-°0°o°0°o°- Torstain Helminauha -°0°o°0°o°-
Kommentit (32)
Juu, noista kiloista:
Mulla tullu molempien likkojen kaa aika paljon kiloja: esikoisen kanssa 25 kg (lähtö 65kg) ja seuraavan kanssa 18 kg, tosin lähtöpaino olikin 70kg. Mulla oli raskausajan diabetes kummankin kanssa.
Nyt lähtönä 69 kg, viime viikolla oli mittarissa 70kg, toivoa sopii että ei niin korkealle mentäis kolmannen kanssa. nähtäväksi jää....
Liikuntaa tulee harrastettua ku lasten ja koiran perässä juoksee, ja nyt kesäaikaan kasvimaalla ja muutenkin pihalla, mutta odottakaas vaan kun talvi alkaa ja liikunta mulla vähenee niin johan kilot taas poksuen tulee....No, se on tätä aikaa elämästä, onhan sitä sitten aikaa laihdutella lasten jälkeen...näin ajattelee hän...
kauniita ja lämpimiä kesäpäiviä kaikille!
p.s. mulla voi sit olla ihan hirveesti kirjoitusvirheitä, suonette anteeksi...oon tosi huono tarkastamaan kirjoitettua tekstiä....
Onnittelut Jethuu:lle ja Hannalle kaksinverroin!! ;o) Tuleekohan tuplaodottajia vielä lisääkin, kun valtaosalla taitaa kuitenkin ultra olla vielä käymättä...
Jaksamista Piipaalle ja Iltatähti6:lle.
Omia oloja:
Väsyttää edelleen ja päänsärky vaivaa täälläkin. Maha on tosi turvoksissa ja arkakin, samoin rinnat. Just eilen mieskin ihasteli kasvanutta rintavarustusta... Viimeksi rinnat kasvoivat selvästi vasta vauvan synnyttyä ja olo oli kyllä niiden kanssa aika tuskainen, kun olen tottunut olemaan pienirintainen, joka ei paljoa tukea tarvitse. No, eiköhän ne siitä taas laske normaaliin kokoonsa viimeistään n.1.5 vuoden päästä ;o)
Ruokaa ei tee mieli ollenkaan ja syönkin aika huonosti, joka sitten aiheuttaa heikotusta ja närästystä. Täytyis kai pakottaa itsensä napostelemaan vaikka porkkanaa tai jotain. Multitabseja otan minäkin ja yritän juoda mahdollisimman paljon. Eilen alkoi uusi oire, eli raudan/metallin maku suussa, joka on aika ällö.
Huomista ultraa odottelen innolla, jospa kuuluisi pienet sydänäänet jo tässä vaiheessa:-)
Mukavaa päivää kaikille!
-Iciar rv9+0
Tsemppiä Piipaa ja Iltatähti6.
Ajatukset ovat jo vähän selvemmät kuin eilen. Eilen oli vain tuplahuoli, nyt alkaa tuntua jo vähän onneakin. Varsinkin, kun mies ja omat sisarukseni & äitini ovat olleet uutisesta aivan onnessaan. Äiti oli jo kaikille mahdollisille höpötellyt tästä asiasta, joten toivoa sopii, ettei keskenmeno yllätä.
Muutoin päivä on mennyt taas perinteisissä merkeissä eli sängyssä pahoinvoinnin merkeissä.
Ultra kuulumisia täällä vielä odottelen... voi kun itekin pian näkis oman pikkusen, noh toisaalta aika menee kyl hirveen nopeesti...
ja tervetuloa joukkoon kaniini77!! kiva kun porukka vielä kasvaa, ja nyt kovasti toivotaan ettei kukaan enää tipu pois joukosta!
terveisin,
loviisa
odotan tässä vieraita Suomesta ja kirjoitan nopeesti vaan...
Ensinnäkin tosiaan 05(07) - odotan muiden mukana kuulumisia, ja toivon kovasti parasta!!
Iltatähdellekin voimia - olette PiiPaan kanssa inhottavassa tilanteessa. Epätietoisuus jäytää varmaan rankasti...täälläkin peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olis hyvin!!
Hanna-Äidille onnittelut! Hyvä juttu että on kaks tuplaäiskää täällä - saatte paitsi kunnioittavaa hämmästelyä ja ihmettelyä, myös vertaistukea osaksenne :)
Gallupeihin...painan n.58kg ja vaatekoko on 36 MUTTA huonossa kunnossa olen. Olen aikoinaan ollut hyvinkin aktiivinen liikkuja, minkä takia poden päivittäistä morkkista nykyisestä laiskasta minästäni... Synnytys ei (vielä) pelota muuten, kuin oman kunnon puolesta. Eli vakaa aikomus on skarpata ja aloittaa taas edes vähän ahkerampi kuntoilu!
Repohukka....mä repeen aina kun luen ton Wilson Kirwan!! :))))
Lopuksi vielä nostan hattua kaikille pienten lasten äideille - itse kaadun aina kotiin tultuani sohvalle loppuillaksi makaamaan enkä tajua miten jaksaisin häärätä pienten kanssa. Mutta kai sitä sitten jaksaa kun on tarvis! Mutta siis respectiä sataa täältä ja paljon :)
IHANAA MUN YSTÄVÄT TULI JUST PIHAAN VOI ITKU PÄÄSEE PORU (taas, noin kymmenennen kerran tänään...onko muilla tätä ongelmaa?!?)!!!!
