Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämä trendi on, että rakennetaan kolmioita 50-60 neliöön?

Vierailija
23.07.2020 |

Tällaisia nyt useita rakennettu/rakenteilla Helsinkiin, muutama tuttukin asuu sellaisessa. Hirveän pienet huoneet, jos laittaa vähänkin huonekaluja niin liikkumatilaa jää todella vähän.

Eikö vähän parempi olisi tehdä rehellisiä kaksioita tai sitten suosiolla isompia kolmioita?

Vai ovatko nämä sitten niin kysyttyjä/suosittuja?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta. Haluavat enemmän vähemmällä. Rakennuttajat siis.

Vierailija
2/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on käteviä yhden hengen kolmioita :) Asun itse 55 neliön kolmiossa. Haluan 3 huonetta, koska haluan makuu- ja olohuoneen lisäksi erillisen työhuoneen, koska teen etätyötä muutenkin kuin korona-aikaan. En tarvitse kuitenkaan neliöitä enempää, en siivousvaivaa niistä. Minulle sopii hyvin tällainen kolmio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on ennesrään jo monilla alueilla. Ei se mikään uus trendi ole.

Vierailija
4/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmiossa pitäisi olla vähintään 70 m2. Yleensä kolmioiden toinen makuuhuone on lähinnä koirankoppi.

Vierailija
5/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella sama trendi. Haluaisin uudiskohteesta kolmion. Ja mieluiten sen 80 neliötä + parveke+sauna.

Tuntuu, että järjestään uudet kerrostalokolmiot on 54 neliötä + ranskalainen parveke (=iso tuuletusikkuna) eikä todellakaan ole saunaa.

Vierailija
6/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Itse muutin juuri loft-yksiöön, ja nautin tästä tilasta. Ahdistaisi jos näissä neliöissä olisi useita huoneita, mielestäni vaikka sermillä saa paremmin jaettua tilaa jos haluaa.

Vierailija
7/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on ennesrään jo monilla alueilla. Ei se mikään uus trendi ole.

Meidän kolmio 58 neliötä on tehty 1930-luvulla.

Vierailija
8/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä 60 neliötä sopii lähinnä yksiöksi. Tai pieneksi kaksioksi.

Vierailija
9/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi nykyään aina avokeittiö lasketaan huoneeksi, eli kolmio koostuu kahdesta makuuhuoneesta ja olohuoneesta jossa on myös tiskipöytä ja jääkaappi.

Meillä on sama huonemäärä, mutta koska talo on rakennettu 70-luvulla, se on kaksio, jossa on siis erillinen keittiö.

Vierailija
10/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva perheeseen, jossa on pikkulapsi. Ei lapsi tarvitse isoa huonetta. Ja nykyään suositaan muutenkin minimalismia, niin ei sitä tavaraa ja huonekaluja ole niin paljon. Ihan järkevää asua vähän tiiviimmin kukkaron ja ympäristön kannalta.

Vierailija
11/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se 60 neliöö maksaa parisataa tonnia uudisrakennuksesta. Ei mulla ainakaan olis varaa maksaa yhtään enempää. Enkä tarvitse makuuhuoneeseen muuta kuin sängyn.

Vierailija
12/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta sanoa että nykyään suositaan pieniä minimalistisia asuntoja. Eihän kukaan oikeasti tuollaisessa koirankopissa halua asua, mutta kun ihmisten rahat eivät riitä enää muuhun niin niitä sitten rakennetaan.

Vierailija
13/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin semmosessa Haagassa. Ystävällä vastaava Ruskeasuolla.

Vierailija
14/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmio 74,5 neliötä ja tämä on just sopivan kokoinen. En vois ikinä noin pieneen kolmioon muuttaa.

Vierailija
15/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on käteviä yhden hengen kolmioita :) Asun itse 55 neliön kolmiossa. Haluan 3 huonetta, koska haluan makuu- ja olohuoneen lisäksi erillisen työhuoneen, koska teen etätyötä muutenkin kuin korona-aikaan. En tarvitse kuitenkaan neliöitä enempää, en siivousvaivaa niistä. Minulle sopii hyvin tällainen kolmio.

Pienet huoneet on työläämpiä siivota kuin isommat esimerkiksi imurointi on huomattavasti helpompaa kun on tilavat huoneet eikä tarvitse koko ajan väistellä huonekaluja/seiniä.

Vierailija
16/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta sanoa että nykyään suositaan pieniä minimalistisia asuntoja. Eihän kukaan oikeasti tuollaisessa koirankopissa halua asua, mutta kun ihmisten rahat eivät riitä enää muuhun niin niitä sitten rakennetaan.

No ainakin on ollut juttuja mediassa siitä, miten "kaikki" haluaa mahdollisimman pieneen asuntoon. Tää on varmaan seurausta siitä. Itse ymmärrä näiden pienten asuntojen palvojia. Kolmion pitäisi olla n. 75 m2.

Vierailija
17/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään kysyttyjä ja suosittuja ainakaan ole. Vähän enemmän tilaa on aina parempi kuin vähän vähemmän.

Vierailija
18/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persaukisuus.

Vierailija
19/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään kysyttyjä ja suosittuja ainakaan ole. Vähän enemmän tilaa on aina parempi kuin vähän vähemmän.

Erittäin haluttuja ovat kyllä. Esim Käpylä, Herttoniemi, Meilahti. Kaikki menee.

Vierailija
20/59 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet huoneet on työläämpiä siivota kuin isommat esimerkiksi imurointi on huomattavasti helpompaa kun on tilavat huoneet eikä tarvitse koko ajan väistellä huonekaluja/seiniä.

Pienet huoneet eivät ole yhtään sen ahtaampia, jos ei änge niitä täyteen tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme