Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdun limakalvon paksuus

Vierailija
23.07.2020 |

Kävin eilen gynekologilla joka teki uä tutkimuksen. Sanoi että kohdun limakalvo on normaalia ohuempi kiertoon nähden, reilu 4mm ja kiertopäivä oli 25. En tajunnut siinä kysyä kun en oikein tajunnut tilannetta, mutta onko tuo normaalia? Pitääkö olla huolissaan, olen siis 21v ja muuten kierto ja vuoto täysin normaali. Sanoi myös että estrogeeni tuotanto olisi vähäisempi joka voi myös aiheuttaa mainitsemaani hiustenlähtöä ja iho ongelmia. Onko se huono homma?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti mitään vakavaa, mutta voi alentaa esim. hedelmällisyyttä ja aiheuttaa erilaisia usein vaihdevuosiin liittyviä oireita. Mutta ei siis mitään vakavia riskejä ole, esim. kun ihminen syö yhdistelmä-e-pilleriä, hormonitasot on paljonkin luontaisia matalammat ja silti pärjäilee. Tosin kyllä monelle niistäkn oireita tulee.

Vierailija
2/4 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että vuotosi on vähäistä, jos limakalvot ovat kovin ohuet. Onko vuotosi siis normaalia? Veristä ja tuoreen näköistä?

Itselläni on vuoto aina ollut runsasta. Veristä vuotoa tulee useamman päivän. Menkat alkoivat nuorena. Kierto ollut aina 28.

Siskollani taas vuoto on ollut aina niukkaa ja menkatkin alkoivat hyvin myöhään, mutta kyllä hän raskautui ihan normaalisti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi myös todella nuorena kuukautiset 11v.. silloin oli todella runsaat ja kivuliaat menkat joten aloitettiin e pillerit jota käytin reilu 7 vuotta.

Sen jälkeen ollut paljon vähäisempää vuoto, pärjään 1-2 siteellä tai 2-3 tampoonilla päivän. Kaikista pahin vuoto on ne pari ensimmäistä päivää (joka näyttää tuoreelta vereltä) ja sitten alkaa vähentymään jo ja tihuttaa ne loput 3-4päivää välillä punaisempaa ja välillä rusehtavempaa vuoto.

Minulla kierto on noin 30pv

Käytän myös mielialalääkkeitä, en tiedä voiko niillä olla mitään tekemistä asian kanssa..

Kiva kuitenkin kuulla omasi ja siskosi kokemus, kiitos :)

Vierailija
4/4 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että nuo e-pillerit sinulla lähinnä vaikuttaa tuohon. Itse en syö hormoneja. Ehkä muut pillereitä käyttävät osaavat vastata.