SS rv9+3
Kyllä tää aika menee toisaalta melko äkkiä!
Piipaalle ja iltatähdelle voimahalit!
Tosi kurjia uutisia! Toivottavasti kuitenkin masukit pysyy mukana loppuun asti!!
Aina kun lukee toisten huonoja uutisia, niin miettii entisestään oman asukin vointia..
Tuossa laskeskelin juuri paljonko niitä viikkoja onkaan kun sinne np-ultraan pääsen ja huomasin yllätyksekseni, että mulla on sillon jo rv 14 menossa! Minäkun luulin, että se on heti viikolla 12.
Kyllä jännittää, että mitä sieltä mahtaa löytyä!
Joku kyseli siitä vau-kirjasta.. minä oon ainakin sellaisen neuvolasta saanut.
En tosin ole osannut vielä kirjotella mitään siihen kirjaseen, kun oon muutenkin aika huono siinä hommassa..
Nyt on lähettävä viemään karvakorvaa ulos..illanjatkoja helminauhoille!
mammutti ja vili vilperi rv 8+6
bd bd bd!!
Toivottavasti kaikki on ok!!!
...niin haluan myös toivottaa voimia piipaalle ja - oivoi, en muista nyt sitä toista nikkiä...
Ja 05/07, toivottavasti sinulla on hyviä uutisia...
On tämä alku niin hankalaa, kun ei voi tietää mitä tuolla sisällä tapahtuu.
Itsellänikin paha olo vain jatkuu, mutta näiden ikävien uutisten takia sitä ei uskalla ajatella liian positiivisesti.
Hyvää yötä kaikki helmimammat - ihanaa että meitä on näin monta jakamassa hyviä ja vähemmän hyviä uutisiamme, se antaa voimaa :)
[b]05(07)[/b]:lle [color=deeppink][b]bd
[/b][/color]Sain kuin sainkin leivottua ja vaihdettua s-postia ulkomaan serkun kanssa visiittisuunnitelmista. Migreeni on uhkaillut koko päivän, töissä sain ihastella sahalaitavaroituksia muutamaan otteeseen. Kävin töissä hetken aikaa sohvallisessa huoneessa lepäilemässäkin :D Onneksi auttoi.
Huono omatunto on tästä vetämättömyydestä ja pahoinvoinnista. Tuntuu, että laiminlyön törkeästi esikoista :( Onneksi mies jaksaa touhuta pojan kanssa ja viihtyvät yhdessä pihalla auto- ja muissa remonteissa. Että ei mitään respectejä ainakaan tähän suuntaan, [b]SillySausage [/b];) Heh, luin esikoisen odotuspäiväkirjaa ja vkolla 15+ olin kirjoittanut " haluan olla aina raskaana ja lapsiakin saisi olla ainakin kahdeksan" :D Ehkä tuo olotila ja energia vielä tässäkin rakaudessa löytyy...
Liikutusta täälläkin pukkaa ihan nolouteen asti. Tuttu ilmiö esikoisen odotusajalta. Voi kauhistus tämän illan Lost-jaksoa, ei kestä ollenkaan katsoa tuollaisia. Tosin tuntuu, että melkein mikä tahansa sen liikutuksen nostaa.
Öitä!
Nyt vasta pääsen koneelle.
Ultrasta tuli HYVIÄ uutisia!! Syke näkyi ja myös pikku vauva!! ;) Kaikki ok! On vaan löytänyt todella hyvän " piilopaikan" itselleen, vauva on aivan häpyluun alla ;) Lääkäri sanoi että ei saata kuulua neuvolassa vielä edes viikolla 15 äänet ellei vauva tule " esiin" ! Kohtuni on erittäin paljon taaksepäin kallistunut, melkein poikittain! Sitä pitää seurat, mutta eipä sille mitään pysty tekemään!
Hienot uutiset! Nyt varmaan nukut paremmin.. :)
Hanna: Ihanaa!!!!! Voidaan vertailla tuntemuksia ja raskauksia, mulle tuli myös superyllärinä tuplat, itkuhan siinä väkisin pääsee! ONNEA!!! Musta tuntuu että tää alkaa jo olla ihan positiivinen uutinen (tosin eilen vasta tuskailin että miten me selvitään, mut ilo ja onni alkaa voittaa)
Eilisestä pinosta vielä lukaisin että painoja ollaan vertailtu.. esikoista kun aloin oottaa, oli paino 60kg -> 80kg =/ nyt lähtöpaino oli (65-)67kg ja tällähetkellä paino on melkeen 69 =/. toivoin et tällä kertaa ei ois tullu niin paljoo kiloja, vaan taitaapa olla turha toivo. Arvatkaa vaan mikä megavalas musta tulee tuplamasun kanssa, kun pituutta ei oo kun 160cm!! XD
Muuta mä en paljoo lukenutkaan, anteeks! Mä olin niin tohkeissani kun on toiset tuplavauvat tiedossa!
jethuu 10+6x2