Onko Tampereen huumetilanne mennyt yhtäkkiä entistä huonommaksi?
Jo 10 vuotta asunut keskustassa eikä tällaista menoa ole ollut ikinä ennen. Vaikka kuljen päivittäin mm. Tullin alueella, ikinä aiemmin ei ole herännyt huolta omasta ja kanssaihmisten turvallisuudesta näin. Vaikka siis ennenkin ne samat porukat on siellä notkuneet... Ei ole huolettanut eikä pelottanut.
Tänä kesänä on tullut nähtyä pahoinpitelyitä, varkauksia, levottomuutta ja niin nuokkuvaa (opiaatit) tai nykivää (amfetamiini) porukkaa, että tilanne näyttäisi menneen todella paljon pahempaan suuntaan.
Liekö syynä sitten korona lieveilmiöineen vai mikä.
Onko kukaan muu huomannut samaa?
Kommentit (157)
On todella outoa että Tampereen keskusta on näiden narkkien valtakuntaa eikä tavallisten ihmisten! Siis Treella ei ole poliiseja missään eikä ketään kiinnosta ajaa narkkareita johonkin muualle keskustasta sekoilemasta. Hgissäkin nämä pyörivät lähinnä jossain Kalliossa/steissillä (joka toki keskustassa muttei kata sitä kokonaan).
Tampereella ei ole osaamista puuttua mihinkään. Nämä saavat tosiaan mellastaa aivan rauhassa keskustan taloyhtiöissä. Kukaan ei puutu asiaan.
Mä oon lopettanut keskustassa käymisen näiden takia. Sitkeimmät cityvihreät sissit taitavat olla ainoita jotka vielä hehkuttavat Treen keskustaa. Oikeasti se on aivan karmea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin ollut huomaavinani, että tuon ratikkatyömaan valloitettua keskustan, siellä oli yhtäkkiä paljon sekavampaa ja vaarallisemman oloista porukkaa enemmän kuin ennen. En tiedä, lisääntyikö ne tyypit vai hukkuivatko vaan ennen massaan.
Ovat todella pelottavia. Katsekin on jotenkin hurja ja julman oloinen. En ole ennen ollut niin tietoinen asiasta tai huomannut mitään.
Minä olen asunut Tampereella yli 20 vuotta ja perstuntumalta sanoisin, että ihan tavalliset työssäkäyvät tamperelaiset näyttävät ulkopaikkakuntalaisesta helposti laitapuolen kulkijoilta.
"Katumuoti" on Tampereen kaduilla todellakin jotenkin resuista ja epäsiistiä. Surkean näköistä porukkaa joka puolella nistien lisäksi.
nim. 40 v Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päihdehistoriaa ja muutin Tampereelle aloittaakseni elämäni ns. alusta, eli jätin vanhasta kotikaupungista päihdepiirit taakseni.
Asuin ensin Tammelassa ja siellä törmäsin päihteidenkäyttäjiin laidasta laitaan. Keskustassa sama homma. Vanhassa kotikaupungissani päihteidenkäyttö ja myynti oli keskittynyt lähiöihin, joten Tampereen keskustan tilanne yllätti.
Muutin Tammelasta läntisen puolen lähiöön ja täällä en ole havainnut kuin satunnaisia vanhoja deekuja. Huumeita tai käyttäjiä ei näy katukuvassa, vaikka tunnistan huumeidenkäyttäjät vaikka silmät kiinni.
Kerro miten tunnistat nämä, mua kiinnostaa, koska itse en ikinä huomaa, jollei joku ole aivan pihalla. Tai jos tunnen sen ihmisen niin tietenkin sitten huomaan että ovat joissain aineissa.
Kyllä tullin ja hämpin porukat erottaa kun pitää silmänsä auki.
Keskustassa oleva meno on todellakin pahentunut vuosien varrella. Asuimme aiemmin mieheni kanssa Kalevassa mutta myimme asuntomme pari vuotta sitten ja muutimme viereiseen kaupunkiin rauhalliselle lapsiperheelle sopivalle alueelle.
Keskustan alueella jokapaikassa on rauhatonta. Ilkivalta rehottaa, Pyöriä varastetaan, kaduilla olevia autoja tärvellään, rikotaan ja renkaita puhkotaan(Kalevassa tätä on tehty useampaakin kertaan) Aineissa olevat kaikenikäiset ihmiset sekoilevat ja räkivät ympäriinsä.
Uusia taloja rakennetaan kovaa vauhtia ja vuokrat ovat kalliit mutta silti vain niihinkin muuttaa epämääräistä porukkaa aiheuttamaan jatkuvaa häiriötä muille.
En tiedä onko kokonaisuutena mennyt mihin suuntaan, mutta narkkarit ovat keskittyneet nyt keskustaan.
Olen töissä keskustassa ja todistan lähes päivittäin narkkareiden aiheuttamia välikohtauksia ja vaaraa muille. Ahdistelevat vanhuksia ja lapsia rahavaateillaan, varastavat, sylkevät ja käyvät päälle, uhkailevat, riehuvat, ryöstävät. Näitä ei juurikaan edes raportoida poliisille, koska se on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
On todella outoa että Tampereen keskusta on näiden narkkien valtakuntaa eikä tavallisten ihmisten! Siis Treella ei ole poliiseja missään eikä ketään kiinnosta ajaa narkkareita johonkin muualle keskustasta sekoilemasta. Hgissäkin nämä pyörivät lähinnä jossain Kalliossa/steissillä (joka toki keskustassa muttei kata sitä kokonaan).
Tampereella ei ole osaamista puuttua mihinkään. Nämä saavat tosiaan mellastaa aivan rauhassa keskustan taloyhtiöissä. Kukaan ei puutu asiaan.
Mä oon lopettanut keskustassa käymisen näiden takia. Sitkeimmät cityvihreät sissit taitavat olla ainoita jotka vielä hehkuttavat Treen keskustaa. Oikeasti se on aivan karmea paikka.
Juuri näin. Ja aiheesta ei saa edes keskustella, koska jakamaton ihmisarvo. Toki narkkareiden uhreilla ei ole ihmisarvoa.
Me ostimme myös äskettäin asunnon Tampereen vieressä olevasta kaupungista. Ei kiitos koskaan enää asumaan Tampereen keskustaan. Olen Täysin samaa mieltä Tampereen nykytilanteesta muiden kirjoittajien kanssa.
Tampereen kaupunki on jo kusessa, koska kaupunkiin muuttaa jatkuvasti isoja määriä työttömiä, joilla pahat mielenterveys/päihdeongelmat. Kouluttautuneet työssäkäyvät nuoret muuttavat viereisiin kaupunkeihin ja ympäryskuntiin ja maksavat siten veronsa asuinpaikkaansa.
Järvensivu? Millasta mahtaa olla siellä meno?
Vierailija kirjoitti:
Tullintorin alueellahan noita käyttäjiä pyörii. Ei ole tähän mennessä onneksi tullut mitään ongelmia niiden kanssa kun on pysynyt sopivan välimatkan päässä ja ohittanut kohteliaasti. Välillä kuitenkin kuumottaa jos on jättänyt pyörän parkkiin sinne ja joku porukka pyörii just siinä vieressä että uskaltaako nyt mennä ottamaan sen pyörän niiden vierestä vai ei.
Ja pyörästä saa kyllä pitää huolta paitsi tuolla alueella niin myös muualla päin Tamperetta. Aina rungosta kiinni u-lukolla, muuten lähtee kävelemään. Kerran yksi sekavan oloinen muija yritti viedä pyörän kun käväisin tullintorilla ässässä, mutta lähti kiltisti menemään kun tulin takaisin.
Sen jälkeen kun Tullintorin kauppakeskuksen vessat rempattiin ja ne muuttuivat maksuttomiksi on vessoista tullut käyttäjien hengaamispaikka. Saa kaksi kertaa miettiä haluaako siellä käväistä. Kerran kävelin sisään ja vanhempi äijä sormettaa jotain nuorempaa muijaa kopissa vessan ovi selällään. Aika nopeasti tuli pyörähdettyä takaisin ulos sieltä.
En tykkää enää kulkea edes Hämppiin sieltä rautatieaseman Tullintorin päästä narkkareiden takia.
Järjestyshäiriöt pitää ottaa vakavasti. 0-toleranssi Suomeen!
Vanhempana en enää päästä jälkikasvua Tampereen keskustan kauppakeskuksiin, koska keskusta on slummiviidakko tällä hetkellä. Uskoa ei ole, että kaupunki osaa keskustaa siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tilanne alkoi huonontua sen jälkeen, kun se uusi rautatieaseman tunneli avattiin Hämeenkadun ja Tullin välille. Siitä tuli eka käyttäjien vaellusalue ja sen jälkeen Pakkahuoneen sivusta oli alue jossa ei edes päivällä halunnut olla.
Nyt rakennustyömaiden keskellä kaikki on jotenkin vaiheessa. Moni tuntuu odottavan että asiat rauhoittuu, ratikka aloittaa ja käyttäjät katoaa. Mutta mihin ne katoaa? Kaikki pääsee kuiville?
Vaikea nähdä ratkaisua asiaan.
