Kosiminen, julkinen spektaakkeli?
Kamala luonto -sarjakuvan tekijä kosi tyttöystäväänsä sarjakuvassaan eilisessä Hesarissa.
Mitä mieltä olette tästä ja yleensä siitä, että kosimisesta tehdään julkinen spektaakkeli? Näitä videoitahan aina välillä näkee, missä jätkä polvistuu hämmentyneen tyttöystävän eteen jossain urheiluareenalla.
Minusta todella mautonta ensinnäkin tehdä yksityisestä parisuhteestaan julkinen asia ja toiseksi käyttää lehden tilaamaa sarjakuvaa omien henkilökohtaisten asioidensa hoitamiseen. Jos olisin itse tuossa tilanteessa, miettisin että mitähän muuta yksityisiä asioita kundi on valmis levittelemään julkisesti ja harkitsisin vastausta kahteen kertaan.
Kommentit (13)
Kun otit asian puheeksi niin kyllä, itse asiassa outo ja vähän vastenmielinen teko.
Ainakin pitäisi olla asiasta vihjattu vastapuolelle ja varmuus että se toinen on myötämielinen ajatukselle. Jos yleisönä on kummankin ystäviä on kieltäytyminen kaamea juttu vaikka kosittu olisikin epävarma tunteistaan. Mutta tänä aikana. kun paskalla käynti tai gynekologinen toimenpidekin julkaistaan netissä, tässä ei ole ihmettelemistä.
En tykkää. Asian vieminen julkiseksi asettaa paineita vastata ”kyllä”, koska ei halua nolata kosijaa. Toisaalta painostaminen ärsyttää ja lisää halua vastata ”ei” moiselle idiootille..
Pelkuruutta. Yksityinen asia. Special, vain sinä&minä.
No mä en henkilökohtaisesti tykkäisi, mutta suhteethan ovat erilaisia. Mutta koska kyse on nyt kuitenkin aika vakiintuneesta parista, uskon että tietävät toistensa tunteet ja maun, siksi kosinta oli ehkä hänelle hieno, suuri romanttinen ele. Eli riippuu tosiaan ihmisestä.
Jotenkin lapsellista. Nuorempien touhuja tuollaiset.
Joku urheiluareena on eri asia. Tuo oli heille sopiva persoonallinen kosinta, eikä loppujen lopuksi niin julkinen. Aamupalapöydässä istuivat vain he. Muut saivat vaan lukea asiasta. Ihan luontevaa, että sarjakuvataiteilija kosii tekemällä sarjakuvan.
Tuollaiset on ok vain silloin, jos asia on sanattomasti jo päätetty (kosittava vihjailee kihloista jne). Eli ei suoranaisesti tule yllätyksenä, mutta ajankohta tulee. Tuossa on kauheat paineet kieltäytyä, koska saisi kusipään leiman. Monesti olen lukenut, että noiden kohteeksi joutuneet ovat tilanteessa hyväksyneet, mutta heti yksityisemmässä paikassa kieltäytyneet.
Eikös Uniikki kosinut Eevi Teittistä lavalla? Eevi vastasi myöntävästi, mutta eivätkö eronneet kuitenkin melko pian?
Aika hankala kieltäytyä kosinnasta tuossa tapauksessa.
Toisaalta sopi Kamalaan luontoon oikein hyvin, eri lajeilla erilaiset soidinmenot. Pariutuminen on ollut usein aiheena siinä sarjakuvassa.
Minulla on näistä julkisista kosinnoista aina olo että kosija ei ole varma mitä toinen vastaa ja yrittää sitten pakottaa ja painostaa toisen vastaamaan kyllä, sillä perusteella että toinen ei kehtaa julkisella paikalla kieltäytyä.
Toi sarjakuvajuttu oli mun mielestä hauska idea nimenomaan häneltä, ja ilmeisen toimiva ;-)
Mutta joo noi urheiluareenakosimiset screenillä tai suorassa tv-lähetyksessä, jos tulee ihan puskasta niin mitä helkkaria siinä oikein voi vastata? ...öööö... tota joo...
Juuri näin! Mautonta.
Ja näilläkin on yhteinen lapsi, talo ja yritys. Ja sit julkinen kosinta. No, eiköhän tämä ole mainostapahtuma.