Onko suudelma pettämistä?
Eroaisitko puolisostasi, jos tämä olisi suudellut toisen naisen/miehen kanssa?
Kommentit (39)
Olis se pettämistä, mutta lievää. En todellakaan jättäisi miestäni kielarinkaan takia, mutta loukkaantuisin kyllä Ja olisin vihainen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:36"]
vielä sen verran, että olisin voinut kuvitella, että vastaa tilanne olisi sattunut esimerkiksi vaikka jonkun oman tai miehen kaverin kanssa, vaikka tanssin päätteeksi. ilman mitään tunteita ja sen enempää. Itse en laske tanssimista pettämiseksi. Siis ihan perustanssia, jos on kourintaa tai kiehnäämistä niin se on sitten eri asia. Tapahtumasarja oli tosi monien huonojen sattumien summa..
[/quote]
Noniin lopeta jo tylsä tarina, ei ketään kiinnosta.
Kaikki pettäminen on eron vertaisia. Miksi joku olisi ihmisen kanssa joka on pettänyt hänet?
Mieheni sanoi, että koska rakastaa minua edelleen ja tietää että minä rakastan häntä todella paljon. En ennen tätä tilannetta ole edes vilkuillut ketään muuta. ja tuntee minut kuitenkin monen yhteisen vuoden takaa ja meillä on molemmin puolinen luotto.
Jokainen tekee itse sen päätöksen mitä toiselta sietää.
Ja mitä se kumppani olisi mieltä asiasta? Jos ei kiinnosta mitä toinen siitä ajattelee niin onko suhde oikea?
Pettäminen on mikä tahansa, eihän sen tarvitse olla seksuaalinen teko vaan voi olla myös rahallinen, mikä vaan luottamuksen pettäminen tai huiputus.
Olen vierestä juuri joutunut katselemaan paria jossa nainen valehtelee ihan kaikesta miehelleen. Miksi? Eikä se ole mitään seksiin liittyvää vaan ihan ihmissuhteissa. Joskus pettämistä sietää tai sen hyväksyy mutta pettäjän pitää myös tunnustaa muiden tunteet ja omat virheensäkin. Sillä muuten ei toimita enää parina.
Ei, aikuisten maailmassa joku suuteleminen ei todellakaan ole pettämistä. Eikä ole hitaiden tanssiminenkaan, sitäkin kun joku tiukkapipo pitää pettämisenä.
Kun tällaista tuubaa lukee, ei enää ihmettele että 60% liitoista päättyy eroon kun aikuiset ihmiset vouhottaa turhista asioista kuin jotkut keskenkasvuiset. "Yhyy nyt se katsoi toista muijaa pitkään, SE PETTI MUA". Jossain parikymppisten palstoilla voi odottaakin jotakin suuteleminen pettämistä-typeryyttä, mutta aikuislita alkaa olla jo hieman, no joo.
Pettämistä on kaikki mitä ei haluaisi oman puolisonkaan tekevän ja mitä ei voisi puolison nähden tehdä. Suutelu saattaa siis joidenkin kohdalla olla ihan okei, parisuhteitakin on erilaisia
Kyllä se on pettämistä, eroaisin.
Voi olla, ei voi sanoa etukäteen että mitä voisi antaa anteeksi ja mitä ei.
Yhdyntä nyt aikakin on selvä raja, sitä ei ole voinut tehdä puolivahingossa.
Toinenhan voi suudella yllttäen ja pyytämättä...
Eroaisin välittömästi mokomasta lutkasta/huoripukista.
No kyllähän siinä että mies on vähän imutellut toisen kanssa, on syytä laittaa hopeat jakoon ja rikkoa perhe. Siis onhan tässä nyt sentään suutelemisesta puhe ja se se vasta on pahimman luokan pettämistä. Järjestäisi mieluummin vaikka talouden ulosottoon ja talon pakkohuutokauppaan, ryhtyisi elämäntapatyöttömäksi juopoksi tai vaikka löisi, mutta kun suutelee niin se on eron paikka ja heti.
Kirjoittaako tänne tosiaan yli 20-vuotiaat, aikuisiksi luettavat ihmiset? Ei uskoisi.
Kannattaa muistaa, että jokainenhan on uskollinen kunnes jää kiinni.
Ei se että ei ole saanut kumppaniaan kiinni pettämisestä, tarkoita etteikö se olisi sitä silti tehnyt. Se on vaan ollut niin fiksu ettei ole jäänyt kiinni ja niin on edelleen "uskollinen mies, joka ei ainakaan koskaan petä".
