Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-°0°o°0°o°- Torstain Helminauha -°0°o°0°o°-

13.07.2006 |

Huomenta!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna-tädille TUPLAonnittelut!

Varmasti tulee aikamoisena uutisena että väkiluku kasvaakin kahdella!

Voin hyvin kuvitella..

Emylis: Mua ällöttää lähinnä hammasharja.. kyllä se tahnakin nyt kun mietin..

Täytyy hommata sellasta tahnaa mikä ei vaahtoa.

Pepsodentiä kun laittaa vaikka kuinka vähän niin on suu paksua vaahtoa täys. Yöks.

Yksi mikä ei vaahtoa on Denivit.

Timbe: Täällä päänsärkypotilas.

Ihan alussa oli ihan järkyttävä olo, nyt helpottanut niin että särky saattaa olla päiviä poissa.

En keksi siihen oikein mitään helpotusta.. juon paljon vettä ja (yritän) levätä.

RvaPomelo: Oliko esikoisella siis eilen synttärit? Myöhästyneet onnittelut!

Piipaalle extra suuria voimia koviin aikoihin!

Iltatähti6:lle myös..! Mykäksi vetää uutiset.. Voimia teille kumapisellekin kovasti!

Toivotaan että tulevat uutiset kääntyisi hyviksi.

(.) Ainoa mistä saa kiinni ajatuksen että on raskaana, on ällötys.

Ja ei-niin-pienimuotoiset raivarit.

Eilen tein esikoiselle perunasoselaatikkoa ja paistaessa jauhelihaa katsahdin pariinkin otteeseen vessaa kohden..

Inhottavaa on myös se, että joku ruoka on äääääärimmäisen houkuttelevaa ajatuksena - sitten kun se on edessä, alkaa ällöttää.

Sain kuitenkin tehtyä eilen tattari-kaura-maissi sämpylöitä ja niitä jyrsittyä pari.

Ehkä nekin hiilihydraatit kostautuu tänään :( (menen umpeen liiasta hiilarimäärästä)

* jos muuten porukassa allergikkoja, niin mulla on vinot pinot hyviä respetejä mm. munattomana/gluteenittomana/maidottomana tms.

Pyöritin juuri lastenkutsut jossa oli erikoisruokavaliota jos jonkinmoista :)

Tappelin eilen miehen kanssa :( Ja kirjaimellisesti: minä tappelin.

Mies nyökytteli päätään ja minä höykkyytin..

Mulla vaan nasahtaa hermot ikuiseen siivoamiseen ja siihen että väsyttää ja turvottaa ja kukaan ei välitä.. pöhhhh..

Mulla ei ole ollut pitkään aikaan saumaa olla vaan. Viikonloputkin siivoan ja teen kakkuja ja järjestän millon mitäkin. Pitäs saada edes hetki levätä..

Juupeli.

Löllähdän sohvalle suunnittelemaan mitä tekisi. Eli mitä siivoiaisi ;)

Hyvää loppuviikkoa!

Repohukkanen ja Wilson Kirva 7+5

Vierailija
2/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi [b]PiiPaa [/b]ja [b]Iltatähti [/b]:( Voimia seuraavan ultran odotteluun! Pidetään kuitenkin vielä toivonkipinää yllä [color=deeppink][b]bd bd

[/color][color=pink](.) [/b][/color]Onneksi jo loppuviikko. Töissä kiire ja kotona kiire. Tänään pitäisi leipoa esikoisen lauantain synttärikekkereille ja huomenna sitten siivota ja käydä kaupassa. Sukulaisia pitäisi kestitä ja kierrättää nähtävyyksillä, serkku perheineen on käymässä Keski-Euroopasta. Onneksi pahoinvointi on hellittänyt!

Mukavaa päivää kaikille!

- Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis taas täällä, ja voi mitä uutisia eilisen pinon pohjalta löytyikään.. =(

Piipaa: Ei se toivo vielä ole menetetty, viimeiset tsemppi rutistukset!

*Ei muista nikkiä*: Lohtuhaleja sinne myös!

Tänään tosiaan tarttee sitten mennä ihan oikeasti töihin, voi äääää kun ei kiinnosta yhtään! Eilen oli ihan toinen vire päällä ja menossa ihan tyytyväisenä sinne.

Ja minä kun tykkään kysellä kaikennäköistä niin kysyn nyt tätäkin... ( Olen jotenkin hämmästynyt tästä asiasta!)

Eli kuinka moni aikoo juosta punttikksella, jumpissa viimeiseen asti? Enkä nyt tarkoita mitään, et eihän raskaus estä harrastuksia jne. Vaan kun yleinen trendi näyttää olevan ( täällä päin ainakin!) et jos olet alle 30v tuleva äiti täytyy sun raahautua jumppaan, body pumppiin yms rankkoihin harrastuksiin viimeiseen tippaan asti, ettei varmaan yhtään ylimääräistä läskiä ole kropassa ja voi vain " sujahtaa" hetken päästä synnytyksestä vanhoihin vaatteisiin....Tosin kyllä siellä joukossa muutama " ikiteini" yli kolmekymppisiä naisia on myös.

Siis voi daa? Täällä on tehty asiasta jonkunlainen kisa, et kuka on nopeiten timmimmässä kunnossa! ööö, mihis jäi se raskausajasta nauttiminen? Olkoonkin, et jos vaikka sattuisi tulemaan muutama liikakilo, niin eihän se maailma siihen kaadu! olen kuullut jopa muutamasta tapauksesta jossa jumpan vetäjä, on suositellut jo jotain vähemmän vaativaa lajia.

Itse aion nauttia tästä ajasta, liikuntaa harrastan kyllä, koiran muodossa. Varsinkin nyt taas kun väsymys ei paina niin hemmetin paljoa kuin vielä vähä aikaa sitten. Mutta se on sellaista mukavaa liikuntaa, ei verenmaku suussa juosten tehtyä.Jos kiloja tulee ( Niin kuin näyttää) niin niitä sitten tulee.

Olenko ainoa?

( . ) <--- Tää on muuten ok, ei yökötä, eikä närästä. Pääsen liian helpolla... Eli se olen sitten minä joka on synnärillä tyyliin vuorokauden tai pari. Ja NP ultrahan mulla on sitten viimeinen päivä, sekä eka lääkäri 26pv. Joka mietityttää jonkun verran. Miks täytyy ottaa papa? Valaiskaa mua viisaammat, mitä hyötyä siitä on?

Ihanaa, tääl on ainakin viileempää nyt kuin pitkäääään aikaaan.

T Helga ja toukkis rv 10+2

Vierailija
4/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tilitin teille mun kaveri ongelmaa, ta daa sekin on nyt sitten ratkaistu!

Eli puhelin käteen vaan ja pientä kinaa siitäkin meinas tulla, mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ja kyllä näillä hormooneilla on asian kanssa myös tekemistä. Ei kaks pässipäätä pysty enää keskusteleen järkevästi, kun pienestäkin vääntää tippaa linssiin!

*Kiitollinen, tästä palstasta mihin voi purkaa itteensä..*

Jollain oli myös kotityö ongelmia miehen kanssa.... Täällä sitä räjähdystä odotellaan vielä, tein eilen taas miehelle kuuluvat hommat kun jos mahdollista niin nyt nyppii vielä enemmän sotkuinen koti, kuin ennen ei ollut niin tarkkaa.

Mikä niillä miehillä on? Ne hellii ja huolehtii muuten kyllä, mut kotityöt...

Vierailija
5/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piipaalle ja iltatähdelle parempia uutisia jatkossa toivon! bd

Soitin just neuvolaan, laittoi lähetteen labraan, tehdään joku bakteeriviljely ja otetaan virtsanäyte. Jospa löytyis syy mun hämäriin kipuihin.. Oli terkka sitä mieltä, et ei kuulostais km:lta. Haluan uskoa häntä!

Minni rv8+2

Vierailija
6/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

voi voi, kylläpä eilisessä pinossa oli huonoja uutisia. Voimia piipaalle ja iltatähdelle!!!

ja sitten tietysti onnea Hannalle tuplaplussasta!!! Kyllä sinä sitten ensimmäisen shokin jälkeen osaat iloita.

Painogalluppiin vastailen: mulla oli lähtöpaino noin 63,5kg ja nyt on aamupaino 65kg, eli vähän on tullu mullekin lisää. Varsinkin masuun ja peppuun. Viime raskauteen lähdin painolla 66kg ja synnärille menin painolla 84,5kg eli kiloja tuli lähes 20. Toivon, että tässä raskaudessa ei ihan niin paljon kertyis.

oma napa: etova olo ja väsymys sen kun jatkuu. Voisin nukkua koko päivän, tuntuu, etten jaksa tehdä mitään. Kotityötkin jää tekemättä.

Muistan kyllä, että esikoista odottaessakin ihan yhtä väsynyt olin. Silloin olin vielä töissä ja työpäivän jälkeen en jaksanut mitään tehdä.

karoli ja masuasukki 7+4

Vierailija
7/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiilis on sanoinkuvaamattoman huono... kaikki aikaisemmat raskaudet menneet niin hyvin että ei tätä meinaa uskoakkaan..ettei siellä mitään olisikaan...miksi minä??? tai kukaan muukaan lasta oikeasti haluava!!

en jaksa uskoa että sikiötä sieltä löytyisi..kun ei kerran näkynyt...

kyllä olisi jo pitänyt näkyä!!! olisin niin halunnut kertoa lapsille =(

ihmettelivät miksi äiti joutui illalla lääkäriin ja itkeskeli eilen puuhamaassa..lasten ahdistus oli aika rankka..varsinkin parilla isommalla lapsella...odotin että sen sikiön näkisin niin olisin voinut kertoa lapsille,mutta nyt piti ihan muuta yrittää keksiä...huh huh..

mukavaa päivää teille kaikille ja nauttikaa raskauksistanne,eipä mennyt tällä mammalla kaikki saman kaavan mukaan kuin ennen eli

hyvin!! kädet ristissä vielä toivon että se sieltä löytyisi....

Hanna äidille isot onnittelut kaksosista,olen kateellinen =) kyllä se siitä nautinnoksi muuttuu!!!

T,Surullinen iltatähti6

lauantaina saatan tippua listalta...

Vierailija
8/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultaon kuunneltu kolme kertaa neuvolassa sydänääniä ja niitä ei saada kuulumaan :(

tänään on ultra, saan selvyyden onko mahassa elämää. jos jaksan niin tulen ilmoittamaan illalla tilanteen.

Lohtua antaa se että istukan virtaukset kuuluivat sillä dopplerilla vai mikä lie onkin... mutta on kuulemma vaikea kuulla ääniä, kun on eteisistukka ja kohtu taaksepäin kallistunut!

Katsotaan olenko tämän päivän jälkeen vielä tällä listalla...

onnittelut kaksosten odottajille ja voimia muille piipaa ja iltatähti!

Vierailija
9/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätys päässytkään. Kyllä vähän harmittaa kun oon samaa nikkiä käyttäny jo vuodesta 2003 kun esikoisen sain. No nyt mennään uudella nikillä ja sillä selvä. Eli jos joku muistaa niin viimeksi kirjoitin että meillä muksuja on kaksi ennestään -03 ja -05 syntynyt enkä ollut kovin innoissani tästä uudesta tulokkaasta. Sain sillon tsemppiviestejä että kyllä se mieli vielä muuttuu ja niinhän se muuttuikin :)) Ei siinä mennyt kun muutama päivä niin ajatus ei enää tuntunut niin kamalalta ja nyt olen jo aika innoissani tästäkin raskaudesta. Suurin syy siihen on kyllä se että kaikki on mennyt tähän saakka jotenkin " liian hyvin" . Edellisissä raskauksia oksensin nimittäin koko ajan aina rv 20 saakka ja nyt olen oksentanut kokonaista yhden kerran. Ja muutenkin olo on ollut suhteellisen hyvä. Alussa parina yönä varsinkin etoi mutta nyt etovaa oloa tulee vain ajoittain eikä kestä kamalan kauan.

