Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökille juhannuksena. Onko ihan pakko?

Vierailija
13.06.2013 |

Kammottaa tuleva juhannus. Jostain syystä mies ajattelee, ettei sitä voi viettää muualla kuin mökillä. Minä inhoan mökkeilyä yli kaiken. Ällöttää lähteä korpeen hyttysten syötäväksi. Sää on yleensä ihan paska ja järvivesi liian kylmää uimiseen. Vaikka mökki on ihan tilava, kaipaan omaa taloamme ja sänkyäni. Kakarat ei keksi mitään tekemistä ja vänisee, kun ei ole kavereita. Inhottaa se ruoan etukäteen miettiminen ja raahaaminen. Pakkaaminen ja purkaminen. En totta tosiaan keksi mitään hyvää mökkeilystä. Kohtalotovereita?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene sinne murjottamaan.

Vierailija
2/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin kuolla

Me lähdetään ke risteilylle ja loppu juhannus vietetään omassa kodissa vaikka parikin mökkiä löytyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti ja suhtaudu mökkeilyyn kuin mies! Älä stressaa ruuasta, osta vain itsellesi. Ota hyvä kirja mukaan ja korvatulpat. Ne korviin kun penskojen kitinä alkaa. Ostat itsellesi pari pulloa viiniä ja pakkaat vain omat vaatteet ja kauneudenhoitotuotteet :) Nauti.

Vierailija
4/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tykkää mökkeilystä yhtään. Kotona olis kaikenlaista puuhaa mutta mökillä en jostain syystä keksi mitään tekemistä. Saunomisesta en tykkää koska mun alhainen verenpaine tekee mulle siellä huonon olon. Vesi on järkyttävän kylmää juhannuksen aikaan.

Lapset on vielä aika pieniä mikä tarkoittaa sitä että oon sydän kurkussa jos veneillään tai sitten pelkään että kaatuvat epätasaisessa maastossa. Jostain syystä vesi vetää lapsia puoleensa ja siellä laiturilla on oltava koko ajan.

En nyt jaksa enempää valittaa mut pakko sanoa etten keksi mitään rentouttavaa mökkeilyssä. Kotona on miljoona kertaa helpompaa niin en tajua miksi pitää mennä jonnekin jossa elämä on hankalampaa, vesi pitää lämmittää ja lasten kanssa pitää olla haukkana + yöllä jos tulee vessahätä, pitää mennä kymmenien metrien päähän, haisevaan ulkovessaan.

Silti ajattelin tehdä myönnytyksen miehelle ja jussiksi mennään mökille. Se on se yksi ja ainoa kerta kun menen tänä kesänä mökille.

Vierailija
5/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas odotan mökki-juhannusta! :) Tosin se on minulle harvinaista herkkua, sillä mökki ei ole oma, joten suhtautuminen on erillaista.

Tee juhannuksesta juuri sellainen kuin itse haluat! Ethän halua vanhana muistella, miten kyhjötit mökillä viikonlopun. vaikka et sitä halunnut? Ehdota sinä miehelle jotain muuta tapaa viettää juhannusta, ja jos ei yhteistä säveltä löydy niin sitten vietätte sitä erillään. Harmittavinta olisi, että juhannus menisi pilalle murjotuksen takia.

Vierailija
6/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:14"]

Ota rennosti ja suhtaudu mökkeilyyn kuin mies! Älä stressaa ruuasta, osta vain itsellesi. Ota hyvä kirja mukaan ja korvatulpat. Ne korviin kun penskojen kitinä alkaa. Ostat itsellesi pari pulloa viiniä ja pakkaat vain omat vaatteet ja kauneudenhoitotuotteet :) Nauti.

Tän varmaan kirjotti joku sinkku tai vela. Ei ihan onnistu viishenkisessä perheessä.

[/quote]

Vierailija
7/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset eivät keksi mitään tekemsitä mökillä, on syytä huoleen! Ihan oikeasti!

Sen ymmärän, jos et itse viihdy mökillä. Ja pakkaaminen ja ruokien roudaaminen ON työlästä. Itselleni saunominen ja uiminen (uin järvessä ympäri vuoden) on kuitenkin niin suuri palkinto, että lähtemisen vaiva kannattaa mielestäni nähdä. Mutta jos et edes pidä siitä, niin mikset jäisi yksin kotiin? Mies ja lapset matkaan.

Vierailija
8/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette pyydä mukaan jotain ystävperhettä: sulla olisi kivaa seuraa, samaten miehellä ja lapsilla olisi kavereita niin tekemistäkin löytyisi.

Vierailija
9/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa ihmiset joilla ei ole omaa tahtoa!!!!!

Vierailija
10/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:30"]

[/quote]

Onneksi täällä kerrotaan mitä pitää tahtoa, niin ei tarvitse itse miettiä.

Vierailija
11/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:25"]

Miksi ette pyydä mukaan jotain ystävperhettä: sulla olisi kivaa seuraa, samaten miehellä ja lapsilla olisi kavereita niin tekemistäkin löytyisi.

[/quote]

Niin olisi siellä laiturilla huojumassa ja riekkumassa kuusi lasta sen kolmen sijaan.;) Mä saisin sydänkohtauksen.

Vierailija
12/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:21"]

Jos lapset eivät keksi mitään tekemsitä mökillä, on syytä huoleen! Ihan oikeasti!

Sen ymmärän, jos et itse viihdy mökillä. Ja pakkaaminen ja ruokien roudaaminen ON työlästä. Itselleni saunominen ja uiminen (uin järvessä ympäri vuoden) on kuitenkin niin suuri palkinto, että lähtemisen vaiva kannattaa mielestäni nähdä. Mutta jos et edes pidä siitä, niin mikset jäisi yksin kotiin? Mies ja lapset matkaan.

[/quote]

No ei meillä ainakaan keksineet. Pieni mökki, ulkona sääskiä ja itikoita. Kylmä vesi ja vettä tihuutti muutenkin. En minäkään keksinyt muuta tekemistä lapsena, kuin lukea mummin vanhoja perjantailehtiä ja valittuja paloja. Inhosin jo lapsena mökillä oloa. Siellä ei ollut todellakaan mitään tekemistä.

Kotona sentään oli kunnon piha, kavereita, keinuja, hiekkalaatikkoa, uimahallia yms. Kotona ei ikinä tarvinnut miettiä, mitä tekisi.

Komppaan kyllä ap sinua. Mutta suurin ongelma on se, että miehen äiti on tottunut, että kaikki viettää joulun siellä.Kun siellä on oikeat traditiot. Meidän miniöiden perheissä kun ei sellaisia ole ollenkaan kuulemma. Kun heillä on tarkat ajat, milloin joka saatanan joulu pitää pelata lautapelejä ja tehdä sitä ja tätä ja pitää anoppia hyvällä tuulella.

Joskus kun saan vielä mieheltä sen napanuoran äitiinsä poikki, niin hyvä olisi. Haluaisin itse viettää joulut kotona oman perheen kesken.

Vierailija
13/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:34"]

[/quote]

Niin olisi siellä laiturilla huojumassa ja riekkumassa kuusi lasta sen kolmen sijaan.;) Mä saisin sydänkohtauksen.

[/quote]

Höpsistä :) Menet itsekin sinne huojumaan niin saa lapset polskia. Plus että silloin kun sieltä käsketään pois niin sieltä tullaan ja pysytään pois. Ainakin meillä tämä toimii. Tehkää muksuille joki telttakylä pihalle niin niillä on tekemistä ja otat itse paria lasia viiniä niin johan lakkaa kiukuttamasta. ja sanot miehelle että laitappaas vaimollesi kunnon pöppänät grillissä

Vierailija
14/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:30"]

Kas, tulihan se tyypillinen aihevapaan vakiovastauskin

[/quote]

Vierailija
15/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:40"]

[/quote]

[/quote]

Höpsistä :) Menet itsekin sinne huojumaan niin saa lapset polskia. Plus että silloin kun sieltä käsketään pois niin sieltä tullaan ja pysytään pois. Ainakin meillä tämä toimii. Tehkää muksuille joki telttakylä pihalle niin niillä on tekemistä ja otat itse paria lasia viiniä niin johan lakkaa kiukuttamasta. ja sanot miehelle että laitappaas vaimollesi kunnon pöppänät grillissä

[/quote]

Mutta jos ei nyt vain tykkää pöhistellä laiturilla ja kylmässä vedessä ja lipittää vinkkua itikoiden syötävänä, niin mites sitten.

Ai niin, mutta meinasin unohtaa, että aihevapaallahan kaikkien täytyy tykätä tehdä juuri samoin kuin minä.

ps. minä olen se ystäväperhe, joka kieltäytyi lähtemästä kaverin mökille,koska inhoan mökkeilyä

Vierailija
16/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:39"]

[/quote]

Joskus kun saan vielä mieheltä sen napanuoran äitiinsä poikki, niin hyvä olisi. Haluaisin itse viettää joulut kotona oman perheen kesken.

[/quote]

Mikset sitten vietä? Mikä pakko sinun on viettää tuollaista joulua joka vuosi anoppilassa? Jos ei muuta, niin sovitte miehen kanssa, että joka toinen vuosi vietätte joulun anoppilassa ja joka toinen vuosi sinun haluamalla tavalla. Miksi tehdä asioista niin hankalia, kun kuitenkin aikuinen ihminen saa itse päättää miten juhlistaa mitäkin..?

Vierailija
17/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mutta jos ei nyt vain tykkää pöhistellä laiturilla ja kylmässä vedessä ja lipittää vinkkua itikoiden syötävänä, niin mites sitten.

Ai niin, mutta meinasin unohtaa, että aihevapaallahan kaikkien täytyy tykätä tehdä juuri samoin kuin minä.

ps. minä olen se ystäväperhe, joka kieltäytyi lähtemästä kaverin mökille,koska inhoan mökkeilyä

[/quote]

No mä ehdotin tota ap:lle jos sen on kerran pakko mennä sinne. Itse kyllä grillailen, otan aurinkoa, pelaan golfia ja luen mökillä; ei ole sääskiä eikä viileä vesikään haittaa.

Vierailija
18/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, minulla on punainen mummonmökki sireeniaidan pielessä, ei vettä lähimaillakaan paitsi ojassa ja kaivossa. Lasten kanssa ihanan rentouttava paikka. Ulkona trampoliini, teltta, hiekkalaatikko, vaijeriliuku, keinut, köydet, kiipeilypuut ja maja puussa. Viihdymme siellä aina kuukauden kesällä.

Vierailija
19/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 14:39"]

[/quote]

[/quote]

Mikset sitten vietä? Mikä pakko sinun on viettää tuollaista joulua joka vuosi anoppilassa? Jos ei muuta, niin sovitte miehen kanssa, että joka toinen vuosi vietätte joulun anoppilassa ja joka toinen vuosi sinun haluamalla tavalla. Miksi tehdä asioista niin hankalia, kun kuitenkin aikuinen ihminen saa itse päättää miten juhlistaa mitäkin..?

[/quote]

Niinpä. Asiat nyt vain ovat joskus hankalia. Mutta sitähän täällä ei kannata alkaa selittää. Kun kaikki ovat niin poks ja paks nyt on selvää kaikki kuin pässinliha.

Oikeasti uskon, että et sinäkään ihan niin elä elämääsi, että osaat elää sitä aina ja juuri niin kuin itse haluat, vaikka loukaat sillä ihmisiä. Kävelet ja tallot vain kaikki allesi, koska sinä haluat sanoa, että et.

Sinä vain istut päivät koneella ja suollat näitä aihevapaan vakiovastauksia tänne. Nämä on jo niin tuttuja, ettei näihin viitsi edes provosoitua. Voisin melkein lyödä vetoa jokaisesta ketjusta, monentena sinä ja sinunlaiset vakiovittuilijat on haukkana joka ketjussa kirjoittamassa näitä samoja fraaseja.

Ihmettelen vain, että miten sinä ja moni muu kaltaisesi jaksaa.

Vierailija
20/26 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa kammoan tulevaa juhannusta. En tosin samasta syystä. Minusta mökkeily on ihan jees, mutta minä tykkään nimenomaan omassa porukassa mökkeilystä. Mieheni kanssa tämä on nyt eka yhteinen juhannus, joten olisin halunnut viettää juhannusta rauhaksiin, mutta ei kun sinne pienelle mökille pitää kutsua ties ketkä kummin kaiman serkun kaverit ja vähän lisääkin porukkaa. En pidä mistään ryyppäys ja rypemis juhannuksesta, mutta sellainen siitä tuossa porukassa tulee. Että hyvää jussia vaan mulle. Mutta no enough about me.. Ap, mikset voi laittaa lapsia ja miestä keskenään mökille? Eikai sinua siellä tarvita. Vietät sitten itse juhannuksen vaikka ystävien seurassa, tai miten nyt haluatkin sitä viettää. Eikai aikuisen ihmisen ole pakko yhtään mitään?

Ja ennenkö joku sanoo, että samat neuvot minulle, kuin itse annan ap:lle niin olen jo sanonut kiltteydessäni miehelle että "juu on se ok minulle että sinne tulee se ja tämä ja tuo", oikeasti ei ole, mutta olen liian kiltti että haluaisin aiheesta alkaa väittelemään... Kyse ei kuitenkaan ole minun mökistä vaan hänen sukunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä