Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrotteko henkilökohtaisia asioita miespuoliselle kaverille (jos olet nainen)? Tai toisin päin.

Vierailija
22.07.2020 |

Onko oikein avautua henkilökohtaisista asioista, esimerkiksi omista parisuhdeongelmista tms?
Onko se pettämistä, vai pelkästään kaveruutta?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelijan sukupuolella ei ole mitään merkitystä, jos kertoo salassapidettäviä asioita.

Vierailija
2/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämistä... Häh? No siis. Luottamuksellisten asioiden kertominen eteenpäin on luottamuksen pettämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä juttelet kavereidesi kanssa? Pohdit säätä ja koronatilannetta?

Vierailija
4/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt ollenkaan. Onko ystävän sukupulella jotain väliä? Mistä sitten voi puhua? Kenelle voi puhua henkilökohtaisista asioistaan (siis omista), jollei ystävälle? 

Multa meni varmaan jotain nyt ohi.

Vierailija
5/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä juttelet?

Vierailija
6/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä luottamuksellisella varmaan tarkoitetaan "omia asioita" joita keskustelukumppanin ei ole syytä kertoa eteenpäin. Ei niinkään siitä että juoruilisi toisten asioista.

On tässä mun mielestäni ero että avautuuko samaa vai eri sukupuolta olevalle ystävälle, mutta ei se nyt silti suoraan pettämistä ole.

Vierailija
7/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt ollenkaan. Onko ystävän sukupulella jotain väliä? Mistä sitten voi puhua? Kenelle voi puhua henkilökohtaisista asioistaan (siis omista), jollei ystävälle? 

Multa meni varmaan jotain nyt ohi.

Tarkoitin että onko korrektia kertoa parisuhdeongelmista miespuoliselle ystävälle? Voiko vahingossa antaa väärää signaalia, että saattaisi olla pian vapailla markkinoilla? Ja toisaalta onko oikein omaa miestä kohtaan, että kertoo toiselle miehelle ongelmistaan?

Vierailija
8/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä juttelet?

Niistä asioista, jotka on mun elämässä tärkeimpiä tapahtumia tai asioita sillä hetkellä kun satutaan tapaamaan kaverin kanssa. Ja kaveri puolestaan vastavuoroisesti kertoo omista tärkeistä jutuistaan. Siis yleisesti siitä, mitä mielen päällä on; iloista ja huolista.

Olen aika hämmentynyt, että tämä asia tarvi jollekin avata. Eikö sulla ole kavereita?

Vierailija
9/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman asian voisi sanoa näin: Loukkaantuisitteko te naiset, jos miehenne kertoisi naispuoliselle kaverilleen teidän parisuhdeongelmista? Tuntuisiko se pettämiseltä? Tarkoittaako se että mies luottaa vaarallisen liikaa naispuoliseen ystäväänsä, ja saattaa olla kiinnostunut hänestä?

Vierailija
10/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tässä luottamuksellisella varmaan tarkoitetaan "omia asioita" joita keskustelukumppanin ei ole syytä kertoa eteenpäin. Ei niinkään siitä että juoruilisi toisten asioista.

On tässä mun mielestäni ero että avautuuko samaa vai eri sukupuolta olevalle ystävälle, mutta ei se nyt silti suoraan pettämistä ole.

Mikä se ero sitten on, että avautuuko samaa vai eri sukupuolta olevalle ystävälle?

Vierailija
11/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään

Vierailija
12/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monimutkaisia juttuja, että missä menee miehen ja naisen välisen ystävyyden raja. 

Vierailija
13/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä juttelet?

Niistä asioista, jotka on mun elämässä tärkeimpiä tapahtumia tai asioita sillä hetkellä kun satutaan tapaamaan kaverin kanssa. Ja kaveri puolestaan vastavuoroisesti kertoo omista tärkeistä jutuistaan. Siis yleisesti siitä, mitä mielen päällä on; iloista ja huolista.

Olen aika hämmentynyt, että tämä asia tarvi jollekin avata. Eikö sulla ole kavereita?

Sulle ei siis merkitse, onko kaveri mies vai nainen?

Vierailija
14/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saatan hyvinkin pohtia säätä ja koronatilannetta. tai Suomen neuvottelutulosta eu;ssa, kiinteistöverotusta, mustikoiden kypsymistä, brexitin vaikutusta, lukemaani kirjaa, hyönteiskatoa, koirien jalostusta, työasioita, rakennustarvikkeiden hinta-laatu suhdetta, puutarhan hoitoa...ei meiltä aiheet lopu.

Vierailija
15/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei siis merkitse, onko kaveri mies vai nainen?

No ei todellakaan, mitä väliä sillä on? Jos on ystävä, on ystävä. Ei se tarkoita mitään optiota seurustelulle. Ihan käsittämätöntä!

Vierailija
16/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi mitään luottamuksellista miespuoliselle henkilölle nykypäivänä, tiedän 99% varmuudella että sitä tullaan käyttämään minua vastaan. Miesten kanssa voi jutella juurikin säästä, tärkeät ja syväluotaavat käydään läpi naisten kesken. 

Vierailija
17/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako se, että kerron ystävälleni omista ja mahdolllisesti minun ja mieheni huolista sitä, että kohta seurustellaan? Onko se jollekin siis flirttailua, tanssiinkutsu, vihjailua? Todella outo ystävyys.

Vierailija
18/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä ei ole samaa tunnetason ymmärtämystä ja empatiakykyä kuin naisilla joten eivät he ymmärrä hölkäsen pöläystä mitä yritän kertoa, vaikka yritys olisi kova. Lisäksi hän ei varmaan edes antaisi minun puhua vaan puhuisi päälle ja haluaisi olla itse äänessä. 

Vierailija
19/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro parisuhdeasioita kellekään, ne kuuluvat kahdenväliseen parisuhteeseen, ei muille. Miespuolisille kavereille en ehkä avautuisi kuukautiskivuista tms. mutta en muuten rajaa aiheita ystävän sukupuolen mukaan.

Vierailija
20/49 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro parisuhdeasioita kenellekään. Muuten voin jutella ummet ja lammet omia pelkästään itseeni liittyviä henkilökohtaisia asioita.