Toki syödä pitää niinkuin monen muunki täällä vähintään sen parin tunnin välein mutta parempi sekin kuin oksentaminen. Niille jotka kärsivät kovasti pahasta olosta niin voin antaa vinkiksi sellaisen kuin Heksavit ja siitä se voimakkaampi versio. Se helpotti viime raskaudessa mun pahaa oloa aika hyvin. Oksensin toki vielä silloin tällöin niidenki aikana mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin.

Piipaa ja Iltatähti(meniköhän nimimerkit oikein?): Oikein kovasti voimia teille molemmille ja toivotaan että uutiset muuttuisivat vielä iloisemmiksi. Itseänikin tämä " liian hyvä" olo vähän hirvittää ja mua kyllä jännittää odottaa np-ultraa vielä pari viikkoa ennenkuin saan tietää että mitäs mun massusta löytyy.

Hanna ja Jethuu: Onnea tuplaraskauden johdosta. Kaveri just huhtikuussa synnytti kaksoset ja hänellä oli esikoinen ennestään 05/03 syntynyt ja erittäin hyvin ovat pärjänneet. Kyllä se teillekin iloksi muuttuu ja on ihanaa sitten kun alkuyllätyksestä vähän tokenette :)) Ja onpa sitten parin vuoden päästä tuplasti haleja, pusuja ja rakkaudentunnustuksia maailman parhaalle äidille tiedossa ;)

Heipsi rv 9+4 ja Pumpernikkeli

Vierailija
10/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovasti voimia ja *halaus*

Vierailija
11/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoon ei ole tullut viestejä luettua, enkä jaksa nytkään...

Tästä ketjusta luin, että joillakin on huolia ja murheita, tsemppiä. Toivottavasti moni meistä ei ole tippunut (eikä tipu) matkan varrella pois....

Ja onnittelut kaikille joilla on asiat hyvin.

Mulla kaikki suht ok. Vieraat lähti juuri ja hyvin jaksoin, onneksi mun mies on innokas ja hyvä laittamaan ruokaa, joten mun ei tarvinnut siihen puoleen puuttua. Ruoka meinaan kuvottaa, vaikka vähän väliä täytyykin jotain syödä, pikkaisen ristiriitaista ja mies ei oikein meinaa tajuta, kun kaupasta hamstraan vaikka mitä ja kotona en sitten sitä voikaan syödä.

Tiistaina mäkin sain oikein megaraivarit, huusin aivan kurkku suorana miehelleni 5min ennen vieraiden tuloa. Esikoinen tuumasi, että äiti, sua taitaa nyt ihan tosissaan harmittaa =D

Esikoinen ei vielä tiedä mahdollisesta tulevasta sisaruksesta. Kerromme vasta ekan ultran jälkeen... ja sain kuulla, että kuntamme ei ilmeisesti tarjoakkaan np-ultraa, vain rakenneultran. Pöh!

Joten täytyy kai mennä yksityiselle...

Mutta asia selviää parin viikon päästä, kun on eka neuvola käynti.

Muutama vastaus kyselyihin.

Lähtöpainoa oli nyt saman verran kuin esikoistakin odottaessa eli 70kg. Esikoisella tuli painoa 22kg lisää. Joten en toivo nyt samanlaisia kiloja.... mutta huonolle näyttää. Kokoajan kun on syötävä, niin.... vaikka kuinka yrittäisi syödä terveellistä ja vähänkalorista....

Urheilua en ole voinut nyt harrastaa yhtään. En edes reipasta kävelyä. Koska heti kun vähänkin hengästyn, niin maha menee kovaksi (supistaa) ja yrjöt lentää. Sama juttu oli viimeksikin, joten aloitan taas kävelyllä käynnin myöhemmillä raskausviikoilla.

