Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtisin purkamaan uupumustani?

Vierailija
11.06.2013 |

Minua on vaivannut paha uupumus oikeastaan jo yli 8 vuoden ajan. En saa asioita hoidettua, laskut jää maksamatta, paperityöt tekemättä, lasten asiat hoitamatta. En jaksa siivota enkä laittaa ruokaa. Töitä jos teen, niin ne vievät mehut ihan totaalisesti. Näiden vuosien aikana olen ollut töissä noin 3 vuotta, muuten raskaana, kotona tai työttömänä. Lihon koko ajan, voin huonosti ja jaksan ainoastaan istua pakonomaisesti selaamassa keskustelupalstoja. Mitä tehdä asialle?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 19:14"] väsymys vaan on ja tulee olemaan osa elämääni, vaikka tekisin mitä tai olisin tekemättä. 

[/quote] Näin on. Ismo Alkankokin sen on todennut

Ei auta peräruiskeet
ei poisto amalgaamin
ei tv-shopin tyynykään, se anatominen
ei auta voimajooga
ei auta sorkkarauta
ei auta ruoho eikä aerobic
yritin myös nyrkkeilyä, bodausta ja pyöräilyä
meditoin ja paastosin ja uin, ja rakastuin 
opiskelin kieliä ja luin filosofiaa
harrastin runoutta ja teatteria

sänkyyn kömmin allapäin, en saa nyt unta en
olen ystävien kesken yksinäinen
aamulla en jaksa nousta päivään hilpeään 
olen liian hauska yrittämäänkään
ja mä liikun 
kriisistä kriisiin, kuljen komein askelin
tahdon, ettei mikään ois kuin ennenkin
kuljen kriisistä kriisiin enkä löydä apua
onnen sirpaleet mua haavoittaa ja saa 
kriisiin, kriisiin, kriisiin

ei auta bingolotto
ei auta viinan otto
ei auta jumalauta ei, mitä mä teen
teen retken meren rantaan, tuulipuku suojan antaa
ulkoiluhan rauhoittaa, sekä on hauskaa
syön piirakan, kiroan sen makua
vedän keuhkoihin merituulen löyhkäävän hien

sänkyyn kömmin allapäin, en saa nyt unta en
olen ystävien kesken yksinäinen
aamulla en jaksa nousta päivään hilpeään 
olen liian hauska yrittämäänkään
mut mä liikun
kriisistä kriisiin kuljen komein askelin
tahdon, että kaikki ois kuin ennenkin
kuljen kriisistä kriisiin, enkä löydä apua
onnen sirpaleet mua haavoittaa ja saa
kriisiin, kriisiin, kriisiin

Vierailija
22/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone a telkkari kuukaudeksi varastoon. Kokeile. Ei siellä sohvanpohjallakaan jaksa koko aikaa kattoa tuijottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon Ismo Alangon biisin nimi on?

Vierailija
24/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisistä kriisiin

Vierailija
25/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 21:05"]

Kilpirauhasesta sen verran, että aina verikokeet ei kerro kaikkea. Varsinkin, jos arvoissasi on ollut aiemmin (raskauden aikana) heittelyä tai jos suvussa on kilpirauhasongelmia, selvittäisin sitä. Itselläni arvot rajojen sisällä, mutta palelu, väsymys ja v*tutus jne. oireisiin koen saavani apua pienellä tyroksiinilääkityksellä. Hyvä, kuunteleva lääkäri olisi nyt paikallaan.

[/quote]

Tätä olen kyllä välillä miettinyt. Käytin tyroksiinilääkitystä jonkin aikaa silloin aikanaan. Mutta kilpirauhasongelmilla ei tuntunut olevan mitään vaikutusta olotilaani. Tuntemukset eivät siis olleet mitenkään erilaisia silloin kun kilpirauhasarvot olivat pielessä. Ainoa oire oli struuman kasvaminen, mitä menin lääkärille valittamaan. Ja koin pillereitten syömisen ahdistavaksi, koska olen kyllä aina ollut huolimaton luonne. En millään onnistunut syömään niitä säännöllisesti ja sain sitten jatkuvasti haukkuja lääkäriltä. Tohon hormoonidiettiin voisin yrittää tutustua. Olen sinällään varma siitä että syömisillä on merkitystä, mutta minun on todella vaikea saada noudatetuksi mitään dieettejä. Koska olen äärimmäisen nirso (oikeastaan syömishäiriö) ja koska en jaksa laittaa sitä ruokaa. Yleensä heitän lapsille einestä eteen ja kun en itse pysty sitä syömään niin vedän karkkia :(. ap

Vierailija
26/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu lääkärille ja tarkistuta fyysinen terveydentilasi ja jos se on ok, niin hakeudu keskustelemaan jonkun ammattiauttajan kanssa. vaikuttaa, ettet tuosta suosta pääse omin voimin

Vierailija
27/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 06:16"]

Hakeudu lääkärille ja tarkistuta fyysinen terveydentilasi ja jos se on ok, niin hakeudu keskustelemaan jonkun ammattiauttajan kanssa. vaikuttaa, ettet tuosta suosta pääse omin voimin

[/quote]

Tämäkin on ongelma. 18 v pojallani on samankaltaisia oireita ja hän kävi juuri terveyskeskuksessa valittamassa. Siellä otettiin sarja verikokeita ja todettiin että stressiä sulla vaan on, kun mitään ei löytynyt. En usko että muakaan tutkittaisiin sen paremmin siellä ja yksityisiin lääkäreihin meillä taas ei ole varaa, ei ole mitään vakuutuksiakaan jotka korvaisivat. Ja päälääkärille en muutenkaan haluaisi mennä mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa jäisi "merkintä" käynneistä johonkin. haluan kuitenkin näyttää normaalilta :D. Sinänsä tiedostan että tarttisin psykiatria, koska olen muutenkin niin ahdistunut ja onneton. ap

Vierailija
28/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 05:34"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 21:05"]

Yleensä heitän lapsille einestä eteen ja kun en itse pysty sitä syömään niin vedän karkkia :(. ap

[/quote] 

No aloittaisitko vaikka tästä?!? :O 

Vierailija
29/29 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nynnyti nynnyti. Itseaiheutettu tila. Etkä edes halua "parantua". Ketään kiinnosta mitkään merkinnät papereissa, luuletko, että Suomessa oikein seurataan ja julkistetaan psykiatrilla käyneiden nimiä vai mistä moinen paranoia? Lääkkeitä et halua, ruokaa et jaksa laittaa, makaat kotona ja nillität....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän