Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon rahaa 30v lahjaksi?

Vierailija
22.07.2020 |

Juhlakalu pitää isot pippalot ja lahjatoiveena on rahaa. Jotenkin tuntuu suurelta antaa 100€.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 30-vuotiaalle ole tapana antaa rahaa lainkaan. Siinä iässä pitää jo tienata itse.

Vierailija
2/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin väliin juhlat periaatteesta.

30v juhlat eivät ole rahankerjäysjuhlat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla euroa. Aikuiselle ihmiselle ei tarvitse antaa rahaa lahjaksi.

Vierailija
4/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kolmekymppisiään juhlivalle ei pidä antaa rahaa. Mutta jos antaa, niin ei ainakaan 50 euroa enempää.

Vierailija
5/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat 30-vuotisjuhlat, ei mikään rippileiri. Lahjaksi bussimatka työkkäriin

Vierailija
6/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 ei kyllä ole mikään iso juhla. Veisin jonkun kuoharipullon ja vaikka suklaan. En rahaa.

Vierailija
7/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakimppu ja kuohari ovat tarpeeksi, rahaa en veisi euroakaan. Kukaan ei ole pakottanut juhlia järjestämään, vaan ne ovat juhlakalun oma valinta.

Vierailija
8/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 30 e? 30 euroa kolmikymppiselle. Henkilöä tuntematta toki vaikea sanoa, mitä hän odottaa. Jos itse esittäisin tuommoisen toiveen olisi mikä tahansa tyyliin 5-50 euron väliltä ok. 100 euroa olisi jo vaivaavan paljon.

Vierailija
9/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän ystäväpiirissä tapana antaa lahjoja? Ehkä tällä rahatoiveella halutaan vaan viestittää, että ei kiitos kippoja, kukkia, skumppia tai lahjakortteja, vaan rahaa jos nyt jotain välttämättä haluaa antaa. Noin yleisesti kolmikymppiset eivät kyllä ole erityinen syy "rahankeruuseen".

Vierailija
10/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka noloa!! Tuollaiselle rahankerjääjälle veisin maks kukkia.

Minun opiskelukaverini juhli vuosi sitten kihlajaisia ja sanoivat lahjatoiveena tarvitsevansa rahaa. Häät olivat tuosta puolen vuoden päästä ja en oikein ymmärtänyt että miksi rahaa pitää antaa kihlajaisissakin?!? En mennyt koko juhliin...

Vierailija
11/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän ystäväpiirissä tapana antaa lahjoja? Ehkä tällä rahatoiveella halutaan vaan viestittää, että ei kiitos kippoja, kukkia, skumppia tai lahjakortteja, vaan rahaa jos nyt jotain välttämättä haluaa antaa. Noin yleisesti kolmikymppiset eivät kyllä ole erityinen syy "rahankeruuseen".

Just näin. Mun mielestä voi pyytää lahjan rahana, jos joka tapauksessa _haluaa_ antaa lahjan. Voi olla tiukka rahatilanne ja kukkapuskat ja skumpat eivät lohduta. Jokainen antaa sen verran kuin haluaa ja kykenee. Lahja annetaan halusta, ei velvollisuudesta ja lahjan saaja voi esittää toiveen, ei ole mikään loukkaantumisen asia.

Vierailija
12/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa 50 euroa on sopiva.

Vierailija
13/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa! Ei 30-vuotiaalle anneta rahaa. En menisi ikipäivänä tuollaisiin juhliin. Sillä ihmisellä ei ole kaikki kunnossa.

Vierailija
14/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 30 euroa on ihan sopiva summa.

Vierailija
15/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin jokaiselle kyselijälle, joka oli tulossa 30v-juhliin, että ei mitään lahjoja, vaan iloista juhlamieltä. Sain silti järkyttävän määrän skumppa- ja shampanjapulloja. Samoin kävi 40v-juhlien kanssa.

Toisaalta on ihan hauskaa, kun on poikkeuksellisesti kaapissa kuohuvaa. Ollaan sitten kilistelty extempore mun uudelle työpaikalle ja miehen palkankorotukselle ja juhlistettu spontaanisti pienempiäkin iloisia asioita. Kyllä musta pitää iloita, kun tapahtuu jotain positiivista ja tämä on sitten tuonut siihen pikku ripauksen juhlan tuntua, kun ollaan otettu kristallilasit hetkeksi esiin. Eli tavallaan ihan kivoja lahjoja, vaikka ns. turhiksia ovatkin.

Vierailija
16/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sattunut monta kertaa, että on kutsuttu juhliin, sitten juhlakalun ystävä ottaa yhteyttä, että kerätään yhteistä rahalahjaa, kun juhlat tulevat niin kalliiksi. Eli kutsuja itse ei pyydä lahjoja mutta aina on joku kätyri rinnalla, joka hoitaa kolehdin keruun.

17/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanoin jokaiselle kyselijälle, joka oli tulossa 30v-juhliin, että ei mitään lahjoja, vaan iloista juhlamieltä. Sain silti järkyttävän määrän skumppa- ja shampanjapulloja. Samoin kävi 40v-juhlien kanssa.

Toisaalta on ihan hauskaa, kun on poikkeuksellisesti kaapissa kuohuvaa. Ollaan sitten kilistelty extempore mun uudelle työpaikalle ja miehen palkankorotukselle ja juhlistettu spontaanisti pienempiäkin iloisia asioita. Kyllä musta pitää iloita, kun tapahtuu jotain positiivista ja tämä on sitten tuonut siihen pikku ripauksen juhlan tuntua, kun ollaan otettu kristallilasit hetkeksi esiin. Eli tavallaan ihan kivoja lahjoja, vaikka ns. turhiksia ovatkin.

Vähän sama kävi itselle. Juhlistin kolmekymppisiä 400km päästä kotoani, ja olin sanonut monta kertaa että älkää ostako mitään lahjoja, juhlitaan nyt vaan. Niin silti viskipulloja tuli niin paljon etten viitsinyt alkaa niitä junalla kotiin raahaamaan, vaan otin seuraavalla kerralla mukaan kun olin autolla.

Vierailija
18/18 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei senttiäkään 30 v. täyttävälle. Lisäksi erittäin huonoa käytöstä pyytää rahaa. Muutenkaan aikuisen syntymäpäivät ja tuo ikä - en menisi, vaikka kutsuttaisiin. Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin noloa. Melkein itkettää ja lapsetkin tuossa silmät itkua tuhertaen säälivät moista. :( Niin surullinen olo. Pitänee tehdä lasu, että piristyisi.