Laittakaas palautetta Linnanmäen hintojen nostamisesta!
37 euroa kaikilta, ei enää lastenlippuja ollenkaan. Me ei todellakaan makseta tuollaista hintaa 7-vuotiaan Lintsi-päivästä. Suomen kallein huvipuisto. Miksi kaikki muut ovat isompia ja parempia ja halvempia?
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:27"]
Laitoin palautetta ja sieltä tuli automaattivastaus, että kiitos viestistä, palaan lomalta kesäkuun 26. päivä. Miten voi olla, ettei Linnanmäen palautetta lue KESÄLLÄ kukaan kymmeneen päivään? Tosi huonoa palvelua. Onko siellä oikeasti joku yksi tyyppi lukemassa palautteita, eikä niitä lue kukaan, kun se on kesälomalla?
Varmaankin se asiakaspalvelupäällikkö? Viime kesänä se oli lomalla koko heinäkuun kun yritin sitä tavoitella. Ei ihme että hinnat on tuollaiset kun työntekijöitä selkeästikin tarvitaan enemmän tammikuussa paikalle kuin heinäkuussa.. kun siis ottaa huomioon milloin ne asiakkaat siellä Lintsillä on.
[/quote]
ihmeellistä on..
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:13"]
Ranneke maksaa saman kuin viime vuonnakin. Alueelle pääsee ilmaiseksi vrt. Särkänniemeen maksaa sisälle vaikket menisi yhteenkään laitteeseen.
[/quote]
Paitsi että ranneke maksoi viime vuonna 35 euroa. Ja hiphiphurraa, onhan se tosi kiva päästä ilmaiseksi alueelle katsomaan, kun muut huvittelee. Saiskohan vaikka leffateattereihin sellaisia istuimia valkokankaan reunaan, josta ei nää leffaa, mutta näkee, kun muut katsovat leffaa? Mä ostaisin heti sellaisen lipun!
[/quote]
Minä vanhempana arvostan, ettei minun tarvitse maksaa siitä, että tulen vahtimaan lapsia. Minun ei tarvitse päästä laitteisiin ja minulle riittää iloa siitä, kun katson lasten huvittelua. Tietysti jos vanhemmatkin ovat keskenkasvuisia, niin laitteisiin on pakko päästä ja sittenhän sille reissulle tulee hintaa.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 23:03"]
Samalla hinnalla pääsee Legolandiin.
[/quote]
En tiennytkään, että Tanskan matka maksaa noin vähän.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:27"]
Laitoin palautetta ja sieltä tuli automaattivastaus, että kiitos viestistä, palaan lomalta kesäkuun 26. päivä. Miten voi olla, ettei Linnanmäen palautetta lue KESÄLLÄ kukaan kymmeneen päivään? Tosi huonoa palvelua. Onko siellä oikeasti joku yksi tyyppi lukemassa palautteita, eikä niitä lue kukaan, kun se on kesälomalla?
Varmaankin se asiakaspalvelupäällikkö? Viime kesänä se oli lomalla koko heinäkuun kun yritin sitä tavoitella. Ei ihme että hinnat on tuollaiset kun työntekijöitä selkeästikin tarvitaan enemmän tammikuussa paikalle kuin heinäkuussa.. kun siis ottaa huomioon milloin ne asiakkaat siellä Lintsillä on.
[/quote]
Onko sulla nyt joku huvipuistoaiheinen hengenhätä ettet voi odottaa vastausta kymmentä päivää? Ottakaapa ihmiset nyt vähän perspektiiviä tähän asiaan! Edelleenkään en voi käsittää miksi tämä on teille niin vakava paikka. Lintsi on hinnoitellut teidät ulos, yhyy. Kyllä minäkin haluaisin monia asioita mihin mulla ei ole varaa. Huvipuistolaitteissa pyöriminen ei ole kansalaisoikeus.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 22:13"]
Ranneke maksaa saman kuin viime vuonnakin. Alueelle pääsee ilmaiseksi vrt. Särkänniemeen maksaa sisälle vaikket menisi yhteenkään laitteeseen.
[/quote]
Paitsi että ranneke maksoi viime vuonna 35 euroa. Ja hiphiphurraa, onhan se tosi kiva päästä ilmaiseksi alueelle katsomaan, kun muut huvittelee. Saiskohan vaikka leffateattereihin sellaisia istuimia valkokankaan reunaan, josta ei nää leffaa, mutta näkee, kun muut katsovat leffaa? Mä ostaisin heti sellaisen lipun!
[/quote]
Ranneke maksoi viime vuonnakin 37€
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8155143
Katso viestiketjun viimeinen viesti.
Siis miettikää nyt ihan oikeasti, 37 euroa! Miettikää muiden palveluiden tai tavaroiden hintaa ja verratkaa sitä tähän. Kuinka paljon kengät maksavat, mitä talvihaalari maksaa, mitä siivous, mitä joku urheiluharrastus. 37 euroa yhden päivän huvittelusta on aivan liikaa.
On se aivan järkyttävää, kun ennen meni toista kymppiä Lintsille ja nyt saa olla laitteissa ilmaiseksi. Asutaan vielä Lintsin lähellä, ollaan tänä vuonna käyty yli 10 krt ja mukavaa on ollut.
tehkää te muut palautetta, me laitetaan vaan kiitosta perään.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 14:54"]
Siis miettikää nyt ihan oikeasti, 37 euroa! Miettikää muiden palveluiden tai tavaroiden hintaa ja verratkaa sitä tähän. Kuinka paljon kengät maksavat, mitä talvihaalari maksaa, mitä siivous, mitä joku urheiluharrastus. 37 euroa yhden päivän huvittelusta on aivan liikaa.
[/quote]
No silloin pitää keksiä jokin toinen tapa huvitella.
Kävin 6-vuotiaan kanssa jokin aika sitten Lintsillä. Käytettiin vain maksuttomia ja niihinkään ei ehditty kaikkiin. Maksullisista lapsi olisi toivonut hepparataa ja rinkeliä, mutta niihin ei menty koska kertalippu maksaa 7 €. Lisäksi käytin lapsen narunvedossa ja onginnassa. Oli kiva päivä, kun tavallisesti Lintsillä on aina niin kova kiire juosta laitteesta toiseen. Mentiin heti kun paikka aukesi, jolloin jonoja joko ei ollut tai olivat siedettävät. Siinä vaiheessa kun porukkaa alkoi kertyä enemmän paikalle, lähdettiin pois.
Käytiin lisäksi syömässä. Koko päivä maksoi 30 €. Olimme molemmat oikein tyytyväisiä.
Miksi tässä ketjussa on niin paljon ihmisiä, joiden mielestä köyhimpien ei tarvitse päästä Linnanmäelle ollenkaan? Köyhät kykkyyn vai?
Meillå on viisihenkinen perhe, aikuistenkin on ostettava ranneke koska lapset eivät pääse isompien laitteisiin ilman aikuista. Emme käy missään ja säästämme kaikesta, mutta kerran vuodessa olisi lasten mielestä kiva käydä Linnanmäellä kun siellä muutkin normaaliperheet käyvät. Kohta joku sanoo, että mitäs köyhä teit lapsia. No en ollut köyhä silloin, sairastuin ja jouduin sairaseläkkeelle. Silti lapsille haluaisi suoda Linnanmäkireissun. Neljään vuoteen ei olla käyty, tänä vuonna päästiin kun ammattiliitto tarjosi.
Ja sossu ei todellakaan maksa mitään Lintsirannekkeita. Kyllä on katkeria ihmisvihaajia tässäkin ketjussa! Onko se teiltä pois jos alempituloistenkin lapset pääsevät Linnanmäelle, ai niin mutta kun olisi kiva ettei tarttis niiden kanssa jonottaa. Menisitte jonnekin hoitoon! Ja varokaa vain, ettette esim sairastu ja tulotaso laske.
Oikeasti, kertoisiko joku, mitkä laitteet oli minihupirannekkeessa ja pikkuhupirannekkeessa, jotta voin verrata niitä noihin ilmaisiin.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 15:58"]
Meillå on viisihenkinen perhe, aikuistenkin on ostettava ranneke koska lapset eivät pääse isompien laitteisiin ilman aikuista.
[/quote]
Tätä minä en ymmärrä. Minulla on kolme lasta. Olen käynyt heidän kanssaan Lintsillä ekan kerran kun kun vanhimmat olivat 4v ja 2v. Nuorin oli tulloin vauva ja isän kanssa kotiin. Ei minun ole tarvinnut ostaa itselleni rannekkeita. Ihan noilla ekoilla kerroilla ostin jonkun kertalipun, kun 2v ei päässyt moneenkaan laitteeseen ilman aikuista. Noin 3v:sta ylös päin lapset ovat menneet vain sellaisiin laitteisiin, joihin pääsee ilman aikuista.
Nyt lapset ovat jo 17v ja 15v ja 13v ja käyneet monena kesänä kavereiden kanssa keskenään.
Nykysin Lintisllä on sesonkiaikaan laitekummeja, jotka menevät tarvittaessa lasten kanssa laitteisiin.
Eli vanhemmat, jotka menevät laitteisiin siksi "että on pakko mennä lapsen kanssa" itseasiassa haluavatkin sinne itse ja menevät sinne muka lapsen varjolla. Minä en edes uskalla mennä kuin ihan lällyimpiin laitteisiin ja silti lapseni ovat päässeet huvittelemaan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 19:33"]
alle 100 senttisille on 11 laitetta, joista 7 tänä vuonna ilmaista.
alle 120 senttisille on nuo 11 laitetta + 17 muuta laitetta, joista 4 maksutonta. Huomaa, että alle 120 senttiset tarvitsevat 13 maksulliseen laitteeseen yli 15 v huoltajan mukaan (monissa laitteissa voi olla vain 1 lapsi per huoltaja).
Meillä on kaksi alle 110 senttistä ekaluokkalaista, joille eivät nuo ilmaiset pikkulasten laitteet riitä. Tänä vuonna oli pakko ostaa 4 kpl 37 euron ranneketta, jotta huvittelupäivä onnistui. Rannekkeet oli ostettava molemmille vanhemmille, jotta molemmat lapset pääsivät laitteisiin yhtä aikaa. Esim Vekkulaan, Lohikäärmeeseen, Linnunrataan tarvitaan molemmille lapsille oma huoltaja. Viime vuonna olisi riittänyt 4 pikkuhupiranneketta. Niin että olihan se aika iso hinnan korotus.
[/quote]
Meillä on kolme lasta, joista kaksi on yli 140cm ja yksi yli 120cm. Vanhin on autisti, joka ei todellakaan uskalla mennä mihinkään yli 140cm laitteisiin. Toinen yli 140cm on vain arka, eikä tykkää pyörityksestä ja kovasta vauhdista. Viime vuonna kaikilla lapsille oli Pikkuhupi-ranneke ja oltaisiin ostettu sama tänäkin vuonna. Aivan turha olisi ollut maksaa Isohupi, kun lapset eivät olisi menneet yhteenkään laitteeseen, johon se olisi vaadittu.
Nyt sitten tämän typerän hinnankorotuksen takia joudumme ostamaan väkisin sen 37 euron rannekkeen kaikille lapsille, vaikkeivät tasan mene kaikkiin laitteisiin. Viime vuoteen verrattuna korotusta tulee siis ihan käsittämätön määrä. Oliskohan viime vuonna ranneke maksanut jotain 25 euroa ja nyt jokaiselle pitää pulittaa se 37 euron ranneke.
Laitoin palautetta Lintsille ja sieltä vastattiin, että uudistivat lipputyypit jonojen takia. HÄH? Että ennen jonotettiin, kun oli kolmea eri lipputyyppiä ja nyt ei enää jonoteta, kun on vain yhtä? Miten se tuottaa jonoa, jos minä ostan kaupassa maitoa, mutta seuraava makkaraa? Tarkoittaako tämä sitä, että kaupoissakaan ei olisi yhtää jonoa, jos kaikki ostaisivat vain ja ainoastaan maitoa??
Kyllä mua närästää eniten Särkänniemen uudistus, nousi delfiinien temppujen katsominen niin kalliiksi meidän perheelle, että eipä enää käydä. Viime kesänä onneksi ehdittiin vanhoilla hinnoilla käydä 3v. kaksosten kanssa. Meitä on viisihenkinen perhe, eikä oikein muut kiinnosta siellä kuin ne delfiinit, ehkä sitten mennään kun nuorimmaiset haluaa laitteisiin.
Mitä täällä taas itketään?!?
Meillä 5- henkinen perhe ja mielestäni se pari sataa huvipuistopäivästä on ihan ok.
Kaikki muukin maksaa, verratkaa vaikka leffa- tai teatterilippuihin vastaavalta perheeltä (parin tunnin hupi), Heurekaan tai mihin tahansa maksulliseen tapahtumaan tai huvitukseen.
Tanskaan ei perhettä viedä ellei budjetti ole pari tonnia isompi (jonkun mielestä halvempaa käydä Legolandissa kuin Lintsillä). Ruotsin risteilyn saa alle satasella mutta jos laskee mukaan ruokailun ja muut kulut niin pari sataa päivässä menee helposti.
Särkänniemi tai muut huvipuistot ne vasta pk-seudulla asuville kallita ovatkin jos osaa laskea hintaan matkakulut, ruokailut ja ehkä yöpymisen.
Missä todellisuudessa te oikein elätte?
Vielä riittää ruuhkaa ja jonoja. Toivoisin kunnon hinnankorotusta. Pari kertaa kesässä vain käydään, niin mielellään maksetaan vaikka 60-80 lipusta, mutta tuo koko ajan jonottaminen on kyllä nounou.
Mistä lähtien huvipuisto on ollut kansalaisen perusoikeus mihin kaikilla pitää olla varaa?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 09:13"]
Mistä lähtien huvipuisto on ollut kansalaisen perusoikeus mihin kaikilla pitää olla varaa?
[/quote]
Mistä lähtien huvipuistosta on tullut luksuselämään liittyvä etuoikeus, johon vain harvalla on enää varaa?