juhannuksena helsingin keskustaan ?
Onkohan porukkaa ? Näköjään on mummotunnelikin auki :)
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 21:36"]
Ehkä ne maahanmuuttajat, työssä käyvät, eivät ole sisäistäneen tätä suomalaista maaseutu-mökki-perinnettä, koska eivät ole sieltä pellon reunalta lähtöisin. ei ole sukulaisia maaseudun pikkukylässä. Ei ole minullakaan, vaikka kantasuomalainen olen. Olen kaupungista, kerrostalosta, mökkiä ei ollut, mutta mummola kylläkin.. ja ei voisi vähempää kiinnostaa mennä minnekään sukulaisten naamoja tuijottaa. Vietän juhannukseni helsingissä, tänä vuonna ja toivottavasti jatkossakin. Jos mummotunneli on auki, menen sinne. Jos se ei ole auki, menen jonnekin toisaalle, mutta zetoriin tuskin. En jaksa maaltamuuttaneinta, heinäseipäitä ja äidin lihapullia kaipaavia juntteja.
[/quote]
Mutta Suomeen tulleet maahanmuuttajathan on usein tulleet todellisista junttiloista, paikoista erämaissa ja viidakoissa, joissa ei ole juoksevaa vettä saatikka paskaviemäreitä tms. Luulisi, että he hakeutuisivat leirintäalueille muistelemaan vanhoja ja ampuisivat esim rynkyillä ilmaan. Hellsinskin juhannus on kyllä koominen luusereiden kokoontuminen. Minä lähden 28:tta kertaa saaristoon mökille, jossa on kaikki mukavuudet, uima-allas, meri, kalastusta, viiniä, hyvää seuraa, savukalaa, puusauna, savusauna, sähkösauna jne jne
Cafe Pirita oli tosiaan viime vuonna niin suosittu että ovelta käännytettiin pois. Mummiksen terassi on joka juhannus ollut "täynnä". Muissa ravintoloissa hiljaisempaa tai täysin tyhjää...
Juhannus Helsingissä on ns köyhien juhannus, sinne ei jää kuin ne, joilla ei ole omaa mökkiä tai suvulla mökkiä tms eli silloin on ns köyhien kokoontuminen.