Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuliaisiksi mökille?

Vierailija
14.06.2013 |

Lapsiperheen mökille kyläilemään juhannukseksi.Toki viedään ruokaa ja juomaa mukanamme, mutta voisi olla fiksua muistaa myös muuten. Mistä itse ilahtuisit?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia, joku ulkopeli (lapsille/koko porukalle sopiva)

Vierailija
2/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän kolmas mölkky tai petankki saattaa myös vituttaa.. Toimiihan ne toki saunapuina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pakkaus vessapaperia. Korillinen salaattiaineksia. Kakkukupu. Keittiöpyyhkeitä. Laadukkaat keittiöveitset. Kaunis villahuopa. Luomulaatuisia, ihoa hoitavia käsienpesusaippuoita (nestemäisiä).

Vierailija
4/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mökistä, mutta kertakäyttölautaset ja servetit voisivat myös olla ihan hyödyllisiä varsinkin, kun on enemmän porukkaa. Meille on tuotu myös uuni-/grillikintaita ja nekin on ihan hyvä tuliainen.

Vierailija
5/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaikka Thermacell  hyttyskarkotin.

Vierailija
6/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskulamppu, kynttilöitä, Salaattiottimet, kirja (jos tuntee mökin omistajien lukumakua yhtään), puunkantokori, puisia keittövälineitä...nämä on itse asiassa kaikki sellaisia, mitä omalta mökiltä juuri nyt puuttuu. Kirjojakin pitäisi viedä sinne vakiolukemistoksi, jotain aforismeja tai ihan Akun Ankan näköispainoksia...

Vierailija
7/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vessapaperia niin sitten parempaa laatua eikä sitä marketin halvinta.

Kesäkukkia (mielellään valmiiksi ruukussa/amppelissa niin ei tule "mistä ruukku/multa" ongelmaa), viiniä. skumppaa, herkkukori (ei kylmäsäilytystä vaativia) - noista itse ilahtuisin mökillä :)

Vierailija
8/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin mökille on kipattu kaikki ylimääräiset tavarat kodistamme, joten mitään koriste- tai käyttötavaraa en enää haluaisi mökkimme nurkkiin. Siis ei todellakaan mitään keittiöveitsiä tai keittiöpyyhkeitä tai villahuopia.

Kulutustavaraa, eli siis sitä vessa- tai talouspaperia, saippuaa, kynttilöitä, laastaria jne kyllä kelpaisi.

Vierailija
9/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan alessa oli vaikka mitä kivaa mökille. Lapuan kankureitten astiapyyhkeitä, saunaan saunatyynyjä, pesusieniä, suihkusaippuaa, laudelinoja yms. , servettejä, kynttilöitä, kertakäyttöastioita. Olisin keksnyt vaikka kuinka paljon viemisiä!

Vierailija
10/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 14:30"]

Kesän kolmas mölkky tai petankki saattaa myös vituttaa.. Toimiihan ne toki saunapuina

[/quote]

On kai niitä muitakin kesäpelejä? Vaikka kroketti tai tikkataulu (kuluvaa tavaraa) tikkoineen. Toki sadepäivien varalta voisi kyseeseen tulla sisäpelikin, kuten jatsi, kimple tmv. Itsestä tällainen yhteiseen tekemiseen viittaava tuliainen olisi kiva ja siinäpä olisi sitten juhannukselle hieman ohjelmaakin.

En varmaan itse veisi keittiöpyyhkeitä tmv, kun jotenkin tuntuvat enempi tuparilahjoilta ja itse en ainakaan haluaisi mökille (kuten en halua kotiimmekaan) koko ajan vain lisää tavaraa kaappeja täyttämään. Ostan sen, mitä tarvitsen. Jonkun ehdottama vessapaperi kyllä myös hauska ajatus:) 

Vierailija
11/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kelpaisi vaikka hyttysrasva, grillihiiliä, lyhtykeppi ja siihen lyhty. Tai solar-lamppu pihalle, tai onki tai vaikka riippukeinu. Jos on puutarhahullu, niin aina raperperintaimi/perennat/ruusupensaat/multasäkki/rikkaruohohara kelpaa. 

Itse en halua mitään sisätavaraa, minulla on ensinnäkin tekstiilien värien suhteen tarkka maku ja koriste-esineitä inhoan.

Vierailija
12/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkukori, josta voi täydentää omia tarjoiluja, lapset huomioitu :) Hyvä valikoima erikoisempia oluita maisteltavaksi, lapsille jotain heille sopivaa. Amppelikukkia. Pihaleluja / pelejä (tämän kesän uutuuksia, niin varmasti ei ole). Saippuoita, saunatuoksuja.

Eli jotain kuluvaa, ei mitään "muistoja".

Vierailija
13/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkukori+lautasliinoja, lautapeli (lasten iät huomioon), uusi alias-pihapeli http://www.tactic.net/product.php?lang=FIN&Product_number=40740&category=8&k1=&k2=&k3=

Vierailija
14/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso korillinen vastapaistettuja sämpylöitä, kahvipaketti, teetä, muurikkapannu, savustuspönttö..ellei sitten ole ennastaan noita kahta viimeistä.

Vierailija
15/15 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin esim näistä (yksittäin tai yhdistelminä)

Teetä, haudukejuomia, mutta ei mitään terveysvaikutteisia

Kahvia

Itsetehtyä mehua, raparperijuomaa, simaa, louhisaarenjuomaa, tms.

Mansikoita, vadelmia, herneitä

Joku erikoisempi saippua tms

Vihta

Noin yleensä enmuutentykkää siitä, että tuodaan ruokaruokaa, siis ihan perus ateria-aineksia. Mulla on aika vakiintuneet systeemit, miten mökillä on helpointa tehdä ruokaa ja kylmäsäilytystilaakin on aika naftisti, joten mitä enemmän siellä on väkeä, sitä tärkeämpää ruokapuoli on suunnitella etukäteen  huolella - ja se on kovin vaikeaa jos väki tuo omia eväitään. Ok jos on oma matkajääkaappi mukana niin sit.