Millä taltutat makeanhimon?
Alkoi tekemään mieli makeaa mutta lomalla on tullut herkuteltua jo tarpeeksi, joten jotain muuta pitäisi keksiä. Otin sen sijaan mandariinin ja kiiwin. Ei auttanut. Onko muita vaihtoehtoja kuin vastustaa kiusausta?
Kommentit (24)
Itselläni auttaa se, että syön säännöllisesti ja monipuolisesti.
Mutta kanelilla ja sitruunalla maustettu uuniomena on sellainen makeanhimonpoistaja minulla.
Yleensä kai suositellaan, että ei söisi mitään makeaa niin himo poistuu mutta itselläni ei ole ollut siihen tarvetta, koska makean himo on kuitenkin hyvin harvinaista minulla.
Ennemin tekee mieli esim. juustoa.
Kun aloin syödä säännöllisesti runsaasti kasviksia sisältäviä aterioita ja juoda vähintään 2l vettä päivässä makeanhimo hälveni kuin itsestään. Nykyisin pala tai kaksi tummaa suklaata tai taatelia riittää sammuttamaan sen. t. entinen karkkihiiri, joka aiemmin veteli jumbopussin karkkia kerralla
Ei tule makeanhimoa kun ei koskaan syö makeaa.
Sekoita maustamattomaan jugurttiin ripsaus kardemummaa ja hämmästy: se maistuu makealta. Lisää siihen 1/2 raastettua omenaa ja ripsaus kanelia tai piparimaustetta - sama teho. Näillä on makeanhimo hyvin talttunut. ;)
Mulla tekee hyvin harvoin mieli makeaa, silloin kun tekee syön esim. nektariinin, toimii. Viinirypäleet myös.
Vierailija kirjoitti:
Sekoita maustamattomaan jugurttiin ripsaus kardemummaa ja hämmästy: se maistuu makealta. Lisää siihen 1/2 raastettua omenaa ja ripsaus kanelia tai piparimaustetta - sama teho. Näillä on makeanhimo hyvin talttunut. ;)
Ei kauhean hämmästyttävää, koska maustamattomasta jogurtista on 10% sokeria.
Juomalla vettä ja pyöräilemällä hakemaan omenoita ja nektariineja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kauhean hämmästyttävää, koska maustamattomasta jogurtista on 10% sokeria.
Maratonille treenavan mieheni kauraleseissäkin on % sokereita. Eivät ole verrannollisia sokeriin.
Kaikki ehdottaa makeanhimoon sokerin syöntiä. Voi jessus!
Pakastetut, hetken sulaneet mangokuutiot ja banaaninpalat sekoitetaan blenderissä tasaiseksi mössöksi. Melkein kuin sorbettia söisi, ihana herkku varsinkin kesähelteillä.
Vierailija kirjoitti:
Kun aloin syödä säännöllisesti runsaasti kasviksia sisältäviä aterioita ja juoda vähintään 2l vettä päivässä makeanhimo hälveni kuin itsestään. Nykyisin pala tai kaksi tummaa suklaata tai taatelia riittää sammuttamaan sen. t. entinen karkkihiiri, joka aiemmin veteli jumbopussin karkkia kerralla
Lisäksi pitää syödä riittävästi hyviä rasvoja,- alkaa tekemään mieli rasvaista ja makeaa eli suklaata, jos ei ole syönyt hyviä rasvoja riittävästi. Lisäisin ruokavalioon pähkinöitä, siemeniä, öljyä, avocadoa yms
En millään. Minulla ei ole kotona mitään koskaan silloin kun makeaa tekisi mieli, ja sitten kun olen kaupassa niin ei tule mieleenkään ostaa.
Enkä aja pyörällä 14 km lenkkiä hakemaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pitää syödä riittävästi hyviä rasvoja,- alkaa tekemään mieli rasvaista ja makeaa eli suklaata, jos ei ole syönyt hyviä rasvoja riittävästi. Lisäisin ruokavalioon pähkinöitä, siemeniä, öljyä, avocadoa yms
Kerro, mitä on ne "hyvät rasvat"
Kevytlimsaa, ei kaloreita joten ei voi lihottaa.
Makean syönti on elämän suuria nautintoja, en edes halua luopua sitä. Onneksi olen aina ollut hoikka ja sen puolesta ei ole tarvinnut niin syömisiä miettiä. En kuitenkaan syö ylettömästi herkkuja, vaan yleensä kohtuudella.
Ruokalusikallinen nutellaa toimii hyvin.
Katson videoita Johanna Tukiaisesta niin ei tee mieli enää syödä yhtään mitään moneen päivään.
Juomalla riittävästi vettä, syömällä säännöllisesti ja terveellisesti ja nitistämällä turhat tunnehalut, jotka yrittävät ohjailla suklaan kimppuun.