Suuri vaikutus taitaa olla että Tullin alueella on se niitten hoitoasema! Nistejä paapotaan Tampereella: tuodaan ruokaakin oikein luokse, nenän eteen!
Tässä heti yksi kateellinen. Parempi kai ois sit, että varastavat kaupoista ja aiheuttavat siten häiriöitä.
Terveisiä Lahdesta!
Kuluneella viikolla jouduin hoputtamaan lapseni pois leikkipuistosta ja samalla kun siinä kiiruhdettiin pois päin, soitin hätäkeskukseen kahdesta verissä päin tappelevasta miehestä. Emmekä asu lähelläkään keskustaa, jossa en enää käy ellei ole aivan pakko.
Täällä tilanne on kamala. Olen bussissa istuessa todistanut avointa huumekauppaa sekä torilla että matkakeskusella. Kauppakeskus Trio keskustassa on aivan täynnä näitä, ja Sokoksen edustalla on aamusta iltaan häiriökäyttäytymistä. Nyt uusi mikälie neulojenvaihtopiste tuli Karjalankadulle, lähelle oman lapseni tulevaa koulua! Arvatkaa pelottaako laittaa kolmosluokkalaista bussilla menemään näiden sekaan?
Omat lapseni eivät tule saamaan lupaa käydä keskustassa kavereiden kanssa. Jos haluavat elokuviin, vien ja haen autolla. Jos haluavat shoppailla, vien Karismaan.
Itsestäni ainakin tuntuu että tämän kaupungin päättäjät ei ole välitä mistään mitään.
Tarttis tehrä jottain ennenkuin pahenee entisestään.
On surullista mihin suuntaan Tampere on mennyt. Vielä 10 vuotta sitten keskustassa oli oikeasti mukavaa olla ja istuskella, Hämäräheikit oli lähinnä juveneksella ja tullin alueella. Mutta nyt ne on kaikkialla, ja se roskan määrä!! Siis miten voi näyttää niin epäsiistiltä?
Jos asioin keskustassa, menen Ratinaan minne voi ajaa suoraan parkkihalliin.
Lapsia en tuo laisinkaan keskustaan pyörimään, ne raasut eivät edes tiedä miltä keskusta-alue näyttää lukuunottamatta kauppakeskuksia. Ehkä joskus sitten....
Onko Odinien pirikauppa siirtynyt Vuosaaresta Tampereelle?
Muutin 14 vuotta sitten Tampereelle. Hatanpäällä naapurirapussa diilattiin huumeita ja meno oli levotonta. Muutettiin kyllä aika pian pois lähelle tullia Tullin jonka S market oli lähin kauppa ( juuri avattu ) ja vaikka siellä pyöri nistejä oli ihan rauhallista. Pahin meininki oli keskustorilla ja kuninkaankadulla, juveneksen kioskin edessä oli avointa huumekauppaa.
Nyt olen asunut treen naapurikunnassa yli 10 vuotta ja käyn keskustassa suht harvoin, mutta työn puolesta jouduin asioimaan välillä tullin alueella ja kyllä pelotti. Se Pendoliinon S-marketin edessä oleva porukka ja tullikamarin portailla istuvat sekopäät, huh huh 😕 kun näki poliisiauton siinä edessä parkissa, oli olo vähän turvallisempi mutta muuten kyllä ahdisti...
Kerran jouduin työssäni soittamaan poliisit paikalle kun näin nisti/avohoitopotilaan menevän bussiin häiriköimään... lopulta 2 partion ( 4 poliisin voimin ) tämä sekopää saatiin kiinni...
Lapseni ovat kohta teini-iässä... en päästä heitä keskustaan, Koskikeskus on ihan nistien valtaama. 😕 ihmettelen että touhu saa jatkua noin ja vain pahenee vuosi vuodelta. Tampere on pilalla 😢
Olihan siellä jo muutama vuosi sitten sama tilanne. Muistan erään kesäisen maanantaipäivän vuonna 2014 kun poikettiin kesälomareissulla Tampereella, tarkoituksena pyöriä vähän keskustan kaupoissa ja puistoissa. No eihän siellä voinut olla. Lapset ihmettelivät sekavia hörhöjä, joku tuli mukkelismakkelis joltain portailta suoraan meidän eteen ja jossain piti vaihtaa kadun puolta kun keskellä katua seisoi joku huutamassa ja huitomassa eikä uskallettu mennä ohi. En olisi arvannut ettei maanantaina keskellä päivää voi viedä lapsia Tampereen keskustaan. Jos tilanne on tuosta vielä pahentunut niin huh huh.
Ainakin lounasaikaan ne on vuosia kokoontuneet kaupan ja aseman välillä.