Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hylkäisitkö suoralta kädeltä kouluja käymättömän miehen?

Vierailija
14.06.2013 |

Ihmisten ennakkoluuloisuutta (tai -luulottomuutta) ja ylipäätään puolisolle asetettuja kriteerejä tässä selvittelen... Olen juuri saanut musertavia tuomioita omilta ystäviltäni koskien uutta miesystävääni, jolla on takana virallisesti vain peruskoulu, mutta joka pyörittää omaa yritystä ja tulee hyvin toimeen. Ja on fiksu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottekste jotain teinejä vai mitä sun miehes koulut tai niiden käymättä jättäminen kuuluu sun frendeille jos kumminkin töitä on? Mitä muuta olet niille kertonut?

Vierailija
2/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Omani ei ole kuin lukion suorittanut, mutta jo 10 vuotta palkkatöissä, samassa firmassa. Toisin kuin monet "ikuisuusopiskelijat".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäisin, koska itselläni on huono kokemus amis/yliopisto -liitosta. Nuorena olin vähemmän ennakkoluuloinen, mutta nyt siis kokemuksesta viisastunut.

Vierailija
4/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:28"]

Hylkäisin, koska itselläni on huono kokemus amis/yliopisto -liitosta. Nuorena olin vähemmän ennakkoluuloinen, mutta nyt siis kokemuksesta viisastunut.

[/quote]

Millainen huono kokemus, jos saa kysyä?

Vierailija
5/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Osoittaa lahjattomuutta, saamattomuutta tai periytyvää huono-osaisuutta jos ei ole saanut opiskeltua ja myös tutkintoa tehtyä yliopistosta. En itse ottaisi puolisokseni sellaista miestä.

Vierailija
6/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottekste jotain teinejä vai mitä sun miehes koulut tai niiden käymättä jättäminen kuuluu sun frendeille jos kumminkin töitä on? Mitä muuta olet niille kertonut?

[/quote]

Asia on tullut esille ihan normaalia keskustelua käydessä; ystävät ovat tiedustelleet miehen ammatin kuullessaan että missä koulussa on opiskellut. Ja vastaus siis on että ei missään. Mielestäni koulutuksen kysyminen tuossa yhteydessä ei ole täysin epäsopivaa, en usko että kukaan aavisti että vastaus voisi olla että kouluja tosiaan ei ole käyty.

ap

Vierailija
7/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Jos alle kolmekymppinen mies niin sitten on aika harvinaista kouluja käymättömyys vaikka jatkaisikin esim. perheyritystä. Vanhemmissa ikäluokissa ei niin harvinaista.

Niin, ja suoralta kädeltä en hylkäis ;)

Vierailija
8/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette? Jos alle kolmekymppinen mies niin sitten on aika harvinaista kouluja käymättömyys vaikka jatkaisikin esim. perheyritystä. Vanhemmissa ikäluokissa ei niin harvinaista.

Vierailija
9/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä -j os pelkkä peruskoulu takana. Ei löytyisi mitään yhteistä ja keskustelukin kaiketi työlästä. Lukion käynyttä voisin harkita tai omillaan pärjäävä amistakin, vaikka näistä huonoja kokemuksia.

Vierailija
11/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hylkäisi jos ei ole vain laakereillaan maannut peruskoulun päättymisestä lähtien.

Vierailija
12/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ihan heti hylkäis - riippuu täysin suhteesta ja henkilöstä. Itse olen korkeakoulut käynyt ja minun puolisollani on vähän tämäntyyppinen huono kouluhistoria nuoruudestaan, mutta nykyään tekee kuusi-numeroista summaa vuodessa. Eli ei kannata heti tuomita.

Vierailija
13/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kouluja käynyt, pyöritän omaa yritystä ja tulen erittäin hyvin toimiin. Jos nainen ei hyväksyiksi minua siksi, että ei ole mustaa valkoisella jostain koulusta menneisyydestä, niin kyllä itse hylkäisin hänet suoralta kädeltä.

Tiedän pari tyyppiä, jotka ovat yliopistossa tutkinnon suorittaneet, mutta nykypäivänä eivät tee töitä ollenkaan, kyllähän heidän kanssaan kannattaisi perhe perustaa, kun tutkinto on, vaikkei töitä tekisikään!

Vierailija
14/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:27"]

Ihmisten ennakkoluuloisuutta (tai -luulottomuutta) ja ylipäätään puolisolle asetettuja kriteerejä tässä selvittelen... Olen juuri saanut musertavia tuomioita omilta ystäviltäni koskien uutta miesystävääni, jolla on takana virallisesti vain peruskoulu, mutta joka pyörittää omaa yritystä ja tulee hyvin toimeen. Ja on fiksu.

[/quote]

No en hylkäisi. Oma mieheni on vain yo + edelleen kesken oleva insinöörintutkinto jossakin puolessa välissä, ikää 50v. :D Ison firman tj eikä parempaa miestä voi kuvitella löytävänsäkään. Anna muiden puhua, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
15/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus takaa vain minimiälykkyyden ja -sivistyksen. Kouluttamaton ihminen voikin olla miten fiksu tahansa. Esimerkkinä vaikkapa kuuluisa intialainen matemaatikko Ramanujan, joka ei käynyt kouluja ollenkaan.

Vierailija
16/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 21:31"]

[/quote]

Millainen huono kokemus, jos saa kysyä?

[/quote]

Mies oli kaikin puolin "kunnollinen", ei käyttänyt paljoa alkoholia tms., mutta hän oli hyvin vähän kiinnostunut ympäröivästä yhteiskunnasta; politiikka ei kiinnostanut, kulttuuriharrastukset tai kirjojen lukeminen eivät kiinnostaneet. Edes istuskelu kaupungilla kahvilassa ja ihmisvilinän seuraaminen ei kiinnostanut. Lisäksi hän selvästi poti alemmuudentuntoa koulutukseni suhteen. 

Vaikka aluksi tunsimme suurta vetoa toisiamme kohtaan, kävi parissa vuodessa selväksi, ettei meillä ole mitään yhteisiä mielenkiinnonkohteita.

Tämän yksilön passiivisuus ei tietysti tarkoita, että jokainen kouluttamaton mies olisi samanlainen, mutta itse en lähtisi toista kertaa kokeilemaan.

Vierailija
17/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hylkäisi. Tosin jos olisi myös elämäntapatyötön niin sitten en ottautuisi. Hyvän ystäväni mies on vain peruskoulun käynyt, ikää jo 35, ollut yli 15 vuotta samassa yrityksessä töissä ja nykyään päällikkönä. Ja muutenkin tosi hyvä tyyppi. Kuulin itsekin vasta muutama viikko sitten ettei ole koulutusta.

Itselläni vain ammattikoulutausta, tosin olen ihan kohtuuhyvässä työssä taloushallinnan puolella. Mutta voi olla että maisterille olisi kovempi kynnys ottaa kouluttamaton kuin minulle ;) Oma mieheni on myös ammattikoulutaustalla, tekee omaa hommaansa 20-25e/h palkalla pienellä paikkakunnalla itä-Suomessa. Ja vaikka ei ole koulussa oppinut mitään "sivistävää", niin ihan harrastuksena sivistää itse itseään ja tutkii asioita mikä milloinkin mieleen juolahtaa :)

Vierailija
18/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylkäisin, valitettavasti.

Olen itse pitkälle koulutettu, enkä usko että kouluttamaton mies ymmärtäisi tarvettani opiskella ja tutkia lisää, vaikka palkka ei ole järin häävi.

Vierailija
19/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hylkäisi. Mieheni on minua hieman nuorempi ja ammattikoulu tausta. Rehellistä työtä tekee ja aina tekevä ollutkin. Fiksu ja älykäs, vaikka mielenkiinto ollut alalle, jossa ei korkeakoulutusta vaadita. Minulla korkeakoulutus ja vastuuasemassa työskentelen. Kuitenkin pelkansaajia molemmat ;)

Vierailija
20/20 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta koulutetusta ja ei koulutetusta miehesta :) koulutettu täys nuija, luuli tietävänsä kaiken ja käyttäytyi sen mukaisesti toisia halventaen. Petti minkä ennätti luullen että selitykset menee läpi noin vain minulle, kunnes todistin hänen olevan väärässä. Itselläni kaksi ammattia opiskeltu, enkä kyllä tunne olevani yhtään fiksumpi kuin mieheni :) Nyt ei koulutettu mies, mutta erittäin kätevä käsistään tekemään kaikenlaista. Laittaa myös ruokaa ja huolehtii kodista yhteisesti muutenkin. Ja on erittäin kiinnostunut kaikenlaisista asioista ja sosiaalinen :) ei koulutus välttämättä "fiksua" tavoiltaan tee. Älä välitä muiden puheista vaan mieti itse mitä tunnet tätä miestä kohtaan.