Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko aina huostaanoton paikka jos on kännissä pikkulapsen kanssa kotona? ev

Vierailija
14.06.2013 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa.

Vierailija
2/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on yh ja on tosi kännissä ja lapsi 5 v joutuu huolehtimaan siitä oksentelevasta äidistään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En tiedä kun en ole jäänyt kiinni ;)

Ei dokailla kotona mutta baarissa joskus harvoin, ja kun tullaan kotiin lapsenvahti lähtee. Joten aamuyö nukutaan kyllä kotona ilman täysin selvää aikuista.

Vierailija
4/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Uskokaa nyt, että huostaanottoja ei tehdä yhtäkkisesti.

Vierailija
5/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kyllä tuossa selvittelyn paikka on, ei suoraan huostan. Ainakin toivon että äiti käsittää millaista se on lapselle ja hakee apua juomiseen. Avunhakemista arvostetaan ja raittiuteen kannustetaan, ei lasta olla heti viemässä!

Vierailija
6/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
7/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:18"]

3 kyllä tuossa selvittelyn paikka on, ei suoraan huostan. Ainakin toivon että äiti käsittää millaista se on lapselle ja hakee apua juomiseen. Avunhakemista arvostetaan ja raittiuteen kannustetaan, ei lasta olla heti viemässä!

[/quote]

Miksi oletetaan, että se kännissä olija on äiti?

Mutta siis. Tuskin on jos  paikalla on selvä aikuinen. Toki perhe varmaan joutuu (pääsee) lastensuojelun asiakkaaksi mutta tuskin tuosta mitään sen kummempaa seuraa. Muutenhan huostaanotettuja lapsia olisi kolminkertainen määrä.

Jos kännissä olija on ainoa selvä aikuinen, luulen että lapselle yritetään löytää selvä hoitaja ja jos se ei onnistu niin lapsi päätyy lastensuojelun huomaan. Ei yhdestää kerrasta kuitenkaan mitään huostaanottoa tehdä.

Vierailija
8/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään koskaan pelkästään tuolla perusteella. Syy on aina joku muu. Lasta heitelty seinälle, jätetty ruokkimatta jne.

Vierailija
9/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 18:18"]

[/quote]

Miksi oletetaan, että se kännissä olija on äiti?

Mutta siis. Tuskin on jos  paikalla on selvä aikuinen. Toki perhe varmaan joutuu (pääsee) lastensuojelun asiakkaaksi mutta tuskin tuosta mitään sen kummempaa seuraa. Muutenhan huostaanotettuja lapsia olisi kolminkertainen määrä.

Jos kännissä olija on ainoa selvä aikuinen, luulen että lapselle yritetään löytää selvä hoitaja ja jos se ei onnistu niin lapsi päätyy lastensuojelun huomaan. Ei yhdestää kerrasta kuitenkaan mitään huostaanottoa tehdä.

[/quote]

Hei ruudinkeksijä! Varmaan siksi oletetaan kun kirjoittaja 3 kertoi että se kännissä oleva on äiti ja vastaus oli kirjoittajalle nro 3. Et suinkaan femakko ole, huoh.

Vierailija
10/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulisi kamala ruuhka huostaanottoihin, jos juopunut vanhempi olisi peruste. Varmaan tuhansia joka viikonloppu....

Vierailija
11/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi jos ei ole. Ainakin jos kolmosen kuvaama tilanne on toistuva eikä oksentelija tee mitään muuttuakseen. Jos paikalla on selvä aikuinen, 5-v:n ei luulisi tarvitsevan huolehtia yrjömammastaan.

Vierailija
12/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta tilanteesta tehtäisiin päihdearvio ja kotioloselvitys. huostaanottoon edettäisiin, jos tilanne olisi jatkuva.

Vierailija
13/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän todella tärkeänä sitä, että AINA on paikalla aikuinen, joka on selvinpäin. Joku yksi kaksi keskiolutta menee, voisi vaikka näin sanoa että jos ajokunnossa on niin pystyy vielä suht järkevästi ajattelemaan. 

Muistan kun viime juhannuksena vuokrattiin mökki ystäväpariskunnan kanssa. No, meillä oli reilun vuoden ikäinen lapsi silloin, ja heillä 3- ja 5-vuotiaat.

Olimme vuokranneet mökin kahdeksi yöksi, ja minun ehdotukseni oli, että yhtenä iltana saa miehet ottaa alkoholia ja toisena naiset. Kaikille tämä passasi.

Tuo ystäväpariskunta kuitenkin otti kyllä jokaine ilta, ja vain minä ja mieheni olimme vuoronperään "vahteina". Ärsytti hieman kun iltana, jolloin miesten piti pelkästään ottaa niin tämä nainen oli kans humalassa, ja minä sitten painuin aijemmin nukkumaan kun en jaksanut sitä pelkkää humalaista seuraa koko iltaa. Olisi ollut kiva kun ystävä olisi ollut kanssani selvänä mutta ei..

Tämä samainen pariskunta tosiaan kun joskus ottavat niin ottavat molemmat samaan aikaan kun lapset ovat nukahtaneet (aloittavat pikkuhiljaa jo saunomisen jälkeen). 

Itse pidän siis sen rajan, että lapseni ei ole pelkästään humalaisten vastuulla. 

Tämä nyt ei liity sinänsä aloitukseen mitenkään, mutta sanoin vain.

t. Äiti 22v, rv 21 ja lapsi 2v

PS. tuo ystäväpariskunta oli meitä kaiken lisäksi huomattavasti vanhempia, jonka vuoksi noin kevyt suhtautuminen asiaan hieman yllätti minut.

Vierailija
14/14 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän todella tärkeänä sitä, että AINA on paikalla aikuinen, joka on selvinpäin. Joku yksi kaksi keskiolutta menee, voisi vaikka näin sanoa että jos ajokunnossa on niin pystyy vielä suht järkevästi ajattelemaan. 

Muistan kun viime juhannuksena vuokrattiin mökki ystäväpariskunnan kanssa. No, meillä oli reilun vuoden ikäinen lapsi silloin, ja heillä 3- ja 5-vuotiaat.

Olimme vuokranneet mökin kahdeksi yöksi, ja minun ehdotukseni oli, että yhtenä iltana saa miehet ottaa alkoholia ja toisena naiset. Kaikille tämä passasi.

Tuo ystäväpariskunta kuitenkin otti kyllä jokaine ilta, ja vain minä ja mieheni olimme vuoronperään "vahteina". Ärsytti hieman kun iltana, jolloin miesten piti pelkästään ottaa niin tämä nainen oli kans humalassa, ja minä sitten painuin aijemmin nukkumaan kun en jaksanut sitä pelkkää humalaista seuraa koko iltaa. Olisi ollut kiva kun ystävä olisi ollut kanssani selvänä mutta ei..

Tämä samainen pariskunta tosiaan kun joskus ottavat niin ottavat molemmat samaan aikaan kun lapset ovat nukahtaneet (aloittavat pikkuhiljaa jo saunomisen jälkeen). 

Itse pidän siis sen rajan, että lapseni ei ole pelkästään humalaisten vastuulla. 

Tämä nyt ei liity sinänsä aloitukseen mitenkään, mutta sanoin vain.

t. Äiti 22v, rv 21 ja lapsi 2v

PS. tuo ystäväpariskunta oli meitä kaiken lisäksi huomattavasti vanhempia, jonka vuoksi noin kevyt suhtautuminen asiaan hieman yllätti minut.