Ne naiset on muuten hauskoja, jotka tuota hokee ja niiden miehet on tunnettuja siitä, että ovat kaikkea muuta kuin uskollisia.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 11:07"]
Kyllä on pettämistä. Mua ainakin satuttais jos mun mies suutelisi jotain toista. Yleensä suutelemisessa on enemmän tunteita mukana kuin nussimisessa.
[/quote]
No, ehkä naisilla, mutta ei miehillä.
[/quote]
Kumpaakin tyydyttävä ratkaisu on siis suuseksi, nainen saa suudella ja mies nussia. Jos mies nuolee naista, niin se ei ilmeisesti ole pettämistä?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 15:12"]
Kirjoittaako tänne tosiaan yli 20-vuotiaat, aikuisiksi luettavat ihmiset? Ei uskoisi.
[/quote]Mistä sulla on tommonen luulo tullu? Näkeehän sen näistä viesteistä ja keskustelun aiheista että suurin osa on nuoria ja toisekseen lapsettomia. Ei se mitään tarkoita että ollaan vauvalehden keskustelupalstalla.
Pettämistä on kaikki mitä et voisi tehdä niin, että puolisosi tietää siitä. Mutta ei pettäminen ole automaattisesti syy eroon. Kyllähän ongelmia pystyy käsittelemään, ottamaan niistä opikseen ja kasvamaan ihmisinä yhdessä. Jos vain eroaa niin kumpikaan ei opi mitään hyödyllistä tai kasvattavaa, luultavasti vain katkeroituu ja masentuu.
Vastoinkäymiset ovat olemassa sitä varten, että niistä opitaan ja kasvetaan. Ei sitä varten, että katkeroidutaan ja muututaan kyynisiksi.
Okei tämä on vanha ketju mutta otin esille kun alkoi kiinnostaa mitä mieltä halauksesta/random pussailusta vaikkapa jossain hyvämeininkisissä juhlissa/baarissa, ja en ollut uskoa silmiäni, oliko 6. kirjoittaja OIKEASTI noin kauhuissaan siitä että oli jokseenkin vahingossa pusauttanut jotain random tyyppiä!? Ja piti heti miehellekin päästä kertomaan kun oli niin kauheaa??! - Niin tämä tuli vaan siitä kun Nykäsen vaimo Pia oli pahana kun Amanda H. oli vissiin Mattia mennyt pussaamaan jossain Matin keikalla jossa Pia ei ollut paikalla. No voi olla että se oli tuo Amanda joka aiheutti mustasukkaisuutta, nuori nätti likka. Joo ehkä mä olen senverran liberaali/tunteensanäyttävä ihminen, ja paritanssia harrastavana tottunut olemaan tiukastikin vieraissa syleissä, eihän sitäkään moni ymmärrä, että se on oikeasti vain tanssimista! Toki siinä on jokin mies-nais -aspekti, en naisen kanssa sillai osaisi tanssiakaan, mutta se pari on anonyymi, eikä merkitse yhtään mitään (okei joskus merkkaa mutta se on eri asia ja silloin siihen liittyy muutakin). Mitkään random halailut, jos joku on kiva tyyppi, on ollut kivat juhlat, hyvästellään, hetken mielijohteesta vaikka pussataan, jos molemmat siihen suostuvaisia. Väkisin suutelu on jyrkkä no-no, se on ahdistelua. Tai vaikka ystäväpariskunnan erotessa, jos vaikka syöty yhdessä, silloin se olisi aika outoa, jos pusuteltais, edes poskelle (senhän kuuluu olla ilmapusu muuallakin maailmassa kyllä) mut ei todellaakaan baari-illan lopulla tai häähumussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on pettämistä. Mua ainakin satuttais jos mun mies suutelisi jotain toista. Yleensä suutelemisessa on enemmän tunteita mukana kuin nussimisessa.
Ja erotiikkaa.
Jos voisi suudella samaisen ihmisen kanssa minun nähteni, ei olisi pettämistä. Mutta mikäli on asia, jota en saisi nähdä tai tietää tai puoliso kokisi esim morkkista asiasta, niin silloin olisi raja ylitetty.
Busuttelija jatkaa: Eihän tuollaisella ole minkäänlaista vaikutusta kenenkään elämään! Eihän pusua edes muista seuraavana päivänä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 12:37"]
On mutta ei eron verran.
[/quote]
Kaikki pettäminen on eron vertaisia. Miksi joku olisi ihmisen kanssa joka on pettänyt hänet?