Vai että abortti aspergerin ja autismin takia...
Minäpä kerron oman tarinani.
Olen noin 35-vuotias mieshenkilö jolla todettiin aikanaan ensimmäisten joukossa aspergerin oireyhtymä Suomessa. Mitään kuntoutusta ei silloin ollut tarjolla mutta saatiin jossakin määrin tietoa miten toimitaan.
Koulussa ne oli laittamassa tarkkikselle mutta vanhemmat vastusti sitä viimeiseen asti, ja sen takia pääsinkin lukioon. Kirjoitin ylioppilaaksi, kuten arvata saattaa, tietäen todellisen lahjakkuuteni ja kiinnostuksen kohteeni ja sainkin siinä aineessa erinomaiset arvosanat. Armeijasta hankin c-paperit ja menin suoraan yliopistoon. Tänä päivänä olen edelleen töissä kyseisellä laitoksella. Olen kansainvälisesti huomioitu tutkija ja minulla on dosentin arvo.
Tavallaan hymyilen itsekseni aina kun luen täällä että naiset tekisi abortin jos tietäisi raskausaikana että lapsella tulee olemaan millainen autismi tahansa. Jos minuakaan ei olisi niin yhteiskunta ja tiede olisi jäänyt paljosta paitsi.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2013 klo 12:25"]
Minäpä kerron oman tarinani.
Olen noin 35-vuotias mieshenkilö jolla todettiin aikanaan ensimmäisten joukossa aspergerin oireyhtymä Suomessa. Mitään kuntoutusta ei silloin ollut tarjolla mutta saatiin jossakin määrin tietoa miten toimitaan.
Koulussa ne oli laittamassa tarkkikselle mutta vanhemmat vastusti sitä viimeiseen asti, ja sen takia pääsinkin lukioon. Kirjoitin ylioppilaaksi, kuten arvata saattaa, tietäen todellisen lahjakkuuteni ja kiinnostuksen kohteeni ja sainkin siinä aineessa erinomaiset arvosanat. Armeijasta hankin c-paperit ja menin suoraan yliopistoon. Tänä päivänä olen edelleen töissä kyseisellä laitoksella. Olen kansainvälisesti huomioitu tutkija ja minulla on dosentin arvo.
Tavallaan hymyilen itsekseni aina kun luen täällä että naiset tekisi abortin jos tietäisi raskausaikana että lapsella tulee olemaan millainen autismi tahansa. Jos minuakaan ei olisi niin yhteiskunta ja tiede olisi jäänyt paljosta paitsi.
[/quote]
No, ainakin omahyväinen osaat olla...
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 14:52"]
Niinpä. Minuakaan ei olisi olemassa jos olisi ollut aikoinaan mahdollisuus jotenkin testata että aspergervauvahan sieltä on tulossa - onneksi ei ollut eikä silloin tiedetty vielä mitään koko aspergerista. En ymmärrä miksi kaltaiseni pitäisi abortoida. Olen pärjännyt koulussa ja elämässä hyvin. Teen vaativaa teknistä asiantuntijatyötä ja tienaan elantoni plus maksan veroja yhteiskunnan kassaan lähes 40% tuloistani joka kuukausi. Olen ihan onnellinen ihminen, vaikkakin sellainen erakkoluonne.
[/quote]
Toivottavasti et sentään ole noin omahyväinen kuin ap.
Mulle tulee heti mieleen eräs tietty dosentti joka on kunnostautunut erityisesti itäisessä naapurimaassamme...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 17:16"]
Mulle tulee heti mieleen eräs tietty dosentti joka on kunnostautunut erityisesti itäisessä naapurimaassamme...
[/quote]
Ihan totta. Tämä heppu ei ole koskaan väärässä eikä kukaan muu ikinä oikeassa. Ja huumoria ja sarkasmia ei ymmärrä sitten yhtään. Tuo tosin pätee myös erääseen hymyttömään rillipääpoliitkkoommekin...
Meidän as pojalla on empatiakykyä. Kyky ymmärtää kielikuvia ja huumoria kehittyy koko ajan harjoittelun kautta.
Selvä. Mutta sosiaalisia kykyjä sinulla ei ole etkä ymmärrä sarkasmia. Kaikki assit ketä tiedän leikkii marttyyria ja vittuilee joistain pilkkuvirheistä ym. Ovat vaan kiinnostuneita itsestään. Samaa on narsismin kanssa, kaikki pyörii oman navan ympärillä ja empatiakykyä ei ole kuin itseään kohtaan.