Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako työpaikkailmoituksessa "vahvat vuorovaikutustaidot" sitä, että ihminen on sosiaalinen ja puhelias?

Vierailija
17.12.2023 |

Itse olen vähän hitaasti lämpenevä ja saatan jännittää työhaastattelussa, joten kannattaako hakea ollenkaan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheliaat ja muut huomiohakuiset ovat rasittavia. Sopivat puhelinmyyjäksi.

Vierailija
2/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkoittaa. Minä olen oppinut esittämään haastattelussa puheliasta.

Vierailija
4/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsen tarkoittavan, että osaa puhua selkeän ymmärrettävästi ja loogisesti. Ei siis hölmöjä höpöttävä.

Vierailija
5/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita minusta. Puheliaat hölöttäjät eivät kuuntele toisia keskittyessään saamaan oman äänensä kuuluviin. Sosiaalisuuskaan ei tarkoita puheliasta. Jos tulet monenlaisten ihmisten kanssa toimeen, ja pystyt tekemään yhteistyötä, mutta pidät myös rajat, niin olet sopiva.

Vierailija
6/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä tarkoita. Se tarkoittaa, että osaa selvittää konfliktit asiallisesti tai olla edes joutumatta niihin sekä esimerkiksi antaa palautetta työkavereille; kehua aiheesta ja esittää kritiikin rakentavasti.

Vierailija
7/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rekrytoijan älykkyydestä. Sehän ei todellakaan mene niin, että äänekkäimmällä olisi parhaat sosiaaliset taidot, mutta älyllisesti laiska saattaa nämä asiat sekoittaa keskenään. 

Vierailija
8/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan sitä, että osaa sopeuttaa viestinnän ja olemisen tilanteeseen. Joskus tarvitaan aktiivisuutta, joskus tiukuutta, joskus empatiaa, joskis hiljaisuutta. 

Vierailija
9/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita tuota edes puhelinmyynissä. Se tarkoittaa sitä, että osaa olla huomaavainen muita kohtaan, osaa neuvotella asioista yhdessä ja mukauttaa käytöstään tilanteen mukaan. Puhelinmyynnissäkin on tärkeää osata olla empaattinen, tilanteen mukaan mukautuva ja osata kuunnella. Puheliaisuus ja eloisuus on ulospäinsuuntautuneita uutta. 

Vierailija
10/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä, että on joka tilanteessa asiallinen ja selkeä viestinnässään. Ja osaa mukautua erilaisiin sosiaalisiin tilanteisiin. Tietää miten käyttäytyä ja mitä voi sanoa. Tämänhän luulisi olevan selvää työelämässä, mutta ei todellakaan kaikille ole. 

Vierailija
11/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Vahvat sosiaaliset taidot tarkoittaa paljon monipuolisempia asioita kuin vain puheliaisuus, itseasiassa voit olla sosiaalinen ihan ilman erityistä puheliaisuuttakin.

Vahvat sosiaaliset taidot on minusta mm sitä kuinka tulet toimeen erilaisten ihmisten kanssa, kuinka "siedät" erilaisia tapoja toimia ja olla, kuinka joustava tai joustamaton olet, omaa reflektointikykyäsi, sitä kuinka "kestät" hermoillekin käyviä asioita, kuinka kohteet ihmisiä, myös ns selän takana, jne.

Kyllä, olen päivittäin ihmisten parissa työssäni ja siinä ei ns naamaa näytetä, se ei olisi ammatillista, eikä sosiaalisesti ok. Eikä tarkoita sitä, että kaiken paskan vain nielisit, mutta pitää osata valita aika ja paikka ja omata tilannetajua, ja tunneälyä, nähdä ns tilanteen taakse, mistä mikäkin reaktio voi ns kummuta.

T. Vaka-alalla

Vierailija
12/12 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä täytyy osata myös kuunnella. Sosiaalisuus ei tarkoita puheliaisuutta. Ne jotka ovat yksin äänessä ovat hyvin epäsosiaalisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan