Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ystävän voi "blokata" facebookissa?

Vierailija
14.06.2013 |

En halua poistaa häntä ystävistäni (olisi liian loukkaavaa), mutta haluaisin, ettei hän esim näe päivityksiäni enää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko, että hän ei näe enää yhtään viestiäsi tai kuvaasi vai haluatko estää hänen näkemästä uusia viestejäsi ja muuta toimintaa, mutta vanha toiminta jää näkyviin?

Mikäli haluat, ettei hän näe sinun uutta toimntaasi, mutta näkee vanhat, tee seuraavasti:

Luo ryhmä, jolle annat jonkin nimen ja liitä kaverisi tähän ryhmään. Kun julkaiset jonkin jutun tai kuvan Facebookissa, valitse "kaverit" sijaan "mukautettu". Valitse avautuneesta ponnahdusikkunasta "älä jaa tätä seuraavien kanssa". Napsauta tämän kohdan alla olevaan ikkunaan lista, jonka olet luonut kaveriasi varten. Tallenna tekemäsi muutokset. 

Nyt hän ei näe sinun uusia julkaisujasi. Voit tarkistaa sen sitä varten tehdyllä toiminnolla. 

Jos taas haluat blokata kaverisi kokonaan näkemästä enää profiiliasi, se tapahtuu seuraavasti: 

Klikkaa kaverilistaltasi blokattavan kaverisi kohdalta kohta "kaverit". Valitse avautuneesta pudotusvalikosta kohta "Ilmianna/estä".

Valitse avautunesta ponnahdusikkunasta kohta "Estä xxx" Tämän jälkeen ette näe toisianne Facebookissa ettekä voi olla toistenne kanssa yhteydessä Facebookin välityksellä. 

Ei kestä kiittää. 

Facebookin asetuksia kannattaa tutkiskella ja kokeilla jonkun tutun ja luotetun ihmisen kanssa. Siinä oppii kaikenlaista. 

Vierailija
2/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyysasetusten Estäminen-kohdassa voi myös tehdä rajoitetun listan, jolle voi lisätä ne kaverit, joiden ei halua näkevän päivityksiä ja profiilia. Silloin ei tarvitse joka päivityksen yhteydessä valita kenelle haluaa päivityksen jakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen mainitsema esto ei siis ole niin jyrkkä kuin tuo mistä kakkonen kirjoitti. Kaveri pysyy siis kaverilistalla edelleen, mutta ei voi nähdä päivityksiäsi ja profiilisi sisältöä.

T.3

Vierailija
4/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 17:39"]

Kolmosen mainitsema esto ei siis ole niin jyrkkä kuin tuo mistä kakkonen kirjoitti. Kaveri pysyy siis kaverilistalla edelleen, mutta ei voi nähdä päivityksiäsi ja profiilisi sisältöä.

T.3

[/quote]

Pysyy se estetty FB-kaverina myös estettynäkin, ellei häntä eriksen poista kaverilistalta. Kokemusta on. Yksi kaverini pisti minulle eston (todennäköisesti siksi, että käytännöllisesti katsoen emme olleet missään tekemisissä enää toistemme kanssa). En nähnyt hänen profiiliaan enkä kommenttejaan yhteisten kaveriemme seinällä, mutta hänen nimensä oli yhä kaverilistallani. 

Noh, minä sitten poistin hänet kaverilistaltani, kun ajattelin auttaa kaveria kesken jääneessä prosessissa. En edelleenkään nähnyt hänen kommenttejaan, mutta yhteisten kaverien kommentit hänelle näin. 

Pian tämän jälkeen tämä entinen kaveri sitten jostakin syystä poisti eston, mutta sehän ei kuulu enää tähän tarinaan. 

2

Vierailija
5/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Luulin, että tarkoitit sitä estoa, jolla estetty henkilö ei edes pysty löytämään estäjää Facebookista. Lieköhän sellainen estäminen nykyään enää edes mahdollista, vai onkohan se muuttunut.

T. 3

Vierailija
6/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 19:29"]

Ok! Luulin, että tarkoitit sitä estoa, jolla estetty henkilö ei edes pysty löytämään estäjää Facebookista. Lieköhän sellainen estäminen nykyään enää edes mahdollista, vai onkohan se muuttunut.

T. 3

[/quote]

Ihan samasta jutusta on kysymys. Tällä entisellä kaverilla oli jäänyt homma kesken eikä hän ollut osannut tai huomannut poistaa minua kaverilistaltaan. Minä sitten autoin häntä hieman itse ja poistin hänet.

Eston voi tosiaankin tehdä myös ilman, että heittää kaveria pois. Mielestäni siinä ei kuitenkaan ole mitään järkeä. 

Vierailija
7/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä järkeä on pitää kaverina sellaista henkilöä, jolle et halua jakaa mitään päivityksiäsi? On teillä käsitykset ystävyydestä!!!

Vierailija
8/9 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 20:02"]

mitä järkeä on pitää kaverina sellaista henkilöä, jolle et halua jakaa mitään päivityksiäsi? On teillä käsitykset ystävyydestä!!!

[/quote]

En ole ap, joten vastaan vain itseni puolesta.

Joitakin päivityksiä olen rajannut eri ryhmien kesken. Olen nimittäin ihan varma, ettei työkavereitani kiinnosta sukulaisille tarkoittamani viestit ja päinvastoin. Sukulaiseni tuskin ovat kiinnostuneet työhöni liittyvistä asioista, esim. lehtijutuista, joita voin linkittää aikajanalleni. Jne.

Samoin kuvien jakamisessa olen tarkka. Sukulaisten kuvia en laita kaikkien kavereiden nähtäväksi. Samoin joidenkin ystävieni kuvia julkaisen rajatulle porukalle jne.

Kysymys on siis yksityisyyden suojasta. 

Mitä sitten taas tulee kokonaan blokkaamiseen, niin se oli se minun entinen kaverini, joka blokkasi minut. Minua hänen olemassaolonsa ei haitannut, vaikka emme olleet missään tekemisissä. Hän olisi voinut olla kaverini yhäkin, vaikka hänen juttunsa eivät kiinnostaneet minua erityisemmin.

Ja ap:n kysymyksen ymmärrän, tai oikeammin osaan kuvitella, miksi hän kyselee, miten kaveri blokataan FB:stä. 

Jos minulla olisi jokin onneton eksä tai riitelynhaluinen entinen ystävä, haluaisin poistaa hänet ihan varmasti FB:stä. Ja jos oikein hankalia ihmisiä olisivat, laittaisin myös eston päälle. Mutta kun ei ole, niin ei ole tarvetta blokkaamiseen. Sen sijaan olen kovin utelias ihminen ja tutkin tarkoin some-palveluiden mahdollisuudet, niin myös FB:n. 

Kakkonen. 

Vierailija
9/9 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ei halua nähdä jonkun julkaisuja, mutta tietystä syystä haluaa pitää tämän henkilön ( tässä tapauksessa exä ) kaveriluettelossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi