Onko tämä nyt sitten tietoturvan kannalta oikein? Synnäristä kyse
Se että kaikkien potilaiden ruokatarjottimet ladotaan yhteisen aulan pöydälle ja jokaisessa tarjottimessa lukee potilaan nimi ja syntymäaika?
Siellä sitten kierrellään tarjottimet läpi kun etsitään omaa,ja niitä tarjottimia hakee huoneisiin myös potilaiden vieraat äitien puolesta.
No,voipahan samalla bongailla tuttuja!
Nauratti vaan hieman kun menin sinne kansliaan kysymään yhtä asiaa ja heti joku hoitsu kiekaisi että ulos täältä,seinällä kun on vuodepaikkakartta jossa lukee potilaiden nimet.Niin tuota,näenhän minä ne nimet,syntymäajat ja huonenumeron niistä tarjottimistakin :D
Kommentit (8)
Olipa virkaintoinen hoitsu. Ja kai sen saa jotenkin kieltää, jos ei halua omaa nimeään tarjottimella nähtävän. Itse olen muuten bongannut tutun juuri tarjottimesta, ja sitten menin kyseiseen huoneeseen vierailulle.
Rikkoo kyllä tietosuojaa, etenkin nuo syntymäajat. Onpa muutenkin ihan pöhkö käytäntö.
Joo, minusta on ihan hullua kuinka tarkkoja tietosuojasta ollaan terveyskeskuksessa mutta sairaalassa on ihan ok että homma on noin leväperäistä. Minun työpaikallani tk:ssa on nyt ohjeistettu että potilasta ei saa kutsua nimellä huoneeseen, mikä vaikeuttaa melkoisen paljon. Sairaalassa sitten lääkärikierrotkin tehdään ihan reilusti siinä kuuden hengen huoneessa muiden kuunnellessa verhon takana. Hassua.
Joo, minusta on ihan hullua kuinka tarkkoja tietosuojasta ollaan terveyskeskuksessa mutta sairaalassa on ihan ok että homma on noin leväperäistä. Minun työpaikallani tk:ssa on nyt ohjeistettu että potilasta ei saa kutsua nimellä huoneeseen, mikä vaikeuttaa melkoisen paljon. Sairaalassa sitten lääkärikierrotkin tehdään ihan reilusti siinä kuuden hengen huoneessa muiden kuunnellessa verhon takana. Hassua.
No entäs se, kun alapään haavat ja peräpukamat tutkitaan siinä huoneessa, missä muut äipät kulkee edestakaisin? Vähän vedetään verhoa eteen. Ja ne verhot ei estä kuulemasta muiden henk.koht. asioita kun haastatellaan siinä riippumatta ketä muita on huoneessa. Olisko fiksua pyytää muita poistumaan? Tai hoitaa asia jotenkin muuten... Näin Seinäjoella.
Olin juuri Kätilöopistolla. Päivä alkoi siten, että labrahoitaja tuli kärrynsä kanssa ruokatilaan ja huusi erästä ihmistä nimeltä ja sitten kailotti koko sos.turvatunnuksen. Voisin kertoa mitä ongelmia vieressä olevalla naisella oli, kun kohtu olikin jouduttu poistamaan. Käytävässä hoitaja kailotti somali tytölle siitä kuinka kamalaa tämä ympärileikkaus on ja sen vuoksi tyttö oli niin huonossa kunnossa. Kuulin älyttömän määrän henkilökohtaista ja täysin minulle kuulumatonta asiaa. Ihan todella leväperäistä. Lisäksi minun paperit sekoitettiin vielä toisen potilaan papereihin. Koko homma oli täysin ala-arvoista.
Ohhoh, voi niitä aikoja, kun työntekijä jakoi ruuat potilaille huoneisiin.