Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko menettää asunnon ulosotossa?

Vierailija
22.07.2020 |

Velkaa on asunnosta lyhennetty nyt 13 000 euroa, olemme ostaneet tämän 2 vuotta sitten ja miehen kanssa puoliksi omistus. Minulla ulosottoon menossa yht 50-60 tuhatta euroa.

Voiko täss tapauksessa käydä niin että asunto pakkomyydään tuon 13tonnin takia, että sillä sais velkaa lyhennettyä? Vai onko liian vaivainen summa että siihen ryhdyttäisi. Minulla ei ole muuta omaisuutta jota voisi ulosmitata.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help

Vierailija
2/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla säännöllisiä tuloja, joista voi ulosmitata joka kuukausi niin paljon, että ulosotossa oleva velka lyhenee? Jos on, niin silloin asuntoa ei ehkä ulosmitata. Mutta jos ei ole, niin kyllä asunto menee silloin hyvin todennäköisesti ulosmitattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on asunnon arvo ja paljonko siitä on lainaa jäljellä? Tuskin olette saaneet alunperin lainaa asunnon koko ostohinnan verran.

Onko asuntolainaa lyhennetty ilman ongelmia vai onko myös siihen liittyvää lainaa menossa ulosottoon?

Vierailija
4/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla säännöllisiä tuloja, joista voi ulosmitata joka kuukausi niin paljon, että ulosotossa oleva velka lyhenee? Jos on, niin silloin asuntoa ei ehkä ulosmitata. Mutta jos ei ole, niin kyllä asunto menee silloin hyvin todennäköisesti ulosmitattavaksi.

Joo minulla on vakituinen työsuhde täysillä tunneilla. Nyt olen jäämässä äitiyslomalle. Eli ulosmittaus tapahtuisi äitiysrahasta kunnes palaan taas töihin ja sitten palkasta menisi 1/3.

Ap

Vierailija
5/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai asuntoa menetä? En ainakaan näe sellaista tilannetta jossa asunto ulosmitattaisiin ja asukit ajettaisiin mieron tielle, kas kun se ei olisi kokonaistaloudellisesti ajateltuna järkevää. Ja aina täytyy ajatella kokonaistaloudellisesti kun päätöksiä tehdään.

Vierailija
6/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asunnon arvo ja paljonko siitä on lainaa jäljellä? Tuskin olette saaneet alunperin lainaa asunnon koko ostohinnan verran.

Onko asuntolainaa lyhennetty ilman ongelmia vai onko myös siihen liittyvää lainaa menossa ulosottoon?

Asunnon arvo on n. 187000 ja käytimme ostoon omaa rahaa 10000€, eli lainasimme 177000 ja siitä olemme lyhentäneet sen 13000€ tähän mennessä.

Asuntolainaa on säännöllisesti lyhennetty ilman ongelmia eli ulosotossa on vain nuo minun velat, ei asuntoon liittyviä rahoja.

Ap

Vierailija
7/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo ulosotto on tullut? Oletko shoppaillut holtittomasti vai mitä?

Vierailija
8/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Omaa rahaa 100000 mutta silti lainaa 177000?

Vierailija
9/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet saanut lainaa, jos taloutesi on tuossa jamassa? Ei nyt ulosottoon heti joudu ja vielä

tuollaisia summia.

Vierailija
10/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohuutokauppaan menee.

Vierailija
11/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosottovelka on ilmeisesti eri taholle kuin pankille, jolla on panttioikeus asuntoon - muutenhan pankki olisi jo realisoinut panttioikeutensa ja myynyt asunnon.

Periaatteessa asunnon voisi ulosmitata myös kolmannen osapuolen saatavasta, silloin pankki ottaisi myyntihinnasta omansa päältä, sen jälkeen ulosottovelkoja, ja jos jotain jää jäljelle, niin se jäisi sinulle. Tuollainen on käytännössä erittäin epätodennäköistä, varsinkin jos sinulla on mitään tuloja, joista velkaa voi lyhentää. Vakituista asuntoa ei nykyään mielellään ulosmitata.

Vierailija
12/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto tietenkin pakkomyyntiin. Mikä oikeus teillä muka on jättää velkanne maksamatta ja kerätä silti omaisuutta?

Vierailija
13/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntiin menee.

T:ex-ulosottomies

Vierailija
14/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai asuntoa menetä? En ainakaan näe sellaista tilannetta jossa asunto ulosmitattaisiin ja asukit ajettaisiin mieron tielle, kas kun se ei olisi kokonaistaloudellisesti ajateltuna järkevää. Ja aina täytyy ajatella kokonaistaloudellisesti kun päätöksiä tehdään.

Katoppa kuule tahallas pakkolunastukseen menneet huutokaupat. Kyllä ne pienetkin surkeat kiinteistöt pakkolunastetaan jos menee ulosottoon

https://huutokaupat.com/ulosotto

Vierailija
15/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosottovelka on ilmeisesti eri taholle kuin pankille, jolla on panttioikeus asuntoon - muutenhan pankki olisi jo realisoinut panttioikeutensa ja myynyt asunnon.

Periaatteessa asunnon voisi ulosmitata myös kolmannen osapuolen saatavasta, silloin pankki ottaisi myyntihinnasta omansa päältä, sen jälkeen ulosottovelkoja, ja jos jotain jää jäljelle, niin se jäisi sinulle. Tuollainen on käytännössä erittäin epätodennäköistä, varsinkin jos sinulla on mitään tuloja, joista velkaa voi lyhentää. Vakituista asuntoa ei nykyään mielellään ulosmitata.

Eikö ulosottomies kuitenkin lähes automaattisesti tee ns. turvaavan ulosmittauksen, eli ulosmittaa asunnon niin että velallinen ei pääse myymään sitä ulosottomiehen tietämättä?

Siitä olen samaa mieltä että tuollaisessa tilanteessa asuntoa ei varmasti lähdetä realisoimaan. Eri asia jos se olisi kokonaan maksettu, tai lainaa vain vähän jäljellä.

Vierailija
16/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte itse siellä, niin eihän sitä kai silloin voi myydä? 

Jos se on vain tyhjänpanttina taikka vuokralla, niin sitten ehkä 

Vierailija
17/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa reppusi, ap.

Vierailija
18/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asutte itse siellä, niin eihän sitä kai silloin voi myydä? 

Jos se on vain tyhjänpanttina taikka vuokralla, niin sitten ehkä 

No totta hitossa se voidaan myydä

Vierailija
19/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä menettää jos muuta ulosmitattavaa ei ole. Oikeastiko luulet, että ihminen voi tehdä mittavat velat ja pitää asunto-omaisuuden? Asunto menee myyntiin ja vuokralle joutuu kuten muutkin, joilla ei omistusasumiseen varaa.

Koskee myös yhteisomistusasuntoa.

Vierailija
20/75 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, olen pahoillani tilanteesta, ap. Kuitenkin parempi, että asunto myydään ja saat velat kuitattua. Ei tarvitse vuosia kitua pienillä tuloilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme