kuka sai tänään lomarahat? Kuinka paljon tuli käteen?
Mulla tuli lomarahat ja lomalisät, niistä jäi käteen aika tasan 2000E sekä peruspalkka päälle.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:23"]Mun tilillä ei näkynyt mitään lomarahoja, huoh. Eikä käteistäkään ole.
[/quote]
Voi Huoh! Ei mullekaan tuu lomarahoja eikä käteistä ole mut tilillä on rahaa Huoh.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 06:15"]Termistö on taas hienosti hallussa...
[/quote]
Niinpä uskon että monet varsinkin sellaiset jotka eivät vielä ole olleet työelämässä luulevat että loma-ajalta tulee hirveästi lisää liksaa vaikka peruskaavio on se jos on esim. koko kuukauden kesäloma saat siltä ajalta sen normaalin kk palkan ja siihen päälle tulee puolet sinun normi kk palkasta (lomarahat) eli jos normaalisti kk liksa on 2000€ niin lomakuukauden palkka on 2000 plus 1000 eli 3000€ miinus verot tietenkin.
Ekstraa tulee siis vain 1000€ miinus verot. Joku vuorotyöläinen kai voi saada sitten vielä jotain lomalisiä päälle?
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:13"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:19"]Mulla tuli lomarahat ja lomalisät, niistä jäi käteen aika tasan 2000E sekä peruspalkka päälle. [/quote] Oletkohan ollenkaan töissä sillä peruspalkan päälle joka on siis normipalkka mitä nyt muutenkin saisit (kutsutaan kai nimellä loma-ajan palkka) jos olisit töissä tulee vain lomaraha eli mitäs lomalisiä on teidän alalla sitte?
[/quote]
en ole tuo jolta kysyit, mutta itse saan myös vuosilomalisät lomarahan päälle, eli korvauksen loman ajalta menetetyistä vuorolisistä. Loman aikana maksuun tulee siis peruspalkka, lomaraha (~50% palkasta) ja vuosilomalisä joka on edellisen vuoden tuloista laskettu, omalla kohdallani puhutaan muutamasta satasesta. Luonnollisesti kesälomalta ei tule vuorolisiä kun niitä ei ole mutta katsotaan säännölliseksi tuloksi. Miks loma-ajan palkka pitäisi olla vuorotyöläisillä pienempi kuin arkityötä tekevillä?
Olen lehtori, opettajilla ei ole lomarahoja - vain tämä pitkä loma. Joka muuten on kutakuinkin saman mittainen kuin "täysin palvelleella" joka vaihtaa lomarahat lomaksi. Opettajan lomalla ei rillutella koska rahat ei riitä. Onneksi arvostan itse enemmän sitä lomaa kuin lomarahaa.
Ai, tää olikin näin vanha ketju. Ihmettelinkin palkanmaksupäiviänne.
Muistan joskus ku sanoin itteni irti ni tuli pekkasia ja lomarahoja plus palkka ni tais olla joku 11 000e käteen. Muuten palkka joku 3700e
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:27"]Minun lomarahani tulee tilille 3.8 ja miehen 16.7
Yht.n.3000e+tietty palkat (itse olen ns matalapalkka-alalla ja yks sektorilla=hieman huonompi liksa kuin kunnalla).
[/quote]
Eli sulla on kuukausipalkka n. 6000€. Matalapalkka-alalla. Ja palkkasi on vielä heikko?
I have 87 miljard dollar T:biLy ceats
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:31"]
Olen lehtori, opettajilla ei ole lomarahoja - vain tämä pitkä loma. Joka muuten on kutakuinkin saman mittainen kuin "täysin palvelleella" joka vaihtaa lomarahat lomaksi. Opettajan lomalla ei rillutella koska rahat ei riitä. Onneksi arvostan itse enemmän sitä lomaa kuin lomarahaa.
[/quote]
Mitä sinä oikein valehtelet? Oma lukion lehtorina työskentelevä mies jäi kotiin siivoilemaan ja kyllä hän tänäkin kesänä lomarahan saa. Sen huonon 4700€/kk -palkkansa lisäksi. Kyllä käy sääliksi, kun on niin raskasta.
No kai se on 1/4 bruttopalkasta eli noin vajaat 700e. Pidän yhden lomarahaviikon syksyllä lomana.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 07:31"]
[/quote]Jos kaikki lomarahat saa vaihtaa vapaaksi (ei kovin monessa paikassa saa), tulee yksityisellä lomaa vuodessa 7 viikkoa ja 3 päivää. Tämä ei vielä kata edes opettajien kesälomaa, puhumattakaan päälle tulevista muista opettajien lomista. Pelkät kesäloman lomarahat vapaaksi vaihtamalla kesälomaa tulee 6 viikkoa. Hyvin kaukana kahdesta ja puolesta kuukaudesta. Eli ei todellakaan ole "kutakuinkin saman mittainen", opettaja voisi opetella itsekin laskemaan!
Opettajan laskuopilla 7.5 viikkoa on "kutakuinkin sama" kuin noin 14 viikkoa (10vko kesäloma + talviloma + syysloma + 2vko joululoma). Eihän tuossa ole kuin melkein tuplasti lomaa opettajilla; 14, 7, poteito, potaato. Kyllä on opettajat palkkansa ansainneet kun matematiikkakin on noin hyvin hallussa!
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 22:30"]Ei tullut vielä, tulee vasta kun jään lomalle heinäkuussa. Odotettavissa on 18 x n.200€ miinus verot. Loput lomapäivät (18+3) pidän myöhemmin. Lähihoitaja
[/quote]
Mitä? Olet hoitaja ja saat lomarahat? Työnantajasi toimii nyt kyllä väärin kun kaikki suomalaiset hoitajat saa vain peruspalkkaa. Ei mitään ilta yö viikonloppu tä lomarahoja.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 22:30"]Ei tullut vielä, tulee vasta kun jään lomalle heinäkuussa. Odotettavissa on 18 x n.200€ miinus verot. Loput lomapäivät (18+3) pidän myöhemmin. Lähihoitaja
[/quote]
Mitä? Olet hoitaja ja saat lomarahat? Työnantajasi toimii nyt kyllä väärin kun kaikki suomalaiset hoitajat saa vain peruspalkkaa. Ei mitään ilta yö viikonloppu tä lomarahoja.
[/quote]
Kannattaa ottaa yhteys liittoon ajoissa niin ehtivät jättää nuo lomarahat maksamatta heinäkuussa.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 06:08"]
On kova verotus miehelläsi, yli 50 prossaa veroja???
Huvittaa näistä "lomaltapaluurahoista" puhuminen. Yksi puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä.
[/quote]
menee helpostikin yli 50% veroja, jos antaa mennä A-vaihtoehdon mukaan =) Ylittyy näemmä yleensä kaikilla kk-tuloraja kun lomarahat suhahtaa tilille. Tämä oli vain tämmöinen OT
=)
Omia lomarahoja saan odotella vielä n. kuukauden päivät.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:19"]Mulla tuli lomarahat ja lomalisät, niistä jäi käteen aika tasan 2000E sekä peruspalkka päälle.
[/quote]
Oletkohan ollenkaan töissä sillä peruspalkan päälle joka on siis normipalkka mitä nyt muutenkin saisit (kutsutaan kai nimellä loma-ajan palkka) jos olisit töissä tulee vain lomaraha eli mitäs lomalisiä on teidän alalla
sitte?