Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni siivousvimma meidän jäljiltä mökillä?

Vierailija
23.07.2020 |

Meillä yhteinen mökki siskoni kanssa ja kun vuoro vaihtuu, siivoan mökin kunnolla; imuroin, pyyhin lattiat, pöydät, keittiö ja kylppäri tip top, vien tavaramme valmiiksi autoon ja siskoni perheineen voi heti asettua taloksi. Yleensä vietämme vaihtopäivää yhdessä joitakin tunteja ja joskus vielä syömme yhdessä kun lapsemme leikkivät keskenään. Minua on ruvennut vaivaamaan että siskoni siivoaa koko ajan mökkiä. Hän pyyhkii uudelleen kaikki puhtaat pinnat, luuttuaa lattiaa, ja imuroi! Miksi? Mikä juttu? Tuntuu jotenkin loukkaavalta. Kämppä on aina siisti kun tulevat, on ihan sama miten paljon puunaan ja siivoan, siskoni on pakko kuulema siivota itse ekaksi että voi asettua taloksi. Mikä ilmiö tällainen on? Tuntuu pakkomielteiseltä..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sisar selvästi on ainakin pikkuisen neuroottinen, ja jollei suoraan epäkohtelias niin ainakin ajattelematon. Kyseessä on myös vain kesämökki, johon koko ajan kulkeutuu ulkoa kaikenlaista, ei mikään puhdastila. Totta kai minuakin etoo ajatus kaiken pesemisestä WC-rätillä (itse käytän kylppärissä kertakäyttöpyyhkimiä), mutta sen ja ammattilaissiivouksen välillä on minusta normaaleissa asunnoissa noudatettava siisteys.

Vanhemmat luultavasti tietävät toisen tyttärensä taipumukset (tai molempien), joten tuskin tuolla valituksella sen kummempaa vaikutusta on. Itse luultavasti lähtisin ennen sisaren tuloa, jos hän ei pyytämisestä huolimatta lopeta siivoamista aloittajan läsnäollessa.

Vierailija
42/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako sisko "vain olla"? Minun kälyni on sellainen tehokas ja topakka ihminen, jolla toimettomana istuminen ei vain ole vaihtoehto. Siksipä siivoaa, järjestelee, sisustaa, kokkaa tms. toistenkin kodeissa koko ajan. Ainoa tapa saada hänet rauhoittumaan kahvikuppi tai joku (yleensä suuruudenhullu ja muille lahjoitettavaksi tarkoitettu) käsityö. Muut hoitaa hönen lapsensa samalla kun hän jynssää puutarhakalusteita, haravoi lehtiä rantahiekasta, asettelee rantakiviä, kitkee rikkakasveja metsästä (en tiedä miten hän määrittelee rikkakasvit siellä), pinoaa uudelleen jo kerran pinottuja polttopuukasoja mielestään parempaan paikkaan. Meillä kävi lasten synttäreillä ja piti ihan tiukasti kieltää ettei käynyt pensaita leikkaamaan tai haravoimaan.

En tiedä mikä nuppivika tuo on, varmaan joku lapsuuden trauma kun on laiskaksi haukuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyt mikä ilmiö tällainen on, vaikka kirjoituksestasi voi päätellä, että tiedät jo vastauksen:  "siskoni on pakko kuulema siivota itse ekaksi että voi asettua taloksi. Mikä ilmiö tällainen on?"

siskosi siis tarvitsee jonkinlaisen siirtymisrutiinin ns. arkimoodista mökkimoodiin ja hän käyttää siihen apuna siivoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä