Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan kauan KELA:lla menee vaitusprosessissa?

Vierailija
11.06.2013 |

Tekivät päätöksen, josta valitin muutosturvalautakuntaan noin kuukausi sitten. Ei ole vielä kuulunut mitään. Monta kuukautta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta haluttiin periä opintotukia takaisin joskus keväällä, ehkä maaliskuussa. Kaksi kertaa olen ehtinyt jo valittaa ja nyt odotellut jo pitkään viimeisintä päätöstä. Tuntuu kestävän..

Vierailija
2/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut tehdä 2 kertaa peräkkäin ja mulle tuli päätökset alle 2 viikossa. Jos se valitus ei mene läpi, niin sieltä ei tule mitään ilmoitusta sulle. Voit olettaa että valitusta ei hyväksytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sieltä on päätökset tulla, koska niistäkin voi valittaa vakuutusoikeuteen.

Vierailija
4/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista lukiko kelan sivuilla vai oliko siinä valituspaperissa mikä tulee päätöksen mukana, että jos ei valitusta hyväksytä, niin ei tule mitään ilmoitusta

Vierailija
5/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin kerran erästä asiakastani tekemään valituksen sinne muutoksenturvalautakuntaan. Kesti 11 kk saada päätös.

Vierailija
6/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo hallintolaissa on määrätty, että asiakkaalle pitää tulla tieto tehdyistä päätöksistä (koskee myös valitusten käsittelyä! Prosessit voivat toki kestää pitkäänkin.

Vierailija
7/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi helposti kestää puoli vuotta, jopa kauemmin. Jos haluaa nopean päätöksen uudelleen, kannattaa hakea kelalta oikaisua annettuun päätökseen. EI valitusta muutoksenhakulautakuntaan.

Vierailija
8/8 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päätöksetkin tuista ne jättää jumiin useiksi kuukausiksi. Puoli vuotta on aika normaali jumiaika valitukselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi