Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä viikoilla teillä on raskausvatsa

Vierailija
12.06.2013 |

alkanut näkymään? Entä tunteneet liikkeitä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 10:51"]

Omaan silmään kumpu alkoi näkymään viikolla 16, kun liikkeet tuntui jo viikolla 14. Tosin muut ihmiset ei vieläkään huomaa tätä mahaa, jos en laita ihoa nuolevaa tankkitoppia päälle. Lihavuus on yleistynyt ihan liikaa, koska nyt se on kuin lätkäkaukaloon lähtis, kun yrittää mahansa kanssa julkisissa kulkea, koska " NUORET NAISET ON SIETÄMÄTTÖMÄN LIHAVIA"  :D anteeksi, aiheen vierestä.

[/quote]

Millä viikolla nyt olet?

Vierailija
2/10 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoistani odotan. Omaan silmään näkyi alavatsan pömppö viikolla 13, kunnolla alkoi näkyä viikolla 18, varsinkin syönnin jälkeen vatsalaukku ilmeisesti pompautti kohdun esiin. Nyt viikolla 20 tätä ei minnekään vaatteiden alle enää piilotella. Olen aina ollut hoikka ja olen sitä edelleen, nyt vaan on tuo pallo tikun varressa. :)

Liikkeet alkoivat tuntua viikolla 16-17, vatsan päältäkin on tuntunut viikolta 19.

Jos sulla on ap taaksepäin kallistunut kohtu, niin sehän voi hyvinkin pysyä pitkään piilossa. Jos vauva kasvaa normaalisti, niin eihän sillä vatsan näkymisellä ole sitten mitään väliä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla rupesi jo viikolla 8 suolisto nousemaan korkeammalle vatsassa, joten koko vatsanalue on ikäänkuin kasvanut siitä lähtien. Siitä ei ehkä erota vielä raskausvatsaa, vaan näytän vaan läskiltä. Nyt rv 13 meneillään.

Vierailija
4/10 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein osaa sanoa milloin alkoi tulemaan raskausvatsa, sillä alkuraskauden turvotus ja varsinainen raskausmaha muistuttivat niin paljon toisiaan. Kuitenkin kun parin viikon välein otin mahakuvia, niin viikoilla 15-17 se alkoi muistuttaa ihan oikeaa raskausvatsaa. Ensimmäiset liikkeet tunsin viikolla 14+5, se ei ollut mikään hipaisu tai kuplinta, vaan kunnon potku, jota itsekin vähän säikähdin. :D

Vierailija
5/10 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan ensimmäistäni, ja ekat liikkeet tunsin 16+5. Ensimmäiset liikkeet "kuulostelematta" tunsin vasta joskus viikolla 24, eli silloin vasta ne oli tarpeeksi vahvat että riittivät keskeyttämään muun tekemiseni :)

Mahasta en osaa sanoa. Olen valmiiksi ylipainoinen, ja raskaus toi mukanaan ummetuksen ja sitä kautta turvotuksen. Äitiysfarkkuihin siirryin siis mukavuussyistä jo ennen puoltaväliä, mutta varsinainen vauvamaha alkoi näkyä ulkopuolisille vasta joskus viikolla 25-6.

Huom. aamuisin maha on mulla aina paljon pienempi kuin iltaisin ja ruuan jälkeen! Nyt siis oon viikolla 36.

Vierailija
6/10 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa rv 24 maha näkyi ja liikkeet rv 16. Toisessa rv 20 maha näkyi ja liikkeet rv 14. Ja olen pieni (158cm ja 52kg)

Vierailija
7/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeet tuntuvat noin 16-viikolla, mutta vatsan näkyminen on yksilöllistä. Ensimmäinen ja toinen raskaus minulla näkyi vasta 1,5 kk ennen laskettua aikaa, kolmas jo toisella kuulla, kun neljäs kuudennella kuulla.

Vierailija
8/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nyt esikoista ja liikkeet alkoivat tuntumaan rv 18 ja maha pyöristymään rv 16. Tosin nyt kun olen rv 21, niin maha on vieläkin aika pieni.

Vierailija
9/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on viikolla 18,eikä näy vielä pienintäkään kumpua. mietin vaan,että onko vauvalla kaikki hyvin, vai onko normaalia, ettei vielä yhtään näy.

Vierailija
10/10 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan silmään kumpu alkoi näkymään viikolla 16, kun liikkeet tuntui jo viikolla 14. Tosin muut ihmiset ei vieläkään huomaa tätä mahaa, jos en laita ihoa nuolevaa tankkitoppia päälle. Lihavuus on yleistynyt ihan liikaa, koska nyt se on kuin lätkäkaukaloon lähtis, kun yrittää mahansa kanssa julkisissa kulkea, koska " NUORET NAISET ON SIETÄMÄTTÖMÄN LIHAVIA"  :D anteeksi, aiheen vierestä.