Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni on narsisti?

Vierailija
15.06.2013 |

Ainakin kriteerit täyttyy. Olemme olleet ystäviä tarhasta saakka. Olen ystäväni piirteet ja käytöksen hyväksynyt ja oppinut tulemaan hänen kanssaan toimeen. Hyvin menee kun emme ole liian usein yhteyksissä. Mutta nyt minua huolestuttaa ystäväni perhekuvio. On uusperheen äiti eikä kykene hyväksymään miehensä lasta edellisistä suhteesta. Lapsi on 11-v, kipuilee nähdäkseni vanhempiensa eroa ja äitinsä mielenterveysongelmia. Ystävistäni ei ole ollut apua tälle lapselle vaan lapsesta on tullut hänen henkilökohtainen vihollisensa.  Mies on huomannut saman kuin minä eli ystäväni on narsisti. Keräsi kamppeensa ja muutti lapsensa kanssa muualle. Nyt ystäväni kyselee mielipidettäni. Onko narsisti vai ei? Mitähän pitäsi sanoa? Totuus silläkin hinnalla että ystävyys on entinen? 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaan välikäteen ystäväsi on laittanut sinut. Jos hän on oikeasti narsisti, saat tuntea nahoissasi, mitä on sanoa narsistille jotakin poikkipuolista. Apua hän kuitenkin tarvitsee jo tuon vihamielisyytensä vuoksi. 

Voisit sanoa ystävällesi, että et ole ammatti-ihminen, eikä sinulla ole oikeutta tehdä diagnoseja ystävästäsi eikä kenestäkään muustakaan, mutta siitä olet huolissasi, kun ystäväsi on kohdistanut vihansa entisen miehensä lapseen. Sille ystäväsi voisi tehdä jotakin. Kehota häntä menemään ammatti-ihmisen puheille. Terveyskeskuksen kautta voisi päästä terapiaan, jossa hän voisi käsitellä parisuhdettaan ja sen kariutumisen syitä.

Näin olisit rehellinen loukkaamatta häntä. Jos hyvin käy, hän myös hakeutuisi ammattiavun piiriin.  

Vierailija
2/3 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys, oletko joskus nähnyt ystäväsi olevan aidosti surullinen, loukkaantunut jne? Itkeneen? Meidän suvussa oli narsisti ja sen kanssa oli sellaista, että kaikki muut aina itki joutuessaan sen kanssa tekemisiin, mutta se itse oli täysin teflon. Ja aina oikeasssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tunteiden näyttäminen ole narsismia, voi tziisus mitä pässejä täällä pyörii!!! Mitkä ihmeen oikeudet sulla on mennä diagnosoimaan joku narsistiksi??!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi