Paljonko rahaa häälahjaksi perheeltä?
Viisihenkinen perhe, kummipoika menossa naimisiin. Paljonko laittaisitte?
Kommentit (20)
100 e, jos olette olleet tekemisissä vuosien varrella.
100-200 omasta taloudellisesta tilanteestanne riippuen.
Noin isolta porukalta ja kun kuitenkin kummipoika kyseessä, olisi 100€-200€ ihan ok. Alle 100€ on jo liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
50 euroa.
Tämä!
Riippuisi minulla vähän siitä, minkälainen suhde tuohon kummipoikaan on ollut. Yleisesti veisin 150-200e, mutta jos ollut hyvin läheinen, voisin antaa mahdollisesti enemmänkin.
Sen verran, minkä perhe katsoo sopivaksi. Ei vieläkään ole mitään yleispätevää summaa näissä lahja-asioissa. Perheissä kun jo varallisuusasteet ovat todella erilaisia. Jollekin tonni on pikkuraha ja toiselle satanenkin iso.
50€ yhtään isompaan summaan ei olisi varaa. Ylipäätään en pidä mielekkäänä jaella satasmäärin rahaa lahjaksi.
1000 euroa vähempää ei anneta kenellekään. Miten rahvasta antaa joku 500 tai joku säälittävä 100 euroa. 100 euroa menee viikossa pelkkiin vihanneksiin.
Mä antaisin tuollaiselta porukalta max. 100. En kylve rahassa ja itsekin sain isältäni ja sisariltani yhteensä häälahjaksi 170 euroa.
Rahaa? Olisipa ollut hauskaa saada häälahjaksi rahaa. Onko sellainen tapana?
Minimissään 200e. Kun käyn itse häissä annan 200e puolisoni kanssa, ei lapsia.
Corleonen perheeltä vai? 1 000 000 ja kummallekin Porsche.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa? Olisipa ollut hauskaa saada häälahjaksi rahaa. Onko sellainen tapana?
On tapana ja nykyään kaikkein yleisin lahja. Ihmisillä on tavaraa aivan liikaa, aviopareilla jo valmiiksi yhteinen koti ja pahimmillaan sinne mahdutettu kahven huushollin tavarat. Raha on helppo lahja ja sillä saa aineettomia elämyksiä, esimerkiksi häämatkan.
200 euroa.