Miksi nainen haluaa tulla ihailluksi ulkonäönsä vuoksi?
Onko täällä naisia, joita ei imartele miesten kommentit ulkonäöstä, tai vislailut yms. miesten osoittamat huomiot kauneudesta?
Mä en ymmärrä millaisia tyhjäpäitä naiset on, kun niin monelle on tärkeää se että mahdollisimman moni mies haluaa. Ja ei tämä aloitus ei tarkoita sitä että aloittaja on "ruma, lihava, kateellinen tankkeri joka salaa ihailee naisia joita miehet ihaillen katsovat", vaan haluaisin kokeilla tavoittaa edes yhden naisen jolle ei merkkaa miesten (tai naisten) mielipide ulkonäöstä yhtään?
Mulle ei tuu hyvä mieli jos mun ulkonäköä joku erehtyy kehumaan, enemmänkin mietin että mitäs sitten, onko muuta?? Sellaiset ihmiset jotka oikeasti tulee hyvälle mielelle siitä että joku sanoo seksikkääksi, kauniiksi yms. niin on mielestäni pinnallisia ja omassa itsetuntemuksessa on silloin petrattavaa. En mä kaipaa kenenkään sanoja siitä että olen kaunis, enkä mitään muutakaan kommenttia ulkonäöstäni. Tiiän ite millainen olen ihmisenä ja se että suurin osa katsoo vaan pintaa, aiheuttaa lähinnä ihmetystä. Tää aihe tuli mieleen kun katsoin Sara Siepin bikinikuvien saamia kommentteja Iltiksestä, ja arvelin että onko ne kommentit se syy miksi kukaan nainen revittelee biksuissa lehtien palstoilla?
Kattokaa nuita kommentteja, tuleeko teille hyvä mieli jos saisitte tollasia kommentteja?
Kommentit (85)
Kun olin nuori, niin kaipasin miesten huomiota ja sitä, että kehuivat kauniiksi, nätiksi. Ulkonäkö merkitsi silloin paljon. Nyt, 40+ ikäisenä tulen oikeastaan surulliseksikin siitä, että ihmiset näkevät minut vain kauniina keski-ikäisenä naisena. Olen kyllä PALJON muutakin kuin sitä ulkonäköä, ja haluaisin, että se nähtäisiin myös ja huomattaisiin.
N43
Ap ilmeisesti ei ole mikään kaunotar. Älä huoli, 50 vuotiaana sillä ei ole enää mitään merkitystä jos olet lihava ja ruma.
Minä olen aina yrittänyt olla mahdollisimman huomaamaton. Olisin mm. ollut erittäin iloinen silmälaseista, joiden taakse olisi voinut piiloutua. No, turha toivo, nyt 43-vuotiaana sain +0,75 vahvuiset lukulasit väsyneenä huonossa valaistuksessa käytettäväksi. Kaukonäkö on erinomainen.
TKK:lla olisi parempi ollut opiskeluaikana olla ihan tavallisen näköinen.
Häiriöksi on ulkonäkö ollut, kun en kertakaikkiaan ole kiinnostunut huomiosta. Miesten kanssa olen 'predator' enkä mikään saalis. Onneksi löytyi mies joka tämän ymmärsi.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:46"]
Miesten kanssa olen 'predator' enkä mikään saalis. Onneksi löytyi mies joka tämän ymmärsi.
[/quote]
Tämä pitää paikkansa myös minun kohdallani! Jos olen kiinnostunut, teen kyllä itse aloitteen.
Se on kuules biologiaa se. Naiset koreilee ja miehet tanssii soidin tansseja. Onko se niin tyhjäpäistä?
Kauneus on myös valtaa. Huomasin tämän jo 15-vuotiaana. Minä olen tavallisen näköinen, mutta tyttöystäväni on kaunotar. Jo 15-vuotiaana eron huomasi kun kauppasimme partiokalentereita. Hänen ei tarvinnut edes kaupata niitä, vaan ihmiset pysähtyivät kysymään mitä sinä myyt. Minun piti pysäytellä ihmisiä. Ja sitten myöhemmin ravintolassa miehet olivat valmiita tekemään mitä hyvänsä miellyttääkseen häntä. Häntä kyllä ärsytti ne tilanteet kun miehet ei suostuneet lähtemään pois. Minä olisin ikionnellinen jos minulla olisi sellainen vetovoima, että pitää hätistellä miehiä pois. Ja usein sanotaan, että joku on kivan näköinen, eli siihen ulkonäköön yhdistetään myös luonteen ominaisuuksia. Kaunista ihmistä pidetään miellyttävämpänä, mukavampana, kyvykkäämpänä kuin rumaa. Niin se vain on. Katsopa vaan kuinka monta kaunista naispoliitikkoa meillä on.
Kauneus on myös valtaa. Huomasin tämän jo 15-vuotiaana. Minä olen tavallisen näköinen, mutta tyttöystäväni on kaunotar. Jo 15-vuotiaana eron huomasi kun kauppasimme partiokalentereita. Hänen ei tarvinnut edes kaupata niitä, vaan ihmiset pysähtyivät kysymään mitä sinä myyt. Minun piti pysäytellä ihmisiä. Ja sitten myöhemmin ravintolassa miehet olivat valmiita tekemään mitä hyvänsä miellyttääkseen häntä. Häntä kyllä ärsytti ne tilanteet kun miehet ei suostuneet lähtemään pois. Minä olisin ikionnellinen jos minulla olisi sellainen vetovoima, että pitää hätistellä miehiä pois. Ja usein sanotaan, että joku on kivan näköinen, eli siihen ulkonäköön yhdistetään myös luonteen ominaisuuksia. Kaunista ihmistä pidetään miellyttävämpänä, mukavampana, kyvykkäämpänä kuin rumaa. Niin se vain on. Katsopa vaan kuinka monta kaunista naispoliitikkoa meillä on.
En miellä itseäni tyhjäpääksi tai pinnalliseksi, mutta voin rehellisesti sanoa, että olisin onnesta soikeana, jos kuulisin kehuja miehiltä ulkonäkööni liittyen. Harvassa on ne hetket olleet. En tiedä virallista syytä, miksi näin, mutta oletan, että koska olen isättömänä kasvanut, niin olen varmaan jäänyt niitä kehuja paitsi silloin pienenä tyttönä.
Jos saisin kehuja mieheltäni ulkonäön suhteen, olisin itsevarmempi naisellisesta viehättävyydestäni ja se vaikuttaisi myös seksiin. Mieheni ei valitettavasti kehu minua koskaan missään asiassa. Ei tosin haukukaan. Mutta mieheni on luotettava. Olen aivan varma ettei hän imartele vieraitakaan naisia... Joskus kun näistä oikein taitavista puhekeisareista tulee semmoinen mielikuva, että ne varmaan lepertelee ja viekottelee kaikkia naisia naisille....
Hassu kysymys...
Onko täällä miehiä, joita ei imartele naisten kommentit ulkonäöstä, tai vislailut yms. naisten osoittamat huomiot komeudesta?
Vislailun imartelevuudesta kyllä voidaan olla montaa mieltä...
Miksi ihmeessä laitoit sinne fb:hen uimapukukuvan??? Olisit laittanut kuvan pelkästä uudesta laiturita, jos siitä halusit kommentteja...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:51"]
Se on kuules biologiaa se. Naiset koreilee ja miehet tanssii soidin tansseja. Onko se niin tyhjäpäistä?
[/quote]
Luonnossa se on kyllä miehet, jotka koreilee, lintu-urokset on värikkäämpiä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:59"]
Jos saisin kehuja mieheltäni ulkonäön suhteen, olisin itsevarmempi naisellisesta viehättävyydestäni ja se vaikuttaisi myös seksiin. Mieheni ei valitettavasti kehu minua koskaan missään asiassa. Ei tosin haukukaan. Mutta mieheni on luotettava. Olen aivan varma ettei hän imartele vieraitakaan naisia... Joskus kun näistä oikein taitavista puhekeisareista tulee semmoinen mielikuva, että ne varmaan lepertelee ja viekottelee kaikkia naisia naisille....
[/quote]
Sama täällä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 15:01"]
Miksi ihmeessä laitoit sinne fb:hen uimapukukuvan??? Olisit laittanut kuvan pelkästä uudesta laiturita, jos siitä halusit kommentteja...
[/quote]
Kuka sano mitään että mitä siinä kuvassa näkyi?? Vai näkyykö sinusta bikinit kun UIT? :D Olin UIMASSA, osittain veden alla, en siis ui veden pinnalla, enkä sanonut että olin KELLUMASSA, ymmärrätkös eron? :D
Joo, ja samalla logiikalla jos joku sanoo älykkääksi, siitäkin ilahtuminen on merkki siitä että on paska itsetunto - kehtaakin ilahtua jonkun muun kehuista.
Kyllä ne kohteliaisuudet osaakin olla tympeitä! Parempi vain, että sanottaisiin jos joku on ruma, tyhmä, haiseva tai muuten epämiellyttävä, niin eipähän ainakaan tulisi hiveltyä muiden itsetuntoja. Itekin mielelläni kuulisin olevani ruma, koska silloinhan voisin mielessäni lohduttautua että kyllä minä tuon tiesinkin...
Tsiisus tuon aloittajan kanssa.