Eikä ole mulla kiirettä takaisin mihinkään missimittoihin (kun niitä ei ole muutenkaan, eikä se ole enää tässä iässä elämän tärkein asia), mutta nyt toivon kuitenkin, että jaksaisin olla vähän aktiivisempi kilojen pudotuksen suhteen, kuin esikoisen kanssa....

Oksentanut olen nyt 2 kertaa. Mutta viimeksi kunnon pahoinvointi alkoi vasta rv 9 ja kesti viikolle 12. Joten kauhulla odotan tulevia viikkoja.

Raportoin kuulumisiani taas joku päivä, nyt jatkan lomailua.

Terkuin kedelig rv 8+2

Vierailija
12/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitso kaikille ihan hirmusesti. Ootte kyllä niin ihania tukijoita.

Iltatähti! Voi ei, ei voi muuta kuin pitää peukut pystyssä ja toivoa parasta. tätä epävarmuutta ei kyllä sois kenellekään. :' (

Mä soitin neuvolaan ja neuvolantäti oli jostaan syystä edelleen melko positiivinen. Mutta se vaan hoki sitä, että hedelmöittyminen ois tapahtunut myöhemmin. Se vaan kun ei mitenkään voi olla mahdollista. Kirjotin tuonne jo oman alotuksenkin aiheesta.

Ei auta muuta kuin odottaa..

Sillä välin hyviä vointeja kaikille helminauhalaisille! Mä roikuskelen täällä vielä mukana kunnes kaikki toivo on kadonnut ja jatkan tuota listankin päivittelyä vielä toistaiseksi!

Vierailija
13/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä kaikille epätietoisuudessa eläville, jotta kaikki olisi hyvin.

Rantauduttiin juuri mökiltä talokauppoja tekemään ja viedään sitten miehen pikkusisko Särkänniemeen hurvittelemaan=)

Sain kivan vau-kirjan raskaudesta (ja tilaa kirjoittaa muistiinpanoja) ekasta neuvolasta - oottekos muutkin saaneet sellaisen? Tuli sitä sitten luettua mökillä.

Täällä voidaan paksusti ja hyvin =)

Iloa päivään kaikille helmikuulaisille!

limonadi rv 10 + 4

Vierailija
14/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia ja tsemppiä ultraan!! bd

Vierailija
15/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan piipaa ottanut huomioon, että ne siittiöt voivat elää sisälläsi melko pitkäänkin!? (Olisko 5vkr jossain mainittu..)

Ite tulin just labrasta, huomenna sit tulokset (virtsa- ja valkovuotonäyte). Toisaalta toivon, et olis puhtaat näytteet, mut toisaalta en.. jospa kivut johtuis vaikka hiivasta, ni senhän sais pian hoidettua pois! Nyt kivut alkaneet tuntua " supistelukivuilta" , siis muistuttaa kipuilu supistuksen tuomaa kipua.. =/

Minni rv8+2

Vierailija
16/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä mä oon näitä päiviä laskenut ja pyöritellyt ihan liikaakin..

Jos ovis ois ollut myöhemmin kuin oletin niin ensimmäinen haamu testissä olisi tullut 10 päivää ovulaation jälkeen eikä 15 niinkuin oon olettanut. Ja tässä tapauksessa simppojen ois pitänyt elää 8 vrk..

Sekin kai on vielä mahdollista vaikkakin melko harvinaista, mutta siksipä tuo se mun takaraja onkin. Muu onkin jo täysin mahdotonta.

05(07) Kovasti voimia myös sinulle!

Vierailija
17/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia kuulleille...

Onnittelut uusimmalle tuplamamille, oliko se hanna-äiti (anteex jos meni väärin).

