Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos ensiasunnon ostajat on yli nelikymppisiä,saako ne valtiontakausta?

Vierailija
18.07.2013 |

kannattaako tuon ikäisenä asuntoa ostaa kun ei ole kertynyt säästöjäkään

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ero iän myötä on että varainsiirtoverosta ei pääse. Esim. korkovähennysoikeudessakaan ei ole ikärajaa. 

Joten kyllä minusta toki kannattaa ostaa se asunto jos mahdollisuuksia on. Itse aion ostaa, vaikken ole edes ensiasunnon ostaja, koska minulla oli 25-28 vuotiaana omakotitalo, sitten tuli ero, ja olen asunut siitä asti vuokralla, eli minulla ei ole mitään asuntoa myydä tai rahoja entisestä jäljellä. 

Vierailija
2/2 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa valtiontakauksen. Ja eihän se, ettei ole asuntoa tarkoita välttämättä ettei omaisuutta ole, rahat on voinut sijoittaa moneen muuhunkin asiaan.

Tottakai kannattaa 40-vuotiaana ja vanhempanakin ostaa asunto. Ehtii vielä hyvin maksaa asuntolainan pois ennen eläkepäiviä ja pääsee nauttimaan sitten edullisesta asumisesta. Me ostimme mieheni kanssa asunnon 7-vuotta sitten. Mies oli tuolloin 47-vuotias, minä 10 vuotta nuorempi ja ehdottomasti kannatti ostaa oma. Laina on lyhentynyt vauhdilla. Asunnon arvo on tuon 7-vuoden aikana noussut yli 100.000 eurolla. Meillä oli myös säästöjäkin. Asumme mieleisessämme kodissa lapsinemme hyvällä alueella, ja se tässä on tärkeintä. Vuokra-asuminen tällä alueella on todella kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä