Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Malliesimerkki epäselvästä blogimainonnasta

Vierailija
15.06.2013 |

Liike tekee aika paljon yhteistyötä blogien kanssa ja vaikea kuvitella että bloggarit ostaisivat tuotteitaan ainakaan täyteen hintaan. Näistä ei kuitenkaan juuri koskaan ole mitään mainintaa yhteistyöstä.

http://valkeaaunelmaa.blogspot.fi/2013/05/ihana-tinek-kuten-olen-kyllastynyt.html#comment-form

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se ei sitten olekaan piilomainonta mikä blogeissa ärsyttää vaan nimenomaan tietyt blogit. Vahvisti epäilykseni sillä näin selvä esimerkki olisi muuten kirvoittanut kommentteja :)

Vierailija
2/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut tavaksi kysyä, jos asia jää epäselväksi. Juuri laitoin yhteen blogiin kysymyksen kun postaus oli mainoksen oloinen, mutta en ole vielä saanut vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä yleisesti ihmetyttää ja kyllästyttää, miten monet blogit keskittyvät ostamiseen ja materiaan.Tätäkö elämän sisältö nykyään on?! Samoin tuo älytön mainonta, joka joissain tapauksissa on ihan selvästi jopa tahatonta, joissain sitten selkeästi tavoiteltu. Mutta en silti latele tänne (tai blogeihin) agressiivisia kommentteja. Jätän vain blogit lukematta, ja keskityn niihin, joissa on todellista sisältöä.

Vierailija
4/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, lauantai ja kaunis ilma, aika harva varmaan palstailee?

Lisäksi tuo sun esimerkki on aika huono, koska on yksittäistapaus eikä sulla ole _mitään_ todisteita, vain oma kuvitelmasi siitä että bloggarit eivät maksa tuotteista täyttä hintaa. Jos linkittäisit muutaman muun blogin, joiden kanssa tuo liike on tehnyt yhteistyötä, niin olisi helpompi kommentoida.

Mä kävin lukemassa tuon jutun, mutta en tunne ko. blogia enkä ko. liikettä, joten hirveän vaikea sanoa juuta tai jaata. Totta kai tietyt blogit puhuttaa, koska ne (Xenia, Mungo, Adalmina yms.) ovat niin suosittuja ja niissä mainonta on iso ongelma. Toisaalta taas joistain suosituista blogeista täällä puhutaan harvoin (esim. Pupulandia, Paras aika vuodesta, Kaikki mitä rakastin jne.) koska vaikka niissäkin on yhteistyötä ja mainontaa, ne on paljon selkeämmin kerrottu.

Vierailija
5/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 12:57"]

Jos linkittäisit muutaman muun blogin, joiden kanssa tuo liike on tehnyt yhteistyötä, niin olisi helpompi kommentoida.

[/quote]

Liikkeen fb-sivuilla linkkejä blogipostauksiin

Vierailija
6/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kävin nyt tuolla liikkeen fb-sivuilla. Viime ajoilta siellä oli linkit kahteen blogiin, ja molemmissa postauksissa bloggaajat sanoivat ostaneensa tuotteita tuosta liikkeestä. Olisihan se tietty hyvä mainita jos blogipostausta vastaan saavat jotain puoleen hintaan tms., muttei nyt mielestäni mikään räikein esimerkki blogimainonnasta. Joskus kun bloggaajat haluavat mainostaa jotain ihan siitä syystä että pitävät tuotteesta/kaupasta, eli ihan ilman taka-ajatuksia (tietysti sellaisetkin olisi hyvä nykyään mainita erikseen).

Muut blogit joita liikkeen fb-sivuilla mainittiin (esim. Kalastajan vaimo), oli sellaisia että bloggaajalla oli ollut joku tuote, vaikka villapaita blogissa päällään, jota sai myös tästä liikkeestä, ja sitten liike mainosti että 'Kalastajan vaimolla ihana villapaita, tätä saa myös meiltä!' ilman että kyse on minkään sortin yhteistyöstä. 

Vierailija
7/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonutkaan että räikein enkä puhunut edes piilomainonnasta vaan puhuin epäselvästä blogimainonnasta. Paukuttaisiko kukaan bloggaaja montaa postausta tietystä liikkeestä yhden käyntikerran perusteella jos täyteen hintaan kaikki kamat ostaisi? En usko. Siksi nämä yhteistyöpostaukset ovat kovin epäselvää blogimainontaa.

Vierailija
8/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo aloituksessa mainittu bloggaaja kirjoittanut monta bloggausta ko. kaupasta?

Vierailija
9/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP lukee blogeja jotka ärsyttävät? Jokaisella on oikeus lukea niitä blogeja joita haluaa, mainistavat nämä (avoimesti tai "salaa") sitten tuotteita tai eivät. On ihmisten omaa typeryyttä jos lukevat blogia ja sitten ostavat niitä tuotteita mitä siellä mainitaan, fiksu ihminen osaa a) nähdä sen mainonnan läpi b) soveltaa blogin juttuja omalla tavallaan. Jos vaikka blogissa  näkee ihanan sisustuksen ns. "merkkituotteilla" ta blogistin päällä kalliin paidan, voi poimia ne ideat ja sitten hakea vastaavat Ikeasta tai Hennesiltä tai vaikka tuunata itse.

Ja jos haluaa välttää kaikkea nk. mainontaa, voi keskittyä sellaisiin blogeihin joissa mitään ei osteta ns. uutena vaan tehdään kaikki itse. Netti on täynnä myös sellaisia blogeja joissa tehdään itse alusta alkaen kaikki/tuunataan jotain valmista tuotetta itse. Jos vaikka esimerkiksi ajatellaan ihan tavallista valkoista t-paitaa saa siitä monenlaista ihan itse (voi ostaa sen paidan 10€ tai 100€ hintaan) ja sitten tuunata siitä omanlaisensa paljetin, värjäämällä, painalla kuvia, liittämällä paitaan nyorin jne. ja noissakin voi itse tehdä valinnan ostaako ns. aitoja kristalleja koristeiksi vai muovipaljetteja, käyttääkö teko- vai oikeaa nahkanyöriä jne. jne.

Kukaan ei pakota lukemaan sellaisia blogeja joista ei pidä, ja toisaalta on aikamoista itsensä ylentämistä alkaa "suojelemaan" muita ihmisiä blogien piilomainnolta tmv. seikalta mikä ei itseä miellytä.

Vierailija
10/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusutapetilla bloggaaja on ainakin kirjoittanut. Tuota ensimmäistä linkattua en ole seurannut. Tämä kävi kiinnostamaan ja googlailin vähän. Ainakin tästä blogista ymmärtäisi että on saanut tuotteet ilmaiseksi. Epäselväksi jättää hänkin yhteistyön laadun mutta enpä usko että bloggaajat täyttä hintaa tuotteista maksavat. Mikä siinä on niin vaikea paljastaa että tuotteet on saatu blogin kautta tai sen ansiosta halvemmalla? Voisiko joku bloginpitäjä avata tätä?

http://kristallinhohtoa.blogspot.fi/2012/08/noa-noa-miniature.html

Vierailija
11/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi typot!

10

Vierailija
12/21 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 13:47"]

Miksi AP lukee blogeja jotka ärsyttävät? 

Kukaan ei pakota lukemaan sellaisia blogeja joista ei pidä, ja toisaalta on aikamoista itsensä ylentämistä alkaa "suojelemaan" muita ihmisiä blogien piilomainnolta tmv. seikalta mikä ei itseä miellytä.

[/quote]

Ap vastaa: en lue noita blogeja. Olen putiikin fb-tykkääjä ja sitä kautta törmännyt postauksiin. Blogit eivät ärsytä minua millään tavalla, kommentoin epäselvästä blogimainonnasta. Tiesithän että piilomainonta on Suomessa kielletty? Viime aikoina aika paljonkin pinnalla ollut asia. Jos itse olet bloggaaja ja aihe kolahti omaan nilkkaan niin tässä sinullekin pohdittavaa :)

Vierailija
13/21 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:00"]

Älä sitten lue blogeja joissa on piilomainontaa ja soita vaikka poliisille, kun kerta laitonta on. Mikähän siinäkin sua niin harmittaa, että bloggaajat saavat ilmaista tavaraa ? Kateus ? Mua henkilökohtasesti ei ainakaan kiinnosta onko tuote ostettu vai saatu, jos se on minua kiinnostava ja bloggaaja tuotteen esittielee mitä väliä, onko tuote saatu vai ei ? 

[/quote]

Aika hurja asenne jollain :O Asennoidutko yhtä löysästi rattijuoppoihin? Laki on laki eikö?

[/quote]

Siis vertaatko tosissaan  rattijuoppoja piilomainontaan ? 

Vierailija
14/21 |
21.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 13:54"]

[/quote]

Ap vastaa: en lue noita blogeja. Olen putiikin fb-tykkääjä ja sitä kautta törmännyt postauksiin. Blogit eivät ärsytä minua millään tavalla, kommentoin epäselvästä blogimainonnasta. Tiesithän että piilomainonta on Suomessa kielletty? Viime aikoina aika paljonkin pinnalla ollut asia. Jos itse olet bloggaaja ja aihe kolahti omaan nilkkaan niin tässä sinullekin pohdittavaa :)

[/quote]

Älä sitten lue blogeja joissa on piilomainontaa ja soita vaikka poliisille, kun kerta laitonta on. Mikähän siinäkin sua niin harmittaa, että bloggaajat saavat ilmaista tavaraa ? Kateus ? Mua henkilökohtasesti ei ainakaan kiinnosta onko tuote ostettu vai saatu, jos se on minua kiinnostava ja bloggaaja tuotteen esittielee mitä väliä, onko tuote saatu vai ei ? 

[/quote]

Pölkky. Juurihan tuo sanoi ettei lue blogeja vaan fb:ssa aiheeseen törmäsi. Taisi muuten olla oikeassa susta - kolahti vissiin omaan nilkkaan?

Vierailija
15/21 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/21 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa kävin tuolla blogissa ja pakko oli heti klikata kiinni. Suomessa vallitsee ihan selvästi vain kaksi sisustustyyliä. Pelkistetty kliininen mustavalkoisuus tai sitten tässäkin blogissa nähty hempeä maalaisromantiikka.

Ihan oikeasti, eikö muuta ole?? En jaksa enää yhtäkään sisustusblogia, kun ne ovat aina vain jompaa kumpaa tyyliä.

Vierailija
17/21 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aika hurja asenne jollain :O Asennoidutko yhtä löysästi rattijuoppoihin? Laki on laki eikö?

Vierailija
18/21 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 13:13"]

Muut blogit joita liikkeen fb-sivuilla mainittiin (esim. Kalastajan vaimo), oli sellaisia että bloggaajalla oli ollut joku tuote, vaikka villapaita blogissa päällään, jota sai myös tästä liikkeestä, ja sitten liike mainosti että 'Kalastajan vaimolla ihana villapaita, tätä saa myös meiltä!' ilman että kyse on minkään sortin yhteistyöstä. 

[/quote]

Liikkeen mukaan ainakin uusimmassa postauksessa kyse on yhteistyöstä mutta blogissa ei  mitään mainintaa.

Vierailija
19/21 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2013 klo 10:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pölkky. Juurihan tuo sanoi ettei lue blogeja vaan fb:ssa aiheeseen törmäsi. Taisi muuten olla oikeassa susta - kolahti vissiin omaan nilkkaan?

[/quote]

Ei kyllä hetkauta mua mitenkään, kun en  bloggaile enkä siis harrasta piolomainontaa ilmaistavaroiden kiilto silmissä. Olen tässä vaan pohtinut, että miksi tästä on niin iso haloo ? Maailmassa tapahtuu paljon kamalempiakin laittomia asiota joihin vois puuttua. 

Vierailija
20/21 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika suosittu blogi ja teen paljon vst postauksia. Olen löytänyt jotain, ostanut, laittanut omalle paikalle kodissamme ja olen kysynyt esim voinko mainita firmanne nimen ko blogissa. Aina ovat suostuneet. Kertaakaan en ole kerjännyt mitään, pyytänyt alea tai vst. Ja  merkitsen hyvin selvästi yhteistyöt. 

Ei mulla ole rahasta pulaa, voin kirjoittaa vaikka itse maksankin. Yhden kerran kauppa otti yhteyttä kirjoituksen jälkeen ja lähetti 20 e lahjakortin. Hirveesti ei kannata kadehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme