Harva flunssainen käy koronatestissä
Mitä olen jutellut tuttujen ja sukulaisten kanssa niin aika harva käy koronatestissä, jos on kurkkukipua, yskää, nuhaa tms. Eikä monet edes pysy kotona noissa oireissa.
Hallitus, STM ja THL höpöttää että ihmiset käy vastuullisesti testeissä ja sillä estetään koronan leviämistä. Missä haavemaailmassa ne elää?
Kommentit (32)
Totta varmaan ettei monet käy testissä kun ei töihin tartte lappuja, mutta varmaan tuo hallituksen hälläväliä meininki myös osasyy.
Hirvittää ja surettaa, kun ensin kärvisteltiin kevät eristyksissä ja nyt taas koronaa ei edes yritetä estää leviämästä. Miten me suomalaiset jaksetaan pimeä syksy ehkä vielä pahemmassa eristyksessä? Nyt jo masentaa.
Äärettömän monella on juuri nyt myös allergiaa, joka ulkopuoliselle näyttää ja kuulostaa flunssalta.
Vierailija kirjoitti:
Juu oltiin kylpylälomalla ja aivan hirveää limayskää jotkut yskii. Pakkohan se on ajatella että noh, flunssaa tuo varmaan vaan on... kauhistus
Tai allergiaa? Tai tupakkayskää?
Minulla on astma ja pujoallergia... Mutta todellakin pysyn kotona jos edes pientä kurkkukipua tms flunssanoireita tulisi. Ihan älyttömän vastuutonta ajatella että pikkuflunssaa se vaan on, kun vaikkapa naapurisi tai työkaverisi voi kuolla siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu oltiin kylpylälomalla ja aivan hirveää limayskää jotkut yskii. Pakkohan se on ajatella että noh, flunssaa tuo varmaan vaan on... kauhistus
Ja mikähän on tällä kertaa selitys sille että korona aikana pitää lähteä kylpylälomalle? Mitäpä jos kävisi uimassa ihan jossain lähirannassa rauhallisena aikana.
Määrittele korona-aika. Jos tällä hetkellä on mielestäsi korona-aika, voi olla että tuo mainitsemasi aika kestää ihan maailman tappiin saakka.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tosiaan tällä viikolla on kuulunut joillain ihmeellistä kumeaa yskää kun asiaa rupesin miettimään. Voihan olla että on testattu, mutta toisaalta eikö suositus ole pysyä kotona flunssaisena joka tapauksessa, kun testit saattaa valehdellakin.
Voi jösses teitä vainoharhaisia.
Olisin mennyt mutta en päässyt. Tämä Tampereella. Kaksi päivää sairaslomaa ja arvio jostain viruksesta.
Oireina hengenahdistus, yskä ja sahaava kuume.
Vierailija kirjoitti:
Testiin ei pääse pelkillä perus lievillä flunssan oireilla, kuten kurkkukivulla ja nuhalla. Nimim. kokemusta kahdesta suuresta kaupungista. Ei kyllä silti tulisi mieleenkään liikkua oireisena missään.
Mun poika otettiin testiin vaikka oli vain nuha, samoin naapuri
Olen töissä terveysasemalla ja olen myös huomannut ihmisten asenteiden muuttuneen hurjasti keväisestä. Maalis-huhtikuussa otettiin herkästi yhteyttä ja kysyttiin koronaohjeistusta, oli sitten millaista flunssan oiretta tahansa. Viime aikoina on enenevässä määrin vähätelty oireita, "tää on vain kesäflunssaa tai allergiaa" tms. ja heilutaan muiden joukossa kuin ei mistään koronasta olisi koskaan kuultukaan. Kädet pestään jos muistetaan ja on ihan ok yskiä ja aiva Stella toisten päälle. En voi ymmärtää. Pian on taas puoli maata kokonaan stopissa kun ilman rajoituksia ei tajuta pysyä oireisena kotona.
Nyt on kuitenkin testejä tehty määrällisesti tosi paljon, joten aika moni sinne kuitenkin on hakeutunut ja päässyt jollain oireilla.
Vierailija kirjoitti:
No mä en ole päässyt testiin vaikka useampaan kertaan olen pyytänyt. Asun Vantaalla ja matkustan paljon julkisilla kulkuvälineillä töihin ja takaisin. On ollut flunssaa mutta jostain syystä ei testata.
Vantaalla ja Espoolla on kisa keskenään siitä kummalla on keskenään vähiten tartuntoja. ;) (Tartuntatilastot lähellä toisiaan)
Mä kävin kotimaassani ennen matkaa vapaaehtoisessa testissä, kun se maksaa vain 60 euroa. Ei satu, nenässä pyöräytetään vanupuikkoa ja se kirvelee sekunnin. Käyn uudestaan matkan jälkeenkin vaikka ei olisi pakko.