Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Vaateliike H&M osa-aikaistaa kaikki kokoaikaiset työntekijät ja irtisanoo 50

Vierailija
24.07.2020 |

Halpisketjuilla ei mene hyvin. Joko Henkka-Maukka olisi viimeinkin seuraava Seppälä? Niin niitä laafuttomia lapsityöllä teetettyjä rättejä ei tarvitsisi enää katsella.

https://yle.fi/uutiset/3-11463353

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ei mene kaupaksi. Eihän kukaan ole enää ostanut puoleen vuoteen mitään Coronan takia. Kaikki ne joilla on vielä työ pelkää omien lomautusten puolesta ja kerää rahaa sukan varteen. Pienenvä kulutus sakkaa kohta kokonaan.

Höpö höpö. Minulla on ollut koko ajan työ ja töitä enkä ole sekuntiakaan pelännyt lomautusten puolesta, koska olen alalla, jolla työt vain lisääntyvät jonkun koronan myötä. Se niistä ”kaikista”.

Ihmiset ainakin silmämääräisesti ostavat ja kukuttavat ihan entiseen malliin, mitä nyt olen kaupoille ja palveluiden pariin palannut kiertelemään. Poikkeustilan aikana ostelin sitten netistä. Korona ei ainakaan omalla kohdallani muuttanut käytöstä kuin palveluiden osalta ja sekin pieneksi hetkeksi.

Syy hm:n ahdinkoon on se, että rinnalle on tullut nyt niin paljon uutta, varteenotettavaa kilpailua saman hintaluokan kuluttajia kohtaan. Se ei enää ole ainoa eikä edes paras tai halvin halpisvaatekauppa. Triplan puolalaisliikkeet lienevät ainakin Helsingissä todellinen ongelma hm:lle, etenkin nuoriso on siirtynyt käyttämään niitä.

Vierailija
22/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te jotka sanotte että muualta saa halvemmalla samanlaisia rättejä, voisitteko kertoa mistä tilaatte? Olen ostamassa lapselle collarihousuja syksyksi, h&m ollut mielestäni edullisin? Yläosat, t-paidat ja hupparit ym. ostamme aina kirppikseltä, mutta käyttöhousujen on oltava uusia, koska lapsi käyttää ne täysin loppuun, polvet hajoavat lopuksi (toki paikkailen niitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä yllättynyt, jos tuollaisissa kaupoissa on täysiä tunteja muilla kuin päälliköillä. Osa-aikaisilta varmaan vähennetään ennestäänkin pienistä tunneista.

Tämä aika on ollut vaatekaupoille vaikea, kun etätöissä/työttömänä tai lomautettuna ei niin uusia vaatteita tarvitse ja muutenkin on pitänyt välttää turhaa liikkumista.

H&M:stä on tullut itselleni sellainen kuva, että ovat vähentämässä myymälöitä. Mikäli löydän jotain kiinnostavaa verkkosivuilta, niin lähes aina tuote on saatavana vain verkkokaupasta.

Vierailija
24/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ja poikien vaate valikoimaa on pikkuhiljaa supistettu verkkokauoassa. Lopunajan merkki vaatekaupalle kun teinipohalle ei enää löydä netistä mielyisia vaatteita vaan miesten vaatteet on lähdettävä liikkeestä ostamaan. H&M:ltä kysyin miksi miestenvessa vaatteet vähenee netistä niin tätä perusteltiin sillä että miehet tarvitsevat vähemmän vaatteita ja tilastollisesti naiset ovat niitä jotka niitä vaatteita eniten ostaa.

Vierailija
25/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siellä kovin montaa kokoaikaista myyjää on ollutkaan. Aina kun oon bongannu työpaikkailmon heille, niin tunteja ollut tarjolla 5-10h/viikko.

Ja tätä se on hyvin pitkälti kaupanalalla. Itsekin myyjä toisaalla 25h/viikko. Onkaan meilläkin jopa 2 täydet tunnit...

Vierailija
26/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on usein, ei toki aina, tylyä eli jos kysyt jotain niin pyöritellään silmiä ja huokaillaan yms. Itse haluan ostaa vaatteet kokeilemalla ja vertailemalla.

Tietysti voi ajatella tuon yt asian vaikuttavan myyjien motiin vaikka asiakkaiden syy se ei ole.

Ruokapuolella on ollut jo vuosia muut kun päälliköt osa-aikaisia, se tässä minua yllätti.

Kappahallissa on asiakaspalvelu täyttä plussaa, mutta siellä valikoimat tosi suppeat, ainakin myymälöissä missä asioin.

Vierailija
27/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munatonta touhua pamilta, kohta kaikissa kaupoissa käy samalla tavalla.

Siinä olisi miettimistä miten käy jos kaikki myyjät menisivät lakkoon ja tarkoitan että oikeasti kaikki.

Saattaa osasto ja myymälä päällikköjä alkaa vitu*tamaan parin viikon jälkeen kun ovat töissä klo7-21 7vrk/viikko.

Ei PAM voi mitään koronalle eikä pakottaa yrityksiä pitämään henkilökuntaa tyhjänpanttina tappiota tekemässä. Moni liike tulee sulkemaan ovensa Suomessa, moni yritys lyö lapun luukulle. Se on tämä korona jo valmiiksi huonon talouden päälle. Eikä parane vuosikymmeniin, apua ei saada mutta maksetaan enemmän. Se nyt vain on kylmä totuus että hyvin monen kulutus ja elintaso tulee laskemaan, jos ei pysyvästi niin pitkäksi aikaa.

Vierailija
28/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta H&M:n myynti on kesäkuussa ollut aika lailla lähellä entistä, myyjiä on vain ollut paljon vähemmän. Se tarkoittaa sotkuisempia kauppoja, kokovalikoiman supistumista jne. eli ei kyse ole mistään muusta kuin H&M:n katteen parantamisesta.

Täällä ainakin H&M-liike on ollut auki vain osan päivää, muutamia tunteja, koronan takia. Ei siinä tarvita kokoaikaisia myyjiä, jos kauppakin on vain osa-aikainen. Ei niille myyjille riitä töitä. Mutta toivon todella,  etteivät sulje myymälää. Olen ostanut paljon nyt H&M:ää myymälästä, kun ovat parantaneet laatuaan. Eikä täällä vielä ole muita halpisvaatekauppoja kuin New Yorker, ja sieltä en osta juuri muuta kuin asusteita.

Vierailija
29/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan ostanut nyt HM:ltä. Sen jälkeen kun kotiin tuli hirveän voimakkaan kemikaaliselta haisevat vaatteet niin päätin jättää ostamatta. Ja tottakai tää, että pitää maksaa eikä siis vaatteita voi sovittaa ensiksi.

Isokokoisimmille Zizzi on hyvä kauppa. Vaatteet ainakin tähän asti paremman laatuisia, mutta tottakai ovat vähän kalliimpia.

Vierailija
30/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:llä ei myymälöissä tykätä kun joutuu tuoteita syynäämään/valkkaamaan aika tarkkaan ennen ostoa. Samoissa tuotteissa voi olla isojakin laatu- ja kokoeroja. Netistä kun ostaa voi rauhassa katsella tuotteen ja päättää ostaako vai ei. 👌

Vierailija
31/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ei mene kaupaksi. Eihän kukaan ole enää ostanut puoleen vuoteen mitään Coronan takia. Kaikki ne joilla on vielä työ pelkää omien lomautusten puolesta ja kerää rahaa sukan varteen. Pienenvä kulutus sakkaa kohta kokonaan.

Höpö höpö. Minulla on ollut koko ajan työ ja töitä enkä ole sekuntiakaan pelännyt lomautusten puolesta, koska olen alalla, jolla työt vain lisääntyvät jonkun koronan myötä. Se niistä ”kaikista”.

Ihmiset ainakin silmämääräisesti ostavat ja kukuttavat ihan entiseen malliin, mitä nyt olen kaupoille ja palveluiden pariin palannut kiertelemään. Poikkeustilan aikana ostelin sitten netistä. Korona ei ainakaan omalla kohdallani muuttanut käytöstä kuin palveluiden osalta ja sekin pieneksi hetkeksi.

Syy hm:n ahdinkoon on se, että rinnalle on tullut nyt niin paljon uutta, varteenotettavaa kilpailua saman hintaluokan kuluttajia kohtaan. Se ei enää ole ainoa eikä edes paras tai halvin halpisvaatekauppa. Triplan puolalaisliikkeet lienevät ainakin Helsingissä todellinen ongelma hm:lle, etenkin nuoriso on siirtynyt käyttämään niitä.

Ja hesalaiset nuoret naiset ja nuoret äidit. Mitä olen lähipiiristä kuullut.

Mutta ei sinne täältä maalta lähdetä joka kerta shoppailemaan. Veikkaan että korona on pahempi kuin puolalaiset.

Vierailija
32/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HM:llä ei myymälöissä tykätä kun joutuu tuoteita syynäämään/valkkaamaan aika tarkkaan ennen ostoa. Samoissa tuotteissa voi olla isojakin laatu- ja kokoeroja. Netistä kun ostaa voi rauhassa katsella tuotteen ja päättää ostaako vai ei. 👌

Joo mutta myymälässä voit tosiaan sovittaa kahta rinnakkaiskokoa. Toisella kertaa M on hyvä, toisella L, mallista riippuen.

Vierailija
33/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea sanoa, mutta mulle on sopinut oikein hyvin nämä lyhyet aukioloajat. Tsekkaan vaan netistä aukioloajan ja menen sinne silloin, kun se on auki. Ei tarvitse olla viittä, kuutta tuntia enempää auki.

Vierailija
34/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tietysti todella ikävää niille H&M:n myyjille, joilla vähenee työtunnit tai etenkin niille, jotka irtisanotaan.

Mutta ei tässä nyt sinänsä ole mitään tällä alalla uutta ja järkyttävää. Ei vaatekaupoissa yleensäkään ole ns. täysipäiväisesti töissä kuin myymäläpäällikkö, somistaja ym. Myyjillä on yleensä korkeintaan 30h/vko-soppareita eli suomeksi osa-aikaisia. Näin oli esim. Stockallakin vielä silloinkin kun sillä meni hyvin.

Vierailija
35/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta myymälässä voit tosiaan sovittaa kahta rinnakkaiskokoa. Toisella kertaa M on hyvä, toisella L, mallista riippuen.

Ostan aina oman koon vaateesta. Jos oma koko ei sovi/istu, en osta suurenpaa, yleensä se malli kärsii jostain muusta kohdasta. Sit se tuote jää vaan kauppaan. Mutta sovitan aina kaksi vaatetta samassa koossa, koska noissa hm:n vaatteissa on isoja laatueroja, saumat kiertää, huonot ompeleet näkyvällä paikalla, kangas ei ole tasalaatuista.

Vierailija
36/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin hallitus: Ei kiinnosta.

Vierailija
37/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä tätä aina kun tilaatte verkkokaupasta.

Vierailija
38/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu on usein, ei toki aina, tylyä eli jos kysyt jotain niin pyöritellään silmiä ja huokaillaan yms. Itse haluan ostaa vaatteet kokeilemalla ja vertailemalla.

Tietysti voi ajatella tuon yt asian vaikuttavan myyjien motiin vaikka asiakkaiden syy se ei ole.

Ruokapuolella on ollut jo vuosia muut kun päälliköt osa-aikaisia, se tässä minua yllätti.

Kappahallissa on asiakaspalvelu täyttä plussaa, mutta siellä valikoimat tosi suppeat, ainakin myymälöissä missä asioin.

Kyllä siinä on hermot tiukilla kun pitää olla tehokas työ robotti. Kaikki inhimillisyys on karsittu Suomessa tehokkuuden nimissä työelämästä pois. Ihminen sairastuu sillä ihminen on sosiaalinen eläin eikä mikään tekninen kone. Minä paloin loppuun keväällä ja tämä korona kriisi oli siunaus että tuli lomautukset.

Vierailija
39/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja poikien vaate valikoimaa on pikkuhiljaa supistettu verkkokauoassa. Lopunajan merkki vaatekaupalle kun teinipohalle ei enää löydä netistä mielyisia vaatteita vaan miesten vaatteet on lähdettävä liikkeestä ostamaan. H&M:ltä kysyin miksi miestenvessa vaatteet vähenee netistä niin tätä perusteltiin sillä että miehet tarvitsevat vähemmän vaatteita ja tilastollisesti naiset ovat niitä jotka niitä vaatteita eniten ostaa.

Miehet voivat ostaa kangas pakan ja opetella käyttämään neulaa ja lankaa jos samat vaatteet kuin mitä moni nainekin käyttää ei kelpaa miehille.

Vierailija
40/54 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme