Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni siivousvimma meidän jäljiltä mökillä?

Vierailija
23.07.2020 |

Meillä yhteinen mökki siskoni kanssa ja kun vuoro vaihtuu, siivoan mökin kunnolla; imuroin, pyyhin lattiat, pöydät, keittiö ja kylppäri tip top, vien tavaramme valmiiksi autoon ja siskoni perheineen voi heti asettua taloksi. Yleensä vietämme vaihtopäivää yhdessä joitakin tunteja ja joskus vielä syömme yhdessä kun lapsemme leikkivät keskenään. Minua on ruvennut vaivaamaan että siskoni siivoaa koko ajan mökkiä. Hän pyyhkii uudelleen kaikki puhtaat pinnat, luuttuaa lattiaa, ja imuroi! Miksi? Mikä juttu? Tuntuu jotenkin loukkaavalta. Kämppä on aina siisti kun tulevat, on ihan sama miten paljon puunaan ja siivoan, siskoni on pakko kuulema siivota itse ekaksi että voi asettua taloksi. Mikä ilmiö tällainen on? Tuntuu pakkomielteiseltä..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt samaan ilmiöön vuokralaisten kanssa. Edellinen vuokralainen on siivonnut omien sanojensa mukaan hyvin ja uusi vuokralainen ryhtyy kuitenkin hinkkaamaan liedestä ruokatahroja pois. Miksi ihmeessä, siellähän on siivottu niin hyvin, että vuokravakuuden palauttaminen on itsestäänselvää!

Vierailija
22/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain mistä siinä siivoamisessa on oikein kyse..

Siisteydestä.

Sitä paitsi mistå hön tietää vaikka olisit vetänyt kaikki pinnat vessanpesurätillä? Siivoojia on niin moneen lähtöön.

Jos on tarkkaa siivoamisesta, niin ei on pakko siivota, kun ei voi teitää että onko toinen joka pyyhkäisyn jälkeen kääntänyt rättiin puhtaan pinnan, vai vedellyt koko kämpän samalla rätillä näennäissiistiksi.

Itse en ole kovin tarkkaa siisteydestä, mutta kun siivoan, niin teen sen kunnolla ja olen kyllä huomannut että monille on tärkeämpää se siivominen tekemisenä kuin että minkälaista jälkeä tulee.

Itse vedän mielummin lattian kerralla puhtaaksi niin että vaihdan rätin heti kun siihen alkaa tulla likaa. Joku toinen taas vetää lattian läpi neljä kertaa paskasella rätillä ja on mielestään siivonnut enemmän ja siksi paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä tapauksessa tietää, pesuaineita joka lähtöön ja meillä on järkikin päässä. Hohhoijaa..

Yksi kerta likaa riittää. Ottaisin siskon siivoamisen tosissaan. Kyllä hän sinun porukkasi tuntee ja tietää, että teidän jälkenne ei ole välttämättä parasta mahdollista.

Vierailija
24/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt samaan ilmiöön vuokralaisten kanssa. Edellinen vuokralainen on siivonnut omien sanojensa mukaan hyvin ja uusi vuokralainen ryhtyy kuitenkin hinkkaamaan liedestä ruokatahroja pois. Miksi ihmeessä, siellähän on siivottu niin hyvin, että vuokravakuuden palauttaminen on itsestäänselvää!

No jos liedessä ON ruokatahroja, niin siivoaminen on ollut huonoa. Hohhoijaa...

Vierailija
25/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi on neuroottinen siivoushullu. Sellaisia on, varsinkin naisissa.

Loukkaavaa käytöstähän sellainen on että oikein alleviivaa miten saastainen mökki on teidän jäljiltä. Ei kait hän itsellensä mitään voi, koita kestää.

Vierailija
26/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haista ja on puhdasta, silti siivoaa AiNA

Omasta mielestänne ette haise. Ette te sitä huomaa. Jos esim. käytätte maitotuotteita enemmän ja toinen perhe ei lainkaan, haisette heidän nenäänsä oksennukselle.

Vierailija
27/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siellä on hinkattavia ruokatahroja, niin eihän sitä ole silloin siivottu hyvin.

Mitä paremmin siivoaa, sitä tarkemmaksi tulee.

Minusta meillä on aina ollut aika siistiä, mutta kun myimme asuntoa ja sitten alettiin siivoamaan näyttöjä varten tavallista paremmin, niin sitä huomasi että koko ajan löytyi enemmän pinttyneitä tahroja, jotka piti saada pois, vaikka aikaisemmin en ollut edes huomannut niitä.

Vierailija
28/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytävät aina meitä jäämään.. itse lähtisinkin ihan mielelläni törmäämättä, mutta lapset, serkut, toiveet yhdessäolosta..

No puhu siskoosi kanssa. Hermostumatta sanot, että olisi kiva jäädä kahville mutta sinua loukkaa kun alat heti siivota joten tästä eteenpäin vaihto niin että mökki pitää olla tyhjä klo 13 ja täyttyy vasta klo 13.30.

Kai sisarensa kanssa voi puhua, kun kahvipöytäänkin yhdessä mahdutte.

Toinen vaihtoehto on, että serkut tapaavat kun te menette mökille, kun sinulle riittää sisaresi siivous.

Miten tyhmä pitää ihmisen olla, että tämmöinenkin asia tänne kirjoitetaan.

Nämä provot on saa tanan typeriä. Mutta vastasinpa siltikin.

Vierailija
29/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummaa porukkaa täältä löytyy. Välillä tuntuu että tällä palstalla on suurin osa todella yksinkertaisia ihmisiä joille monipuolisempi asia on liian vaikea hahmottaa..

Kyllä jokaista loukkaa jos nenän edessä jynssätään ja puunataan oman siivouksen jäljiltä. Ketä tahansa se häiritsisi pitää yhteinen kahvihetki jos toinen ei voi istahtaa vaihtamaan kuulumia kun pitää siivota kun hullu koko yhteisen ajan. Siskollasi on selkeästi joku ongelma. Ainakin on todella epäkohtelias sinua kohtaan! Vois sitten siivota kun lähdette ja käyttää yhteisen hetken johonkin kaikille mukavampaan!

Vierailija
30/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummaa porukkaa täältä löytyy. Välillä tuntuu että tällä palstalla on suurin osa todella yksinkertaisia ihmisiä joille monipuolisempi asia on liian vaikea hahmottaa..

Kyllä jokaista loukkaa jos nenän edessä jynssätään ja puunataan oman siivouksen jäljiltä. Ketä tahansa se häiritsisi pitää yhteinen kahvihetki jos toinen ei voi istahtaa vaihtamaan kuulumia kun pitää siivota kun hullu koko yhteisen ajan. Siskollasi on selkeästi joku ongelma. Ainakin on todella epäkohtelias sinua kohtaan! Vois sitten siivota kun lähdette ja käyttää yhteisen hetken johonkin kaikille mukavampaan!

Yksinkertaisuus oikein hehkuu sinusta ja apsta.

Vierailija
31/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisuus oikein hehkuu sinusta ja apsta.

👍🏻

Vierailija
32/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta te jaksatte loukkaantua ja kehittää ongelmaa. Anna siskon siivota, mitä se on sulta pois. Jokainen siivotkoon miten lystää ja jos se ahdistaa sinua, niin lähtekää pois ennen kuin sisko tulee, näin et tiedä siivoaako vai ei - eipä muuten enää häiritse. 

Vierailija
33/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisikin vain naisten ongelma, mutta nämä luuttuhullut käskevät usein miehensäkin (turhiin) ähellyksiin.

Vierailija
34/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyh, todellakin täytyy siivota edellisen vuokralaisen jälkeen. Eihän ole mitään tietoa kuinka siellä on eletty ja kuinka siivous on tehty.

Mutta ap, sinuna lakkaisin tekemästä perusteellisen lähtösiivouksen. Pakkaatte kamanne autoon, mökissä tavarat paikoilleen. Viette roskanne, pesette astianne, pyöräytät pöntön puhtaaksi, jos sellainen on, vetäiset enimmät murut ja hiekat rikkaharjalla. Sanot siskolle, että et turhaa siivonnut enempää, kun hän kuitenkin aloittaa siivouksella.

Vierailija
35/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta te jaksatte loukkaantua ja kehittää ongelmaa. Anna siskon siivota, mitä se on sulta pois. Jokainen siivotkoon miten lystää ja jos se ahdistaa sinua, niin lähtekää pois ennen kuin sisko tulee, näin et tiedä siivoaako vai ei - eipä muuten enää häiritse. 

Voisi se neurootikko odottaa sisaren perheen lähtöä ennen rättiriehaa. Jos minulla olisi tuollainen ongelmasukulainen tyhjentäisin vain roskiksen ja lähtisin ajoissa iloisin mielin.

Vierailija
36/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 olin jo näpelöimässä viestiäni, kun lähetit hyvän ohjeesi.

35

Vierailija
37/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oko ilmiö vasta alkanut? Minustakin kuulostaa oudolta, onkohan siskolle tulossa burnis? Toki jos on aina tehnyt tätä niin sit ei mitään. Meillä on samanlainen tilanne siskoni kanssa ja ainakin julkisesti toisen tekemä lähtösiivous on vielä kelvannut. Jos alkaisi yhtäkkiä marttyyrinä puunaamaan niin saattaisin kysyä onko joku asia muuttunut kun ennen minun siivous kelpasi.

Vierailija
38/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo on jopa passiivisagressiivista, yhdessä sovitut käytännöt ei yhtäkkiä kelpaakaan vaan pitää näyttävästi uhrautua tässä ja siivota nyt teidänkin jäljet. Kysyisin että mitäs vittua, onko käytännöt muuttuneet, lähtösiivous onkin tulosiivous??

Vierailija
39/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää siivoa ylihyvin, vaan normaalisti pyyhkäiset vain, koska sisko kuitenkin siivoaa jälkeesi uudestaan. Ajattele itseksesi että pääsetpä helpommalla.

Minä siivoaisin uudelleen ihan kenen tahansa jäljiltä tietyt paikat, kuten vessan ja pöytätasot. Ei ole henkilökohtaista, vaan teen näin myös mm. hotellissa. En siis jynssää, mutta pyyhin hyvin uudelleen. 

En jaksa myöskään selitellä miksi näin teen, koska ihmiset loukkaantuu, vaikka teen niin aina, ja kaikkien jälkeen. 

Vierailija
40/43 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joillekin vaan tapa, ei tartte olla hullu neurootikko tai tyytymätön sun siivoukseen. Voi olla, että sisko asettuu noin taloksi ja mitä siivous ketään haittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi