Jäähdytysneste jäänyt vaihtamatta
Vein auton vuosihuoltoon. Huoltokirjassa luki, että jäähdytysneste on vaihdettu + muuta. Tietysti luotin, että näin on. Seuraavana päivänä kojetaulu alkoi vilkuttaa, että jäähdytysnesters häikkää, pitää pysähtyä turvallisesti. Ajattelin, että ovat unohtaneet siirtää kojetaulun tiedot oikein. ( Näin on käynyt joskus).
Eräs tuttavani lainasi autoani ja oli tarkastanut jäähdytysnesteen. Oli liian vähän ja likaista. Vein auton tietysti samaan korjaamoon ja lisäsivät nestettä.
Ehdin kuitenkin ajaa autolla noin 1500 km tämän jäähdytysnesteilmoituksen jälkeen.
Voiko moottori mennä rikki tästä? Kertokaa asiasta tietävät.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäähdytysnesteen vaihto yleensä ainoastaan suositus. Täytä ylärajalle oikeaa nestettä (pun/vihr/sin/kelt) ja seuraa tilannetta ja lämpötilaa. Jos herja palaa niin jossain on vuoto. Helpot vuodot on letkuissa, vesipumpussa ja klemmareissa, kalliit löytyy kansipahvista tai jäähdyttimestä
Ok, tarkkailen tuota jäähdytysnestettä. Jos alkaa vilkuttamaan taas, sitten jäähdyttimessä on vikaa. Kiitos tiedosta.
Ei siinä jäähdyttimessä voi olla vikaa.
Zincc
Se on mekaaninen laite, joka jäähtyy kun ajat kohden ilmavirtaa. Ei se VOI olla rikki.
Heh, kyllä voi. Kennot puhki tai tukossa. Ja letkut voi olla kovettuneet ja hapertuneet, jolloin vuoto mahdollinen. Tai letkun kiinnitys yksinkertaisesti falskaa.Toki ei ap:n autp varmaan kovin vanha ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoitellaan vielä, että löysä ei saa olla eikä liian kireä... Riskiltä vähän vaikuttaa, mut kiitos kommenteista.
Jos se on löysällä, niin auto käy vaan huonosti. Sitä voi sitten kiristää ..
Zinc
(mutta vain omalla vastuulla ;))
Tässä sanottiin, että löysä voi ylikuumeta ja tulee moottorivaurio 😬. Funtsin asiaa, mutta nämä kommentit auttoi osaltaan, että kiitos.
Ehkä paalaisin koko biilin mutta tuli siihen vaihdatettua yhtä ja toista, jotta sai tieliikennekelpoiseksi ja jos toimisi, niin riittäisi mun tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoitellaan vielä, että löysä ei saa olla eikä liian kireä... Riskiltä vähän vaikuttaa, mut kiitos kommenteista.
Jos se on löysällä, niin auto käy vaan huonosti. Sitä voi sitten kiristää ..
Zinc
(mutta vain omalla vastuulla ;))
Tässä sanottiin, että löysä voi ylikuumeta ja tulee moottorivaurio 😬. Funtsin asiaa, mutta nämä kommentit auttoi osaltaan, että kiitos.
Ehkä paalaisin koko biilin mutta tuli siihen vaihdatettua yhtä ja toista, jotta sai tieliikennekelpoiseksi ja jos toimisi, niin riittäisi mun tarpeeseen.
Bullshittiä .. Jos tulppa on löysällä, ei taatusti tule mitään moottorivauriota.
Zincc
Ei sen takia. Silloin se kyllä johtuu jostakin muusta ..
Zinc
Hei ZInc...Tunnut tietävän paljon autoista. Voisitko tulla joku päivä katsomaan mikä mun autosssa on vialla. Voisin vaikka sit tarjota jotain? hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäähdytysnesteen vaihto yleensä ainoastaan suositus. Täytä ylärajalle oikeaa nestettä (pun/vihr/sin/kelt) ja seuraa tilannetta ja lämpötilaa. Jos herja palaa niin jossain on vuoto. Helpot vuodot on letkuissa, vesipumpussa ja klemmareissa, kalliit löytyy kansipahvista tai jäähdyttimestä
Ok, tarkkailen tuota jäähdytysnestettä. Jos alkaa vilkuttamaan taas, sitten jäähdyttimessä on vikaa. Kiitos tiedosta.
Ei siinä jäähdyttimessä voi olla vikaa.
Zincc
Se on mekaaninen laite, joka jäähtyy kun ajat kohden ilmavirtaa. Ei se VOI olla rikki.
Heh, kyllä voi. Kennot puhki tai tukossa. Ja letkut voi olla kovettuneet ja hapertuneet, jolloin vuoto mahdollinen. Tai letkun kiinnitys yksinkertaisesti falskaa.Toki ei ap:n autp varmaan kovin vanha ole.
Letku ei ole jäähdytin. Tukkeutunutkin jäähdytin jäähdyttää vielä huonommalla teholla. Believe me, olen niitä ruostuneita vielä paikannutkin ;)
Mutta se on jo puhki ruostunut silloin. Miksi se muuten menisi tukkoon? Koska ruoste ja irronneet palat on tukkineet sen = paskana
Tottakai sä voit heittää vaikka kiven siitä läpi ja se on rikki, en mä sitä tarkoittanut, vaan sitä, että ei siihen mitään yhtäkkistä vikaa voi tulla ymmärrätkö, kuten vaikka laakerit, että ne leikkaa kiinni.
Jos et tuosta tajua, niin ole tajuamatta.
Zincc
Sähkömoottori:
1000W Electric E Bike Conversion Kit 26" Front Wheel Motor Bicycle Hub 48V
(1 arvostelu)
242 €
Zincc
Sähköpyörä halpa, Vihreät Kallis
Trolli-yp bannas zincciksen, joten meikä lähtee voittajana !!
Zincc
Faktat on esitetty, totuus olen minä.
Bannaillaan kun Sincin omat ketjut vetää enempi väkeä, kuin yp:n tekemät ja voittaa siihen vielä väittelytkin totuudella. Tiedolla, taidolla, viisaudella, älyllä ja ylemmyydellä.
Ei sitä pienokaiset kestäneet .. ;)
Zincc
Mietin vain, että ei ole välttämättä sattumaa kun jäähdytysneste on vajaalla huollon jälkeisenä päivänä. Onhan ne voinu nesteet vaihtaa, mutta alavesiletkun klemmari on voinut jäädä kiristämättä kunnolla.
Henkilöutoissa ei ole yleensä mitään erillistä poistohanaa jäähdytysnesteelle, vaan vanhat nesteet poistetaan irrottamalla alavesiletku jäähdyttäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se glykoli on punaista tai vihreää. (ja myrkyllistä)
Zincc
https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-koff-vetaa-pois-juomaa-kauppojen…
Voihan sillä riskillä ajaa, mutta en suosittele. Tosin en tunne näitä nykyautoja, kun uusin vm. koskaan on ollut -98.