No totta kai se tuntuu kivalta, jos joku kehuu ulkonäköä tai varsinkin tyyliä, johon voi enemmän vaikuttaa itse. Sellainen lipevä, jatkuva hokeminen toki ällöttää - tuntuu, että varsinkin monilla miehillä on vain se yksi mielessä jos tällainen vain jatkuu. totta kai on ihanaa saada kehuja vaikka älykkyydestä, jostain syystä se tuntuu "ansaitummalta" kuin ulkoisista asioista kehuminen.
Mulle on aivan sama mitä mieltä muut ovat ulkonäöstäni :)
Pidän kropastani huolta itseni takia. En meikkaa aina jos menen johonkin. Jos inspis sattuu päälle, vetäisen pakkelia naamaan.
Vaatteetkin ovat sellaisia joista itse tykkään. Enkä koskaan ole alkanut hykertelemään miesten kehuista ja vislauksista. Mitä minä niillä teen? Pääasia, että oma mieheni on onnellinen kanssani :) En tarvitse muiden kehuja.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:59"]
[/quote]
Miksi sä tarvitse toisen ihmisen kehuja tunteaksesi itsesi viehättäväksi? Se että odottaa toisen kehuja on kuin joisi janoonsa pisaran vettä kerrallaan.. jano ei lähde ikinä. Joten olisi ihan hyvä että itsetunto koostuisi jostain muusta kun ulkonäöstä, esim. jos osaat tehdä jonkun asian hienosti ja olet lahjakas harrastuksissasi, tai kun menestyt työssäsi. Siitähän on tutkimuksiakin miten pojille tulee parempi itsetunto kun heidän TEKOJAAN kehutaan, ja tyttöjä kehutaan enempi ulkonäöstä. En mä ainakaan kasvata tyttöäni kehumalla sen kauneutta, tottakai saa sanoa lapselleen että on kaunis mutta pääpaino kehuissa pitäisi olla siinä mitä se lapsi TEKEE kuin miltä se NÄYTTÄÄ. :)
Ja joojoo on olemassa naisia jotka tekee JA näyttää, mutta sillä jälkimmäisellä nyt ei ole itsetunnon kannalta suurta merkitystä. Ei mun itsetuntoa nostanut kun eilen meikkasin aamulla ja tänään kävin meikittömänä kaupungilla. Ihan yhtä pirtsee olo oli. :D
[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:51"]
[/quote]
Eläinkunnassahan mies on usein se, jolla on värikkäämmät höyhenet ;) Huvittavaa, että siitä onkin tehty "naismainen" ominaisuus.
Mua esim häiritsee aika paljon Kaisa Liskin tyyli korostaa joka paikassa omaa upeaa tyyliään, meikkejään ja arvokkaita vaatteitaan.. Olin pettynyt siihen tv-sarjaan missä olisin halunnut nähdä sitä välityspuolta ja Kaisan työtä, sitten ohjelma antaa ymmärtää että Kaisa se vaan shoppaa. Ei mua kiinnosta välittäjän kampaajakäynti, ja Kaisan kauneus tulee minusta esille mainostamattakin. Kaunis ihminen on kaunis ihminen, ei sitä tarvitse korostaa ja alleviivata miten joku saa "miesten päät kääntymään", mitäs sitten? Tää koko median luoma pinnallisuus on kupla mikä TOIVOTTAVASTI puhkee ihmisten mielissä jossain vaiheessa, ja ymmärretään ettei sillä ole suurtakaan merkitystä että onko meidän hiustenpidennys aito hiusta vai kuitua, ja katsooko ne miehet perään ja onko sitä markkina-arvoa 20v avioliitonkin jälkeen. Ainoa asia kehen naisen tulisi tehdä vaikutus jos kehen, niin on oma aviomies. Sellainen hömpöttelevä, tyrkyttävä flirttinainen on minusta aina jotenkin hukassa itsensä kanssa, tekee mieli kysyä että eikö sulla oikeasti ole tarjota muuta kuin tuo sun kauneuden esille tuominen?? Naiset olisi ihania jos me oltais omia itsejämme eikä verhottas itseämme pinnallisuuteen, ja ajateltaisi että me TARVITAAN huomiota. Nuoki nuoret tytöt jotka keikailee uikkareissa ja saa kuvauspalkkioita, tai viittäkymppii käyvä vaatekauppiasnainen joka tasasin väliajoin esittelee sen kehonsa lehdessä.. voisko joku kertoo heille että ei tarvitse heidän tehdä niin? :D Mä poistin fb profiilinkin kun alkoi ärsyttää se, että aina kun laittoi kuvan jossa oli oma naama, niin joku kommasi että ootpa nätti! Mitä helvettiä se mihinkään liittyy oon tässä kuvassa uimassa, en ole nätti minä uin ja esittelen samalla kuvia uudesta laituristani kuten kuvateksti sanoo, mutta kommentoikaa nyt sitten mun naamaa... perkele. :)