? Suomi vieläpä tuo kaiken raakaöljyn Venäjältä. Miksi oikeisto haluaa rahoittaa Venäjää?
Kaiken lisäksi öljyteollisuus käyttää valtavat määrät kobolttia rikinpoistoon. Akuissa taas ei kohta ole kobolttia enää ollenkaan ja lisäksi akut voi kierrättää.
Kommentit (95)
Minusta kaikista huvittavinta on se kun bensa-autoilijat aina yhtäkkiä muka olevat huolissaan jostain Kiinan akkumineraalikaivoksista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sähköauton saa 500 eurolla ja sen kustannukset vuodessa on about 300-400e luokkaa, niin ostan sellaisen. Aika reippaasti siis saa vanhojen bensakatiskojen maksuja vielä nostella.
Kaikki eivät ole noin köyhiä tai muuten halua ajaa hengenvaarallisilla romuilla. Kuka pösikö laittaa lapsensa johonkin 500 euron autoon!?
Pidä sinä sitten kroisos turpasi kiinni.
LOL...lopeta sinä niiden rahojesi juominen ja pelaaminen niin voisi olla varaa laittaa pari sataa kuussa parempaan autoon :D
Kaikki köyhät siis juovat ja pelaavat rahansa, no ajatusmalli siinäkin.
No johonkin se raha menee jos ei ole muuhun varaa kuin 500 euron autoon. 1000 euron auto tavallisella 5 vuoden rahoituksella olisi noin 20 euroa kuussa. Valehtelet jos väität ettei sinulla olisi siihen varaa.
Sillä tonnin paskallako sinä sitten tyytyväisenä niitä lapsukaisiasi kuskaat :D
Olen eri, mutta kyllä. Mulla on tonnin auto. Oikeastaan se on ollut halvin auto ylläpitää joka mulla on ikinä ollut. Toiminut hyvin jo 5-vuotta. Eikä nuo pennutkaan mitään valita. VM98 Mitsubishi Carisma :) Hyvä auto kaikenkaikkiaan. Ei siinä tokikaan ole uusinta tekniikkaa, mutta ajaa asiansa, pääsee liikkumaan. Mikä onglema se sulle on? Tiedän kyllä, että on olemassa kermaperseitä, joiden auton on oltava tietyn hintainen osoittaakseen ympäristölle, etti ole persaukinen. Mä just haluun päinvastaista, vihaan statuksia.
Sähköauto on hyvä, ottaisin mielelläni Teslan. Ei vaan oma palkka sellaiseen riitä. Myös mitä uudempi auto, sitä vähemmän se yleensä kuluttaa bensaa ja saastuttaa muutenkaan.
Mutta missäs meillä on hallituksen politiikka, joka tukisi tätä kehitystä?! Autoilusta kyllä halutaan tehdä kalliimpaa, mutta miksei tueta uusien hienojen autojen ostamista ja/tai sähköautoja?
Ei missään! Koska autoiluhan on vapautta. Vasemmisto ei sellaista voi tukea koskaan. Ihmiset pitää saada käyttämään julkisia ja se kun taas on lopulta alisteinen vasemmistopoliitikkojen mielivallalle. Voidaan vaikkapa vapauttaa tietyt ihmisryhmät lipun maksusta kokonaan ja laittaa keski-ikäisille setämiehille tuplahinta. Kansa ei ansaitse vapautta, eikä siis omia autoja.
Vierailija kirjoitti:
Hiilidioksidia ja vettä voidaan muuttaa takaisin bensiiniksi. Tämä kuitenkin edellyttää runsaasti energiaa, koska ikiliikkujaa ei ole. Tarvittava energia voidaan tulevaisuudessa tuottaa esimerkiksi aurinkovoimalla, geotermisellä energialla, fuusiolla ja hyötöreaktoreilla.
Vedestä voi tehdä vetyä ja siitä energiaa sitä maapallolla riittää. Auringosta tulee koko ajan energiaa. Paneeleita vain kaikki pinnat täyteen. Hiekasta tehdään peilejä joka kerää auringonsäteet. Saasteetonta energiaa. Mutta ruoka meiltä kyllä tulee loppumaan kun porukka nai persläpimaissa ilman kumeja.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto on hyvä, ottaisin mielelläni Teslan. Ei vaan oma palkka sellaiseen riitä. Myös mitä uudempi auto, sitä vähemmän se yleensä kuluttaa bensaa ja saastuttaa muutenkaan.
Mutta missäs meillä on hallituksen politiikka, joka tukisi tätä kehitystä?! Autoilusta kyllä halutaan tehdä kalliimpaa, mutta miksei tueta uusien hienojen autojen ostamista ja/tai sähköautoja?
Ei missään! Koska autoiluhan on vapautta. Vasemmisto ei sellaista voi tukea koskaan. Ihmiset pitää saada käyttämään julkisia ja se kun taas on lopulta alisteinen vasemmistopoliitikkojen mielivallalle. Voidaan vaikkapa vapauttaa tietyt ihmisryhmät lipun maksusta kokonaan ja laittaa keski-ikäisille setämiehille tuplahinta. Kansa ei ansaitse vapautta, eikä siis omia autoja.
Sähköauto 30 000.
Sähkömoottori +akku = 300e
Silti puhutaan vain SAASTUTTAVISTA sähköautoista.
Ettekö te näe mikä silmään pissimisen meno tässä on ..
Zincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sähköauton saa 500 eurolla ja sen kustannukset vuodessa on about 300-400e luokkaa, niin ostan sellaisen. Aika reippaasti siis saa vanhojen bensakatiskojen maksuja vielä nostella.
Kaikki eivät ole noin köyhiä tai muuten halua ajaa hengenvaarallisilla romuilla. Kuka pösikö laittaa lapsensa johonkin 500 euron autoon!?
LOL...lopeta sinä niiden rahojesi juominen ja pelaaminen niin voisi olla varaa laittaa pari sataa kuussa parempaan autoon :D
No johonkin se raha menee jos ei ole muuhun varaa kuin 500 euron autoon. 1000 euron auto tavallisella 5 vuoden rahoituksella olisi noin 20 euroa kuussa. Valehtelet jos väität ettei sinulla olisi siihen varaa.
Olen eri, mutta kyllä. Mulla on tonnin auto. Oikeastaan se on ollut halvin auto ylläpitää joka mulla on ikinä ollut. Toiminut hyvin jo 5-vuotta. Eikä nuo pennutkaan mitään valita. VM98 Mitsubishi Carisma :) Hyvä auto kaikenkaikkiaan. Ei siinä tokikaan ole uusinta tekniikkaa, mutta ajaa asiansa, pääsee liikkumaan. Mikä onglema se sulle on? Tiedän kyllä, että on olemassa kermaperseitä, joiden auton on oltava tietyn hintainen osoittaakseen ympäristölle, etti ole persaukinen. Mä just haluun päinvastaista, vihaan statuksia.
Jollekin se mun 500 euron auto tuntui kovin ongelma olevan.
Keisarilla ei ole sähköpyörää
Zincc
Puhutaan kymmenien tuhansien autoista, kun se on niin sexikästä. Meillä olisi tässä nenän edessä mahdollisuus muuttaa kaikki polkupyörät sähköpyöriksi, kun vaan muutettaisiin LAKEJA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään vaan kyse oli siitä ettei muka ole varaa yhtään kalliimpaan autoon ja sehän oli valetta samalla tavalla kuin kaikki mitä PS sanoo :)
Ja miksi v*tussa pitäisi tonnin auto laittaa, kun 500e autollakin pärjää? Että saisi edes vähän pröystäillä sitten niille 500e kotteron omistajille? Sehän teikäläisillä tuntuu olevan pääasia.
On TURHA puhua sähköautoista, jos ensin lainsäädännöllä estetään sähköpyörien yleistyminen.
Täysin kaksinaamaista porukkaa .. koko sakki
Zinc
Jos bensa-eurolla loppuisi niin missäs bensat poltetaan sitten?
Sitähän tulee kokoajan öljyn sivujätteenä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla kannattaa lopettaa Oooppera, taide ja linnanmäkikin ynnä muu sellainen.
Aivan turhaa huvisaastutusta ajella niitä katselemaan ja kokemaan.
Zincc
Oletko ap valmis luopumaan KAIKESTA huvista elämässäsi ?
Kaikki turha mitä sinä käytät voidaan myös karsia kaupoista. Turha niitä on kuljetella pitkin maapalloa ..
Nettikin on hupia. Voidaan laskuttaa sykäyksittäin +50c / 7 min. Siinä ajassa kerkeää jo laskut maksamaan.
Zincc
(toki vain ap:lta, kun tahtoo kaiken saastutuksen lopettaa) Aloitetaan siis ap:sta.
Olen nähnyt halvimpia napamoottoreita pyörään 50e, kokonaisen renkaan sähkömoottorilla saa jo muutamilla satasilla.
Zincc
Eihän kun sä menet kauppaan katsomaan paljonko sähkölaitteet maksaa. Kahdella kympillä saa jo (halppis) porakoneen, jossa on sähkömoottori. Kalliimmat ja paremmat sitten viidestäkympist ylöspäin ..
Täysi kusetus tässä on menossa ..
Aihe yritetään aina kääntää Sähköautoihin.
Zincc
Vaikka meillä olisi jo mahdollisuus käyttää sähköpyöriä, niin se kaikin voimin ESTETÄÄN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihan oikeasti ymmärrä, miksi päättäjät haluavat heikentää kansalaisten elintasoa vaikeuttamalla heidän liikkumistaan. Yksityisautoilun rajoittaminen heikentää erityisesti naisten asemaa, koska se on heille ainoa turvallinen keino matkustaa ilta -ja yöaikaan.
En ymmärrä miksi kansalaisia ei kiinnosta puhdas hengitysilma ja ympäristö. Halpa autoilu ei ole mikään ihmisoikeus!
Niin, sun mielestä ihmisoikeus on loisia toisten rahoilla, kun ei enää kannata/rahat riitä työssäkäyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla kannattaa lopettaa Oooppera, taide ja linnanmäkikin ynnä muu sellainen.
Aivan turhaa huvisaastutusta ajella niitä katselemaan ja kokemaan.
Zincc
Oletko ap valmis luopumaan KAIKESTA huvista elämässäsi ?
Kaikki turha mitä sinä käytät voidaan myös karsia kaupoista. Turha niitä on kuljetella pitkin maapalloa ..
En ole niitä ihmisiä joiden KAIKKEEN huviin aina liittyy jonkinlainen polttomoottori. Suurinta huvia voi olla esim. juoksu- tai pyörälenkki. Eikä tarvita tippaakaan bensaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos bensa-eurolla loppuisi niin missäs bensat poltetaan sitten?
Sitähän tulee kokoajan öljyn sivujätteenä.
Ei tule biodieselin sivujätteenä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikista huvittavinta on se kun bensa-autoilijat aina yhtäkkiä muka olevat huolissaan jostain Kiinan akkumineraalikaivoksista :D
Aina kun puhutaan sähköautoista niin bensa-autoilijoista tulee jotain ihmeen viherjeesuksia. Ilman faktatietoa tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitenkäs se tonnin räppänä eroaa 500€ autosta?
(vinkki: ei kuinkaan, jos muuta väittää saa olla ihan oikeasti harhainen)