Kannattaako ottaa opiskelupaikka vastaan
Hei!
Kysyn mielipidettänne, kun itse olen nyt niin vaikean kysymyksen äärellä, jos saisin vaikka tätä kautta jotain selkeyttä tästä ajatukseni. Elikkäs sain tietää saaneeni opiskelupaikan varasijalta, enkä tiedä otanko sitä vastaan vai en. Mulla osa-aikainen työ (ihan kiva, ok, tosin välillä vähän tylsä ja ei mitään etenemismahdollisuuksia). Opiskelupaikka, joka toisi uutta mahdollisuutta uuteen työhön tulevaisuudessa on kuitenkin 220 km päässä kotoani. Joutuisin ajamaan autolla kerran kuussa viideksi päiväksi sinne ja yöpymään jossain eli varmaan vuokraamaan asunnon tai majoittumaan jossain motellissa viisi päivää kuussa. Kannattaako mielestänne? Tämä oli mun viimeinen vaihtoehto hakukohteissa ja sinnekin pääsin varasijalla.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
uskomattoman huonosti tuntuu tietoa olevan mm. tuosta vr:n alennuksesta.
mm. nämä ehdot ilmeisesti ei täyty ap:lla..”Sinulla ei ole palkkatuloja virasta, työsuhteesta tai tuloa yrittäjänä
Monimuoto-opiskelussa kokonaisopiskeluajasta lähiopetusta on yli 60 % opiskelusta”joka tapauksessa ottaisin paikan vastaan, en edes miettisi, jos kerran on ala johon haluaa kouluttautua
Minä olin kiltti ja kunnollinen ja itse kerroin, ettei minulla ole noin paljoa lähitunteja. Virkailija totesi, että opiskelijakortti kuitenkin löytyy eli alennus tulee. Ja niin tuli. Monimuoto-opiskelijoista suunnilleen kenelläkään ei ole yli 60% lähitunteja. Silti en tiedä ketään, kenellä ei olisi opiskelijakorttia.
Kiitos asiallisesti vastanneille! 😊
Sinulle joka halusit tietää mikä koulutus kyseessä niin Sosionomi AMK monimuoto opinnot kyseessä paikkakuntaa jossa asun en kerro enkä myöskään opiskelupaikkakuntaa. Enkä nosta niitä etuja mitkä ei minulle kuulu, vaan ainoastaan sen mihin olen oikeutettu jos ylipäätänsä olen oikeutettu mihinkään etuuteen. Eiköhän tuo palkka riitä just ja just normaaleihin asioihin.
Kiitos vielä teille ihanille vastaajille! Päätin ottaa paikan vastaan! 😊
Ihanaa kesän jatkoa! 😊❤️
Ihmetystä täynnä kirjoitti:
Kiitos asiallisesti vastanneille! 😊
Sinulle joka halusit tietää mikä koulutus kyseessä niin Sosionomi AMK monimuoto opinnot kyseessä paikkakuntaa jossa asun en kerro enkä myöskään opiskelupaikkakuntaa. Enkä nosta niitä etuja mitkä ei minulle kuulu, vaan ainoastaan sen mihin olen oikeutettu jos ylipäätänsä olen oikeutettu mihinkään etuuteen. Eiköhän tuo palkka riitä just ja just normaaleihin asioihin.
Olet oikeutettu tasan samoihin etuihin kuin muutkin opiskelijakortin omaavat opiskelijat. Se kortti kun on ihan samanlainen niin monimuoto- kuin päiväpuolellakin. VR:n ja Matkahuollon leimoja myöten.
Vierailija kirjoitti:
uskomattoman huonosti tuntuu tietoa olevan mm. tuosta vr:n alennuksesta.
mm. nämä ehdot ilmeisesti ei täyty ap:lla..”Sinulla ei ole palkkatuloja virasta, työsuhteesta tai tuloa yrittäjänä
Monimuoto-opiskelussa kokonaisopiskeluajasta lähiopetusta on yli 60 % opiskelusta”joka tapauksessa ottaisin paikan vastaan, en edes miettisi, jos kerran on ala johon haluaa kouluttautua
Hah, olen ollut VR:n lipunmyynnissä töissä ja nyt luen ensimmäistä kertaa tuollaisesta säännöstä. Että näin hyvin sitä asiaa tarkastetaan :D Kukahan tuonkin on keksinyt? En usko, että kukaan lipunmyyjä tuota noudattaa. Moni varmaan yhtä tietämätön kuin minä tuon suhteen. Eli VR:n logo kortissa riittää.
Ei noita prosentteja tosielämässä kukaan tarkista. Minulla on monimuoto-opiskelijana 4 lähipäivää vuodessa. Silti ihan saman alennuksen saan kuin lähiopetuksessa opiskelevat. Alennus myönnetään opiskelijakorttia näyttämällä. Eikä siinä kortissa lue, montako tuntia sinulla on lähiopetusta. Eikä vr:ää se edes kiinnosta. Olen nuo säännöt lukenut ja ihmetellyt, miksi ne on laadittu, kun ei niitä mitenkään valvota. Myöskään tuloja ei valvota, vaan kokopäivätöissä käyväkin voi saada alennukset.