Oma napa... alkaa usko loppua et kaikki olis hyvin, varsinkin kun lukee näitä muidenkin surullisia tarinoita. Se vuoto ei ota loppuakseen, ehkä vähän jopa lisääntynyt. Ei silti verta eikä kipuja. Täällä tuppukylässä ei ole yksityisiä ultria eikä lähiseudulta löytynyt aikaa viikon sisään eli odotan vajaat kaks viikkoa totuuden kuulemiseksi. Jos sitä ennen ei mitään tapahdu. Tosin mielessä on jo käynyt oireiden liioittelu ja päivystyskäynti, jos sit pääsis ultraan. Tosin täällä sekin epätodennäköistä, kesäisin kun kukaan ei ole kyllin pätevä ultraamaan, kun vakkarilääkärit on lomalla.

Oikeesti murrun täysin jos melkein 13 viikolla vasta huomataan et kaikki ei ole ok.

No, Ei auta tää valitus, pakko kestää.

-nelliina- ja helmi 10+6

Vierailija
18/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas synkkiä uutisia, toivottavasti kaikki kuitenkin kääntyis vielä hyväks. varmaan kamalaa tuollanen epätietosuus ja jatkuva pelkääminen. voimia kovasti.

nii ja tietysti tupla-onnittelut Hanna-äidille!! Vau, jo kaksi kaksosten odottajaa! Ihan mielenkiintosta kuulla miten teillä raskaus ja vointi etenee!

Niin siitä painosta kyseltiin... lähtöpaino on nyt jotain 71 kg, ja lisää ei oo vielä onneks tullu. viimeks lähtöpaino oli 60, ja painoo tuli lisää 18 kg. nyt harmittaa kun oon lihonnu viimesen puolen vuoden aikana ihan hirveesti, paino oli pitkään 64kg, ja sit repsahin ihan täysin. yritän kyllä nyt vähän tsempata, ettei ihan hirveesti noita kiloja kertyisi kerran niitä jo ihan tarpeeks tässä on kannettavana muutenkin. mutta mitään stressiä en asiasta ota, olen samoilla linjoilla Helgan kanssa. en mäkään tajua mikä kiire sitä on heti laihtua synnytyksen jälkeen, ehtiihän sitä. on tässä nyt paljon suuremmista asioista kyse kuin ulkonäöstä ja kiloista!!

niin ja Multitabs2+ -aiheeseen sen verran, että ite aloin syödä sitä jo pari kuukautta ennen plussatestiä. en ollu ees kuullu mistään raudan välttämisestä... noh, mä nyt jatkan ihan turvallisin mielin niiden popsimista edelleen. mites muuten kalaöljy? löytyykö muita käyttäjiä?? mä olen syöny kalaöljykapseleita jo tosi pitkään, uskon että ne on auttanu mua pitämään mun aknen kurissa (mulla oli siis vuosia paha hormonaalinen akne..). nyt iho sitten on taas pahentunu, ja en oikeen uskalla lopettaa kapseleita ihan täysin. olen vähän vähentäny niiden napsimista, mut oon kyl käsittäny et ne on ihan ok?

Mitähän mun vielä piti muista... ai niin tsemppiä ultraan 05(07)!!! toivottavasti kuulet hyviä uutisia! ai niin siitä mun ultra-tilanteesta vielä, se täällä tehtävä ultra on viikoilla 10-12, ja katotaan vaan että elämää löytyy, syke ja kaveri oikeessa paikassa. ja LA määritellään tarkemmin. ei toi ole siis NP-ultra, eikös se pidä tehä vähän myöhemmillä viikoilla?

Ja vielä loppuun tervetuloa joukkoon kaikille uusille! kiva kun täällä on kansainvälinen meininki!

loviisa rv 7+2

Vierailija
19/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

bd ultraan!

Vierailija
20/32 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti täällä on sellaisia odottavia joilla on laskettu aika helmikuussa. Voisinkin liittyä tänne keskusteluihin...

Taustatietoa: 28-v entuudestaan 2 tytön äiti: -03 ja -05, asumme Etelä-Suomessa maaseudulla

Raskausviikkoja taitaapi olla meneillään n. 10. Laskettu aika laskurin mukaan 5.2. Ultraan menoa odottelen: 25pvä.

Joten jos sekaan mahtuu, niin tulen mielelläni teidän aknssa löpisemään...