Millaista musiikkia kuuntelet?
Millaista musiikkia kuuntelet? Mitkä ovat lempibändejäsi tai laulajiasi?Olisi myös mukava saada tietää, onko musiikkimakusi muuttunut vuosien aikana jotenkin. :)
Kommentit (44)
TOOL on ollut lempibändini ehkä parempi viimeiset 15 vuotta. Aika proge/metalli-painotteinen musamaku, mutta satunnaisesti ja biisistä riippuen pidän kyllä popista, klasarista tai EDM:stä.
Jazzia en pysty kuuntelemaan, se ärsyttää liikaa. Tulen siitä vihaiseksi. Tosin jos joku osaa linkata hyvää jazzia niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni.
Teknoa ja housea, 90-luvun goa trancea yms koneellista. 90-luvun alun eurodancea. Vähän räppiä, lähinnä Asaa.
Bob Dylan ja Bryan Ferry. Kunnon snobeja. Minne ovat kaikki snobit kadonneet. Armanin musta puku, valkoiset buutsit. Avainsana Dylanesque.
Lajityypeistä lähes kaikkia. Tärkeämpää on musiikin hyvyys lajityypin sisällä ja ylipäänsä. Tosin poikkeuksena totuuden siemenen sisältävä sutkautus "paskinkin hevi on parasta". En jaksa tylsää ja keskinkertaista musiikkia oikein millään saralla, mutta hevissä se aika usein on sentään kuunneltavaa. Sellaista taustalle solahtavaa, liiaksi ärsyttämätöntä, kuin joululaulut.
Enimmäkseen kuuntelen hyvää musiikkia. Aina ei radiota kuunnellessa voi valita. Mutta räppiä en kuuntele ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Herbie Hancockia, progea etc.
Mitä progea sellainen on joka on ilmeisesti lähellä Hancockia? Tarkoitat kai progressiivista rockia?
Kuuntelen aika monenlaista musiikkia. Pidän 60- ja 70-lukujen musiikista ja ihan nykypäivän (suomalaisesta) popista. Vanhemmasta musiikista pidän erityisesti klassisesta rockista, folkrockista ja progesta. Kuuntelen myös paljon suomalaista popmusiikkia, uutta ja vanhempaa. Minulla on myös aika paljon klassisen musiikin levyjä eli sekin sopii joihinkin mielentiloihin.
Usvametsä kirjoitti:
Kuuntelen aika monenlaista musiikkia. Pidän 60- ja 70-lukujen musiikista ja ihan nykypäivän (suomalaisesta) popista. Vanhemmasta musiikista pidän erityisesti klassisesta rockista, folkrockista ja progesta. Kuuntelen myös paljon suomalaista popmusiikkia, uutta ja vanhempaa. Minulla on myös aika paljon klassisen musiikin levyjä eli sekin sopii joihinkin mielentiloihin.
Muutoin olen samoilla linjoilla, mutta uusi suomalainen eikä ulkomainenkaan poppi ei juuri iske.
Pelimusiikkia, metallia, indie rockia, punkia. Lempibändejä esim. System of a Down, Franz Ferdinand, Mindless Self Indulgence. Pelimusiikki on uusin ihastus. Sitä olen kuunnellut kymmenisen vuotta, muita lajeja 70-luvulta alkaen, mutta lempibändit ovat vaihtuneet vuosikymmenten kuluessa.
Mammat kuuntelee paljon heviä ja metallia.
Todella monenlaista, enimmäkseen klassista, virsiä, soul/motown-tyyppistä gospelia, 60-70-lukujen musiikkia.
Viime aikoina olen kuunnellut pitkästä aikaa paljon CCR:ää, josta aloin tykätä teininä. CCR:n musiikin filosofia on runollista, syvällistä ja nöyrää – ei sellaista ylimielistä, pimeää sekoilua joka on ollut monien suosittujen rock-bändien ja artistien tyyli sekä musiikissa että persoonassa ja esiintymisessä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Usvametsä kirjoitti:
Makumme ovat melko yhteneväiset paitsi popin osalta.
Noissa kaikissa muissa mainitsemissasi soittavat oikeat soittajat ja popissa taas on poikkeuksetta konetausta - ei siis groovaa.
Jos haluan kuunnella hyviä laulajia, valitsen lähes aina vanhempaa tuotantoa.
Tällasen vanhan helmen löysin vähän aikaa sitten tuubista:
https://www.youtube.com/results?search_query=ella+fitzgerald+sunshine+o…
Ja tällasen paljon uudempaa:
Molemmista laulajista on pakko todeta wow. Ja biisit groovaa.
Sellaista markinaalista - esim. vanhoja huoltoasemakasetteja.
Elitistinä en määrittele itseäni tai musiikkimakuani genren mukaan, tässä hyviä bändejä:
IXXI
Aoratos
Burzum
Watain
God Seed
Kriegsmachine
Misbyrming
Marduk
Darkthrone
Rotting Christ
Moonsorrow
Deströyer 666
Gorgoroth
Vierailija kirjoitti:
TOOL on ollut lempibändini ehkä parempi viimeiset 15 vuotta. Aika proge/metalli-painotteinen musamaku, mutta satunnaisesti ja biisistä riippuen pidän kyllä popista, klasarista tai EDM:stä.
Jazzia en pysty kuuntelemaan, se ärsyttää liikaa. Tulen siitä vihaiseksi. Tosin jos joku osaa linkata hyvää jazzia niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni.
pian se odotus päättyy meillä... ehkä, luultavasti
7-11 vuotiaana: Dingoa, Michael Jacksonia, Madonnaa
11-13 vuotiaana: poikabändejä
11-nykyään: konemusaa, yivoimaisena suosikkina The Prodigy (lepää rauhassa Keith Flint)
14-nykyään: Kate Bush, Tori Amos, Björk, Enigma tyylistä musaa
16-23 vuotiaana: R'n'B:tä ja vähän räppiä eli All Saints, Destiny's Child, Alicia Keys, Eminem, yms.
24-nykyään: kevyttä metallia, rockia, J-rockia esim. Nightwish, Apocalyptica, Korn, 3 Pill Morning, Rain Diary, leffojen soundtrackeja, pelien soundtrackeja, klassista musiikkia
Progemetallia ja stoneria, suomalaisia 90-2000 luvun biisejä kuuntelen uusintakiertoksella.