Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras opiskelukaupunki mielestäsi?

Opiskelija
22.07.2020 |

Mikä on mielestäsi paras opiskelukaupunki niin rahallisesti (vuokrat, kauppojen hinnat ym.) koulutuksen, liikkuvuuden ja muiden asioiden perusteella? Jos kaupunkia ei ole kyselyssä kommentoi se alas ja muut vaikka peukuttakoon kyseistä kommenttia jos on samaa mieltä. Perustelutkin olisi todella mukava lisä.

Paras opiskelukaupunki mielestäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vaihtoehdoista varmaan Tampere, vaikka ei siellä voi "omaa -alaani" opiskella. Helsinki olisi muutoin mukava, mutta ellei saa HOASilta tms kautta asuntoa, niin pelkkä asumisen hinta hirvittää. 

Vierailija
22/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas jokainen kehuu sitä ainoaa kaupunkia, missä on opiskellut, vaikka ei tiedä muista yhtään mitään.

Turku on pieni kiva kaupunki. Helsinki liian iso. Molemmissa opiskelu yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas jokainen kehuu sitä ainoaa kaupunkia, missä on opiskellut, vaikka ei tiedä muista yhtään mitään.

Eikö tuo ole aika luonnollista. - Ellen itse olisi vihtynyt, niin kuin olen, niin olisin vaihtanut paikkaa. Opiskelu on onneksi verraten lyhyt aika ja valmistumisen jälkeen ainakin itse joutunen vaihtamaan asuinpaikkaa, jos tai siis kun haluan tehdä "omanalani töitä" valmistuttuani. En uskalla luottaa siihen, että saan alani töitä nyk. opiskelukaupungistani. 

Vierailija
24/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nottingham.

Vierailija
25/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä. Mukavia ihmisiä, bussiyhteydet toimii keskustan ja muun kaupungin välillä.

Saako jypinkyläläiset kunnon töitä Helsingistä?

Vierailija
26/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä. Mukavia ihmisiä, bussiyhteydet toimii keskustan ja muun kaupungin välillä.

Saako jypinkyläläiset kunnon töitä Helsingistä?

Miksi ei sasi? - Suomessa on yksi eriomaisen hyvä puoli korkeakoulu / yliopisto-opiskelujen kannalta on se, että laadukkaan ja erinomaisen hyvän tutkinnon voi suorittaa ympäri maata, eikä vain joisssain harvoissa paikoissa.  

Vierailija
27/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opiskellut neljässä kaupungissa (plus yhdessä ulkomailla), joten osaan kyllä vastata siltä pohjalta Tampere.

Vierailija
28/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut Turussa, Oulussa (josta olen kotoisin), ja Helsingissä. Pidin eniten Turusta: elämä on siellä halpaa ja kaupunki on kiinnostava ja aktiivinen ja ns. "eurooppalainen". Kaupungilla on myös oma kiinnostava identiteetti ja historia. Pidin myös yliopistosta ja sen ilmapiiristä. Helsingistä en saanut parissa vuodessa oikein kiinni. Yliopistolla oli outo ilmapiiri ja eri laitokset kyräilivät toisiaan. Kallistakin oli. Oulu on liian kaukana kaikesta ja eristäytynyt ja se näkyy myös ihmisissä ja kaupungin hiljaisuudessa.

Vierailija
29/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että Turun ylioppilaskylä on kiva ja siellä on hyvä yhteisöllinen meininki.

Vierailija
30/30 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio ilman muuta.